PARTY TØMMERFLÅDE

Hej Hej,

Jeg skal i gang med en tømmerflåde! Ha læst de tidligere forums, men tænkte lige jeg ville starte en ny.

Tømmerflåden skal bruges til sommer vi alle vennerne kan chille ud på vandet. Lig med nogle øl og grille lidt derude og så bade.
Jeg vil først og fremmest høre om nogle regler. Må tømmerflåden godt ligge ned ved vandet? Altså uden en form for tilladelser? Må der komme en mindre motor på? Og kan der komme sådan en på?

Tømmerflåden skal ca være 4x5 meter. Og der skal muligvis være en bænk, grill og andre små ting. Den skal også kunne bære +10 personer. 
Hvor mange liters tønder skal jeg bruge? For at den kan ligge MEGET stabilt og tæt på vand?

Jeg vil lave nogle tegninger når jeg er klar til det.

Regnede meget med et svar fra Dr_Lynn!

 

Hej Hej, Jeg skal i gang med en tømmerflåde! Ha... Vis hele indlægget
187 svar
 Følg tråden
Der er 180 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja men er 22 så kan stadigvæk være drengerøv jo en rigtig båd er nok ikke mig. Sejler i en anden båd med en kammerat. Men håber sgu det bliver lavet denne her gang. Min vens far er tømmer og han skulle efter sigende have noget tømmer som ikke kan bruges til kunder. Og efter stormene er der skyllet utrolig meget tømmer op på strandene jeg kan benytte så det er perfekt. nu er jeg også ældre og kan nok bedre visualisere hvordan det skal bygges.  

 

Jo Nicklas.

Men lav nu en skitse over hvordan du havde tænkt dig at lave den, det gør det nemmere at have noget at holde sig til og så kan andre også se hvad dine tanker er omkring byggeriet. Heldigvis er vi ikke telepatiske så vi kan se hvad der rør sig i hinandens hjerner.

Det er ganske normalt at man i bygge branchen bestiller lidt mere træ end man skal bruge, min Brors Svigersøn er tømre og det er ikke småting min bror har fået af "knægten" fra overskud på bygge pladser.

Nyt om tømmerflåden.
Det andet stålbur jeg gav væk har de stående stadigvæk og det har jeg fået lov til at hente så det er perfekt!

Stålburet skal jeg lige se an, det er lidt specielt bygget nemlig. Men eller er planen at jeg har lægter som skal sættes på tværs af  ''stållægterne'' og oven på stålet køber jeg enten de små lægter eller brædder til at sætte på så der er noget at skrue gulvet fast i. Skal have fundet ud af om jeg binder dem fast til stålet eller en lang bolt igennem  

 

Tømmerflåden er ligmed færdig!

 

Ja der er lidt billeder i gallerier. Men tager nogle af den ude på vandet når det stilner lidt af

 

HEJ ALLE

Tak til alle der har givet mig en hjælpende hånd, med mit tømmerflåde projekt.Flåden måtte desværre lade livet til storm og hærværk, derfor går jeg med en drøm om at lave en ny flåde. Derfor håber jeg at I, kære LDS'ere ville hjælpe mig med at vinde Silvans gør-det-selv konkurrence 2018. Alt i skal gøre er at stemme via dette link. STEM HER

Mvh Niklas


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også