sikring mod kondens i container?

Hej
Jeg har gravet en 20 fods container ind i en brink, for at få noget "lager plads" En god og relativ billig løsning, hvis jeg selv skal sige det.

Mit problem er kondens, mest i loftet og lidt i siderne. Har lavet riste til udluftning.

Mit spørgsmål er om nogle ved hvilken lim man kan bruge til at lime flamingoplader op i loftet. Dvs. lim som ikke "smelter" flamingoen og som kan fæstne på jern. Andre ideer er yderst velkommen.

Et alternativ er at lave en solfanger af dåser, men den virker jo sjovt nok kun når der er sol

Ideer modtages.
MVH
Hansi
Hej Jeg har gravet en 20 fods container ind i en... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu står jeg så med samme problem her med en 40" container som driver af vand. Så blev jeg jo lidt nysgerig på om du fandt en løsning ?
Per.B skrev den 16-01-2023 09:19:13

Nu står jeg så med samme problem her med en 40" container som driver af vand. Så blev jeg jo lidt nysgerig på om du fandt en løsning ?

 Velkommen på siden   

Er den også gravet ned ?

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Vi har løst det med dry bags

https://www.bolig-produkter.dk/Skibscontainere
gammel tråd og løsningen for mig, blev at jeg satte gulvisolering/flamingo plader på udvendig side og jord direkte op ad pladerne. Indvendig lavede jeg en "hulmur" med 50 mm. alm. isolering i. Suttede af med krydsfinerplader indvendig
Over containeren blev der lavet tag med tagpap. Under taget lagde jeg ca 150 mm. isolering og med luft/hulrum op til bagsiden af taget. Indvendig kom der 100 mm. isolering og troltex plader.

Ingen problemer med kondens på tag og vægge. Har mekanisk udluftning der kører altid og i de våde måneder kører der en affugter. Den fugt der kommer ind i containeren, gætter jeg på den kommer primært fra bunden/jorden. Der er hulrum under containeren, da den står på sten. Lige pt. er der 69% luftfugtighed
Okay tak. Så blev det ikke en billig løsningsom jag have åbet på. Men tak for svar.
Kunne du måske isolere med flamingo? De her gutter gør det på 12 minutter, siger de ihvertfald :-)
https://www.youtube.com/watch?v=rX4a2G1t4k4
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også