sikring mod kondens i container?

Hej
Jeg har gravet en 20 fods container ind i en brink, for at få noget "lager plads" En god og relativ billig løsning, hvis jeg selv skal sige det.

Mit problem er kondens, mest i loftet og lidt i siderne. Har lavet riste til udluftning.

Mit spørgsmål er om nogle ved hvilken lim man kan bruge til at lime flamingoplader op i loftet. Dvs. lim som ikke "smelter" flamingoen og som kan fæstne på jern. Andre ideer er yderst velkommen.

Et alternativ er at lave en solfanger af dåser, men den virker jo sjovt nok kun når der er sol

Ideer modtages.
MVH
Hansi
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har sat ventilations riste i, jo den er jo fin, men hvad med den bagerste del af containeren, den der befinder sig længst inde i skrænten, har du der lavet et rør op til overfladen så en naturlig ventilation kunne forekomme ?
Jo selvfølgelig virker en dåsesolvarmer kun når der lidt sol, til gengæld er det lun og meget vigtigt noget tørre luft den sender ind i rummet. en gang i døgnet.
Jeg har to riste i dørene og bagers et lodret rør med 2x45 graders bøjning i taget.
I starten havde jeg kun det lodrette rør og det har hjulpet at lave de to riste i dørene. Ristene er 25 x 25 cm og røret er alm. 110 kloaksrør.
Hvis det ender med at lave en dåsevarmer, så skal den blæse den varme luft ned i kloaksrøret, men vil helst finden en isoleringsløsning

Problemet er selvfølgeligt størst på denne årstid, hvor temp. forskellen er størst.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
du skal blot bruge lim uden opløsningsmiddel.
Måske kontaktlim - altså uden opløsningslim.

Hvis du osse isolere væggene skal du være opmærksom på at de hulrum der kan fremkomme bag isoleringen i en kontainer.
Der kan der dannes kondens.
Vedr. hulrum, har jeg også tænk på dette. Er bange for at vandet bare løber bag hulrummet, men hvis det er lufttæt, så der står stillestående luft i hulrummet, så må det være fint?

Har også tænk på at sprøjte hele containeren indvendig med "body", men det er en dyr og tvivlsom løsning.
Det er rigtigt at det hjælper hvis rummet er uden ventilation.
Det er måske en mulighed at tilskære flamingoplader som passer i containervægens profil.
Eller købe flamingogranulat, blande lim i og spartle det i hulrummene.
Har aldrig prøvet det. Måske dur det!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
På arbejde har vi en isoleret 40' fods container.
Den er opvarmet til ca 10 gr. c. jeg har ikke kunne se problemer med kondens, bag isoleringen, det ville have løben ud på gulvet, hvis det var tilfældet. 
Gulvet er isoleret nedefra, med 100 mm flamingo.(og afdækket mod "jord" med 1,5 mm galvaniserede jernplader)
Vægene er nogle kasetter lavet af 5 mm krydsfiner på bagsiden (mod den indvendige side af container) forsiden er 15 mm vandfast krydsfiner, mellem de to lag finer er der polytanskum, som er skummet op mellem pladerne.

Men hvis der er rimeligt lufttæt, mellem isolering, og containervæg, er kondensen begrænset.

Det lyder nu ikke som en dårlig ide, at sprøjte den indvendigt med gummihud.
Du kan da prøve, at sprøjte 1 m2, eller deromkring, så kan du jo vudere. om der er en god løsning.

Isolering er jo mere, hvis du vil opvarme den.

Hvis du har mange metalting, i en uopvarmet container, har de det med at holde sig koldere, meget længere end luften, efter en frost periode, så driver de af vand, når det bliver + grader igen.
Det er jo også derfor, din container, sansynligvis driver af vand indvendigt, når det skifter fra frost til tø.

mvh jens
En konstuktion med to gange træ og skum/flamingo, havde jeg også overvejet, men synes det er lidt voldsomt og måske også lidt dyrt.

Det er rigtigt med jernet holder på kulden. Måske en presenning/dampspærre spændt ud i loftet er nok. Der skal jo bare lidt stillestående luft til. Men hvis der stadig kommer kondens, så ligger der jo sig en masse vand oven på presenningen, og det bliver noget møg.

Jeg tror ikke at jeg kan udlufte mig ud af problemet, med mindre der kommer varm luft ind. En blæsermotor på solenergi, vil formentligt ikke give nok.
Flere gode forslag ønskes og tak indtil videre
Hvor meget jord ligger der oven på containeren? Måske var det bedste at isolere den udefra med flamingo og dampspærre, men det er jo nok et stort arbejde nu, hvor den er dækket til.
Der ligger ca. 5 cm jord, mere kunne den ikke bære. Først sværtede jeg sider og tag ind i tjære og lagde derefter plastik oven på, mest for at rustbeskytte den og for at jorden ikke skulle være i direkte berøring med jernet. Er bange for mus og andet skidt bosætter sig i flamingoen, hvis jeg lagde det oven på.

Ellers et godt forslag, men vil helst finde en løsning indefra
Ny ide.
Nogle forslag til hvordan man limer et gulvtæppe op, som isolering??
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også