Opsætning/behandling af Cedertræ.

Nu har jeg så modtaget mit cedertræ til mine gavle fra Koluda.

Og grunden til at vælge cedertræ var som nævnt i anden tråd - vedligeholdelsen eller mangel på samme ( og så selvfølgeligt det tilbud fra Koluda jeg ikke kunne modstå - det blev ca. halv pris, fragten medregnet )

Nu er spørgsmålet så om jeg bør give det en behandling ( f.eks. linolie med fungicid ) i forbindelse med opsætningen - eller om det er totalt spildt ?

Jeg gør det ikke endnu - men det er godt at være forberedt - de næste par weekender går i sommerhuset.

Selve opsætningen finder jeg nok en vejledning på et eller andet sted - enten skruer eller sømpistol.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Nu har jeg så modtaget mit cedertræ til mine gavle... Vis hele indlægget
77 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bruger selv Duofast a4 Ringsøm til formålet.

http://www.paslode.dk/Produkter-1583.aspx?ProductID=PROD149

Mener jeg giver ca. 700,- for 1950 stk søm

Men har selvfølgelig også 2 pistoler til sømmene.

Så er prisen jo ikke så gal, og slet ikke i det prislejde du har fundet det i.

Tjep er en smule billigere med deres søm, men der er så også flere i pakken, så bliver måske alligevel samme pris, men værd at tjekke på trælasten.

Så skal du bare ud og leje sømpistolen et eller andet sted, både den fra Tjep og Duofast kan bruges til sømmene.

http://www.tjep.dk/fasteners/839450
Ja, det var samme type og størrelse jeg fandt i Bauhaus til kr. 995,- for 3.000 stk - prisen er fin nok - havde forventet ca. 1,- kr pr.søm

Jeg finder en eller anden løsning - der er jo noget tid at løbe på endnu - det bliver sat op i påskeferien ( planlagt - men jeg har før set tidsplaner skride - bruger faktisk rigtig meget af mit arbejdsliv på at følge op på tidsplaner )

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Okay, så skal du bare have fundet en sømpistol så.

Der skulle vel ikke være en her på LDS i dit område som tilfældigvis har en Tjep eller Duofast sømpistol liggende du kunne låne/leje, ellers har i sikkert en lokal trælast eller Cramo som har den i deres udlejningsprogram.
René................

Læste forresten lige lidt i din blog her til morgen - du ser jo helt frisk ud efter bandagerne er væk - frygtede at der også var synlige mén - men det ser det jo ikke ud til

Pas nu på dig selv og gå ikke alt for hårdt i gang for hurtigt ( sagt til en selvstændig - suk )

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ja, man så ikke så farlig ud efter bandagerne blev fjernet, og det værste af blodet blev vasket væk igen her i går.

Udover at jeg skal skylle med saltvand gennem næsen resten af min tid, det muslingben der sidder i næse / bilhule / kæbehule regionen er fjernet sammen med resten ved operationen, har jeg heldigvis heller ikke fået varige men efter operationen.

Lige pt. hedder den smerte stillende hele døgnet rundt mere eller mindre, og jeg er god til at huske at tage dem, selvom jeg eller ikke er pivet hvad det angår, ellers kommer der helt af sig selv efter jeg har skyllet med saltvandet, det er godt nok smertefuldt efterfølgende.

Jeg begynder med garanti ikke gå for hurtigt i gang denne gang, da denne tur simpelthen har været for ubehagelig at komme igennem, at jeg vil på ingen måde risikere ydligere udvaskninger af blod og skorper end højt nødvendigt.

Ellers forholder jeg mig meget i ro for tiden, og bruger rigtigt meget tid på at tage en morfor foran fjernsynet, jo mere jeg forholder mig i ro, jo hurtigere heler det jo indvendigt, skorperne under helingen sprækker jo hele tiden, hvis man holder sig aktiv, hvilket giver yderligere blødninger, som kommer rimeligt hurtigt fik jeg erfaret her i løbet af i går.

Så kan hurtigt blive en ond cirkel hvis ikke man forholder sig helt i ro, som man har fået besked på.

Men syntes selv jeg i forhold til hvordan min hverdag normalt forløber, har efterlevet ordrene om at holde mig i ro herhjemme, og ja... det vil også sige ingen rusken rundt med lillemor herhjemme.... he he
Annonce
Godt med gode venner med forbindelserne i orden

Har lånt en tjep mx 50 i påskeferien - der bliver så kun udgift til søm

( og et par flasker god rødvin )

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ja, man kommer langt med de rette forbindelser, og det letter jo arbejde en hel del, at du kan låne en tromlepistol til arbejdet..


Er så småt ved at indstille mig på at sætte cedertræ på gavlene i påsken

Så var lige en tur på loftet.

det er gitterspær med plader sat på udvendigt - bare sømmet fast i spærene.

der er ikke 60 cm mellem fastgørelserne alle steder - nogle steder mindre - andre steder mere - så jeg må vel til at tilpasse nogle lægter til at sætte på så jeg får en sømafstand på 60 cm - eller ?

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Nej, du montere bare dine klemlister på krydsfinerpladen pr. 600mm
Nå! - tak for det - jeg havde regnet med at pille krydsfinerpladerne ned - det letter arbejdet en del at slippe for det

men - nu mangler jeg så råd omkring at montere klemlister ?

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 47 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også