PARTY TØMMERFLÅDE

Hej Hej,

Jeg skal i gang med en tømmerflåde! Ha læst de tidligere forums, men tænkte lige jeg ville starte en ny.

Tømmerflåden skal bruges til sommer vi alle vennerne kan chille ud på vandet. Lig med nogle øl og grille lidt derude og så bade.
Jeg vil først og fremmest høre om nogle regler. Må tømmerflåden godt ligge ned ved vandet? Altså uden en form for tilladelser? Må der komme en mindre motor på? Og kan der komme sådan en på?

Tømmerflåden skal ca være 4x5 meter. Og der skal muligvis være en bænk, grill og andre små ting. Den skal også kunne bære +10 personer. 
Hvor mange liters tønder skal jeg bruge? For at den kan ligge MEGET stabilt og tæt på vand?

Jeg vil lave nogle tegninger når jeg er klar til det.

Regnede meget med et svar fra Dr_Lynn!

 

Hej Hej, Jeg skal i gang med en tømmerflåde! Ha... Vis hele indlægget
187 svar
 Følg tråden
Der er 160 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
forstår dig godt Synes dog det er spændende

 

Det kommer lidt an på hvor mange lægter du vil bruge under dem, jo færre lægter jo tykkere plade.Har du en lægte for hver halve meter, er en 10 mm. ganske udmærket.
Er i gang med noget konstruktion. Høvler bjælker for tiden.
Men. kan de her bruges http://www.dba.dk/bjaelker-fyr-ubehandlet-6/id-73498408/
Det er jo mega solidt. Men er det for tungt så?

 

ÆH er de ikke lige overdimentioneret lidt for meget, og hvordan havde du tænkt dig at få dem hjem til Langeland. Bare penge til en vognmand, vil langt overstige hvad du kan købe tømmer i samme dimention for hos den lokale i Rudkøbing.
Annonce
For lige at holde jer optaget, så skal I vide at flåden BLIVER bygget! Hvis I nu ikke troede på det.
Vi har nu konstruktionen af en 30 m2 stor flåde. Det eneste der mangler er tønder der skal spændes på. og dækket, som vi lig skal have skaffet det sidste til

 

Jaeh vi er nok et par stykker der tror det bliver ved snakken, det er jo også det billigste, som du ved er drømme gratis.
Men lad os nu se nogle billeder Niklas
Hej nu vi snakker tømmerflåder

http://www.combinedops.com/Pykrete.htm - Flydende IS-"SKIB" i 2. verdenskrig.

--- under 2. Verdenskrig, var der en plan om at bygge kæmpe flydende arbejdsplatforme til krigsførelse af is.
De skulle så lægges hvor der var brug for dem som en slags "baser" i krigen mod u-både i atlanten. Fantastisk tanke - men det blev faktisk afprøvet, og når det er stort nok, og isoleret, så holder isen længe.

Isen blev forstærket med iblanding af pulp = træfiber som til papirmasse - og var faktisk ret stærk. Så blev det lagt / frosset inde i en kæmpe "tømmerkonstruktion" der holdet det hele sammen.
Forsøget blev lavet i en sø i Canada - hvor den var flydende hele sommeren - og siden er forsøget gået i glemmebogen.

http://www.combinedops.com/Pykrete.htm

Tja - så der er mange måder at gøre det på.

Så er der lidt at tænke over en hel søndag :-)
Hej A

To ulykker kommer sjældent alene.
Jep håndværkeren. Men snakken er ovre. Vi har nu ca 30 m2 tømmerflåde i rustfrit stål liggende. Tønderne skal bare spændes under. Og så mangle vi gulvet. Der har vi nok kun 1/3 af hvad vi skal bruge

 

Tager lige et par billeder til jer her i denne uge. Ps jeg har ikke brugt en øre indtil videre

 

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også