PARTY TØMMERFLÅDE

Hej Hej,

Jeg skal i gang med en tømmerflåde! Ha læst de tidligere forums, men tænkte lige jeg ville starte en ny.

Tømmerflåden skal bruges til sommer vi alle vennerne kan chille ud på vandet. Lig med nogle øl og grille lidt derude og så bade.
Jeg vil først og fremmest høre om nogle regler. Må tømmerflåden godt ligge ned ved vandet? Altså uden en form for tilladelser? Må der komme en mindre motor på? Og kan der komme sådan en på?

Tømmerflåden skal ca være 4x5 meter. Og der skal muligvis være en bænk, grill og andre små ting. Den skal også kunne bære +10 personer. 
Hvor mange liters tønder skal jeg bruge? For at den kan ligge MEGET stabilt og tæt på vand?

Jeg vil lave nogle tegninger når jeg er klar til det.

Regnede meget med et svar fra Dr_Lynn!

 

Hej Hej, Jeg skal i gang med en tømmerflåde! Ha... Vis hele indlægget
187 svar
 Følg tråden
Der er 130 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og har du lige set hvad det kommer til at koste?

 

Du skal regne med at flåden kommer til at koste dig omkring de 4000,00 kr. Hvilket er ret billigt i den størelse du ønsker den 4 x 7 m. Tænk lige på hvad alene +fineren vil koste, en plade fra silvan af vandfast, koster i 10 mm. 280,00 kr. pr. plade 122 x 244 cm. du skal bruge ca. 8 plader for at dække det areal. 8 x 280,00  = 2240,00 kr. Så skal du bruge søm skruer mm.
Troede du at man kan lave så stor en flåde for 200,00 kr.
Jeg kan lave sådan en stor en for 500 kr. Fordi jeg kan skaffe det meste selv. Derfor jeg ville bygge den af paller Og med en solid ramme af reglar. Så omkostningerne mindskes.

 

Ja det knb med hovedregningen før /:
Hej Niklas

Hvorfor springer du ikke pallerne over?
De har jo ingen funktion i konstruktionen.

Du skal alligevel have noget gedigent tømmer for at holde sammen på det - så kan du ligeså godt bruge tømmeret til en ramme, med tømmer i en afstand 2 og 2, og så kan du surre/spænde tønderne fast i flere rækker.

Jeg "faldt over" to tømmerflåder her i weekenden - en til badeplatform og een i Fynshav, hvor de arbejder på havneudvidelse til færge.

Billederne er bare til inspiration. Desuden kan du se lidt om dimensioneringen på den fra færgelejet - rimelig solid og antagelig også lidt tung :-)

De sorte rør var en slags kloak-rør med en muffe i enden - ret smart.
De sorte kloak-rør har ligget ca ½ neddykket i vand såvidt jeg kunne se på lidt alger som var afsat. Man kan lige ane lidt lyst på enden af rørene på billedet.

Hilsen A


To ulykker kommer sjældent alene.
Billederne fra Fynshav viser med al tydelighed at det er en ægte tømmerflåde, der er ihvertfald brugt noget ordentligt halvtømmer.
Jeg tror bare at Niklas har misfortolket hvad en solid Tømmerflåde er for noget, det hjælper ikke at lave en sådan af "pindebrænde" den vil hurtigt miste evnen til at holde sig selv sammen. Især omkring Langeland hvor søen kan blive ret grov, vil den blive vredet istykker ret hurtigt.
Men lad nu bare knægten prøve, så kan vi altid hjælpe ham når han har betalt "lærepenge"
Hør nu lige her
Pallerne er til for at jeg ikke skal bruge lige så mange reglar. Så der synes jeg da selv at de hjælper lidt? Inkl. min far.
Jeg kunne jo også bare gå op og spørge på elværket om de har strømmaster jeg kan få. Har selv 2 stk. Så kunne man save dem halvt over vel? Siger min far hvertfald er nemt nok. Men så kommer den til at veje langt over et ton. :b

 

http://www.youtube.com/watch?v=V837DqSJMrw&feature=related
Se lige deres her. Jeg kunne også bare lave en på 5x5m som deres. Tror faktisk at jeg gør. Men min kommer næsten til at bygges som deres med reglar. Pallerne er bare lidt ekstra, så den er mere solid. I kan jo se deres hvordan den bøjer tit, især når du sætter den til vands men også når de står på den..

 

Der er yderligere 47 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også