PARTY TØMMERFLÅDE

Hej Hej,

Jeg skal i gang med en tømmerflåde! Ha læst de tidligere forums, men tænkte lige jeg ville starte en ny.

Tømmerflåden skal bruges til sommer vi alle vennerne kan chille ud på vandet. Lig med nogle øl og grille lidt derude og så bade.
Jeg vil først og fremmest høre om nogle regler. Må tømmerflåden godt ligge ned ved vandet? Altså uden en form for tilladelser? Må der komme en mindre motor på? Og kan der komme sådan en på?

Tømmerflåden skal ca være 4x5 meter. Og der skal muligvis være en bænk, grill og andre små ting. Den skal også kunne bære +10 personer. 
Hvor mange liters tønder skal jeg bruge? For at den kan ligge MEGET stabilt og tæt på vand?

Jeg vil lave nogle tegninger når jeg er klar til det.

Regnede meget med et svar fra Dr_Lynn!

 

Hej Hej, Jeg skal i gang med en tømmerflåde! Ha... Vis hele indlægget
187 svar
 Følg tråden
Der er 170 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Her er der lidt billeder:

 

Det er en skam, at du er flere tusind år for sent på den - du kunne have reddet langt flere af alle jordens dyr, end NOA gjorde med sin "NOAS ark" (Bibelshistorien du ved nok)
Det er en seriøs ting du har gang i dér.

To ulykker kommer sjældent alene.
Hhahaha mange tak! Som jeg siger nu er snakken ovre. Der kan nok være 40 tønder under den. Vi har 20. Og lige fundet ud af at min nabo måske har 40 liggende. Gulvet er det eneste vi mangler nu! Vi har spurgt dvs tømmer firmaer om de er i gang med at nedlægge nogle terasser for tiden så vi kan få brædderne.
Vi har spurgt en mand om han vil fragte det ned til industrihavnen i rudkøbing, selvom han er min venindes far skal han have 600 for det. Og det vil jeg ikke. Og bare rammen der vejer 1 ton+.
Derfor får vi den op på en traktor vogn med en truck og kører den så ned til stranden. Og er 10-15 mand til at løfte den i vandet eller rulle den i vandet ved hjælp af de der telefonpæle!

 

Vil også lige fortælle at den mindre træ konstruktion er til frag af mennesker og materialer på flåden. Vi sætter tønder på før vi fragter den til vandet. Og lægger så gulvet ud på vandet

 

Annonce
Desuden kunne jeg godt bruge en guide på soefartsstyrelsen.dk ind til de regler hvor tømmerflåde indgår. Er ikke så stærk på dette område.

 

600,00 Kr. for transport, kunne jeg ikke låne den lastbil med fører. Det er da meget billigt ! Jeg skal give 1600,00 bare for at få båden op og kørt 4 km.
Ja jeg ved at det er ekstremt billigt. Men vil gerne køre dette projekt uden nogen udgifter

 

hej hej hej hej. Håber nogle er her endnu.
Efter alle disse år kan jeg så fortælle jer at tømmerflåden aldrig blev til noget som helst. Havde som i så de rammer der og endte med at give den ene halvdel bort til en forsamling der ville lave en badeplatform, den fik de aldrig nogensinde bygget. Jeg selv den anden halvdel og tønderne. Men jeg er ikke god til at færdiggøre ting inden jeg vil lave noget nyt. Og jeg fandt aldrig noget gulv som jeg ville betale for og havde svært ved at visualisere hvordan jeg nogensinde skulle spænde gulvet fast på det metal. så det endte med at jeg lavede den lille tømmerflåde der skulle fragte folk ud på den store. Jeg skulle så (stave) den langs strand kanten fra den ene til den anden strand hvilket ender ud i at det pludselig blæser op og strømmen ændrer sig men jeg er i gang og jeg når en spids langs kanten og efter den spids er der lige pludselig 150 meter ind og der gik det galt og jeg kom aldrig ind igen. Prøvede at kaste anker og hive mig ind på en måde men kom ingen vejen. Det endte ud i jeg måtte spring og svømme de 300 meter ind som der efterhånden var. derefter prøvede min far at sejle ud en en mine gummibåd og hive den ind men det gik også galt så en anden båd måtte hente ham ude i vandet. Den lille flåde fandt vi så på bredden over på den anden side og jeg magtede ikke at skulle fjerne den derfra og så en dag var den også pludselig væk og så aldrig mere til den så det endte ud i at jeg solgte den ene ramme til metal skrot og det fik jeg 4500,- for som jeg egentlig kunne have lavet en ny flåde af haha men det blev aldrig til noget de kom lige i lommen på mig.

MEN den gode nyhed er at en af mine venner vil bygge en tømmerflåde med mig nu og det skal også være nu, er 22 år nu så det er nok sidste chance for at få det gjort så jeg regner stærk med at det lykkedes denne her gang da jeg også har en del flere penge mellem hænderne glæder mig!

 

Jamen det var da en god ide at du nu kommer med en tilbage melding, havde dog håbet på du var kommet over tømmer flåde stadiet og ville have en rigtig båd. Men jeg ser da frem til at  høre om projektet
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også