sikring mod kondens i container?

Hej
Jeg har gravet en 20 fods container ind i en brink, for at få noget "lager plads" En god og relativ billig løsning, hvis jeg selv skal sige det.

Mit problem er kondens, mest i loftet og lidt i siderne. Har lavet riste til udluftning.

Mit spørgsmål er om nogle ved hvilken lim man kan bruge til at lime flamingoplader op i loftet. Dvs. lim som ikke "smelter" flamingoen og som kan fæstne på jern. Andre ideer er yderst velkommen.

Et alternativ er at lave en solfanger af dåser, men den virker jo sjovt nok kun når der er sol

Ideer modtages.
MVH
Hansi
Hej Jeg har gravet en 20 fods container ind i en... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
lav en forskalling af lister, skru tynde masonite-plader på og fyld hulrummet op med flamingo-kugler. Du bestemmer hvor megen hulrum der skal være, men mon ikke 3-4 cm vil være nok? Husk at forsegle med fugemasse ved kanterne. Et gulvtæppe vil uvægerligt rådne på kort tid. Det isolerer ikke, men holder blot på kondensen.

 

Hvad med PU-skum? Giv loftet en gang grundmaling og lav en plade der passer i bredden af containeren, med et par soldater under Så starter du indefra og skummer op mellem pladen og containeren. Så kan du flytte den når skummet er hærdet og tage en ny omgang længere ude. Hvis du giver pladen godt med madolie klæber skummet ikke til den.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Gode forslag, tak for det. Flamingokugler er godt, men hvis der bare er et lille hul, så er der kugler over alt. Kan huske da jeg gik i skole hvor de hulmurisolerede skolen med flamingokugler. De kom ud alle steder og det flød med kugler over alt.
Det er nok rigtigt at et tæppe vil rådne og være spild af tid og materialer.

PU-skum er pisse giftigt. Hørte engang nogle tale om at man faktisk skulle bære friskluftsmaske ved brug af PU-skum. Men ideen er ikke så dum. Der går nok et par dåser eller 50 til inden jeg er færdig.
Men begge ideer er taget til efterretning.
Flere gode forslag ønskes.
En loftramme i trykimprægneret træ og rockwool, damspærre og noget loftbeklædning ku også være en mulighed. Understøt den evt i siderne med lægter og isoler siderne også :-) så kan du lave et helt fint lyst rum.
Søger stadig den billige og nemme løsning, hvis den findes. Forestiller mig stadig en form for dug som bliver spændt op lige under loftet for at skabe noget stillestående luft. Containeren er ikke opvarmet, så den helt store isoleringsteknik er ikke nødvendigt.

Hvad med at lime noget af det tynde skumgummiunderlag man lægger under parketgulv?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Lindab laver stål-tagpader, der er behandlet på undersiden, med et materiale der opfanger kondens. Måske man kan købe den farve/væske?

 

Jeg tror da, en gang gummihud, vil hjælpe.(hvis du køber det i et litters, er prisen ikke så slem)

Alternativt kunne du sætte nogle lister/lægter, på tværs af containeren.
Kan evt. skrues fast oppe fra, med vandtætte tagplade skruer.
Derefter opsætte nogle at de billige plast tagplader, det er vist sinus bølger der er billigst.
Lav en lille smule fald, så kan du opsætte en "tagrende" men det tror jeg nu ikke bliver nødvendigt.

Så har du sikret dig stillestående luft, op mod taget af containeren, med sådan et plastik loft.

Skal det være billigt, så brug plastik folie istedet, eller en letvægtspresenning...

mvh jens
kunne man forestille sig, at man kunne udtørre containeren så meget der ikke kommer kondens? d.v.s. have en affugter kørende med mellemrum?

 

Flot reklame

Elektronikteknikeren
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også