PARTY TØMMERFLÅDE

Hej Hej,

Jeg skal i gang med en tømmerflåde! Ha læst de tidligere forums, men tænkte lige jeg ville starte en ny.

Tømmerflåden skal bruges til sommer vi alle vennerne kan chille ud på vandet. Lig med nogle øl og grille lidt derude og så bade.
Jeg vil først og fremmest høre om nogle regler. Må tømmerflåden godt ligge ned ved vandet? Altså uden en form for tilladelser? Må der komme en mindre motor på? Og kan der komme sådan en på?

Tømmerflåden skal ca være 4x5 meter. Og der skal muligvis være en bænk, grill og andre små ting. Den skal også kunne bære +10 personer. 
Hvor mange liters tønder skal jeg bruge? For at den kan ligge MEGET stabilt og tæt på vand?

Jeg vil lave nogle tegninger når jeg er klar til det.

Regnede meget med et svar fra Dr_Lynn!

Hej Hej, Jeg skal i gang med en tømmerflåde! Ha... Vis hele indlægget
187 svar
 Følg tråden
Der er 110 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for regnestykke ellida. Dog er jeg usikker på det med tønderne og pallerne? De kan ku da ikke veje det samme? Jeg har væsentlig nemmere ved at bære tønderne fremfor pallerne

Håndværkeren: Det er da vel ikke så slemt, er det?

Hej Niklash

Mit regnestykke har jeg lavet, for at du kan se hvordan du kan beregne (sådan cirka) hvor meget en tømmerflåde kan bære.
Du kan jo bare regne med den vægt som du selv finder ud af at tingene faktisk vejer.

Og når du regner på det, skal du jo tænke på at den maksimale bæreevne, betyder at olietønderne er helt neddykket - og dermed er "dækket" næsten lige i vandoverfladen.
Faktisk så kan du se billedet af camping vogn på tømmerflåde, at tønderne er ½ ned i vandet, så 1 tønde bærer ca 100 kg.
Der er 12 tønder i "Titanic II" (skrev han tidligere) som så hver bærer 100 kg = 1200 kg opdrift.
Hele konstruktionen over vand vejer altså ca 1200 kg. Det passer OK med en mindre campingvogn, jernstænger og et par voksne.

Det er dælme en tung sag.

Hej A
PS: Var det ikke nemmere bare at holde en fest på stranden ;-)

To ulykker kommer sjældent alene.
Ja sorry havde ik lige læst du det var tal du anslog
Men bæer en tønde ik 200 kg? da det er 200 liters? Eller er det når de er halvt i vandet.
Men jo den bliver tung Sådan er det jo
Kedeligt på stranden Fedt på vandet !

Jo Niklas.
EN 200 liters tøden kan i helt neddykket tilstand, bære 200 kg. Dog minus tøndens egenvægt. Men den bliver også ustabil hvis du vil at tønderne skal være helt under vandet. Det bedste er at de kun er halvt nede i vandet.
Ja det tænkte jeg nemlig nok! Jeg tror der er for meget vægt.. til de tønder der så. Synes bare at 12 stk er meget :b

Annonce
Hej håndværkeren

Det med ustabil - Hm - ja det må være rigtigt, at den bliver meget mindre stabil, hvis tønderne er næsten helt under vand.

Så man bør nok ikke lægge mere vægt (badedyr, mennesker, øl og musikanlæg) på, end ca det ½ af maksimale bæreevne.

To ulykker kommer sjældent alene.
Hvis det er tilfældet så binder jeg 10L dunke sammen og ligger under på de 2 langsider i midten

Titanic II blev søsat fra et ophalersted til både. Den blev samlet så tæt på vandet så muligt og så skubbet i vandet med to 4-hjulstrækkere. Du kan tro det var spændende om den flød eller sank
Hej Niklas.
Jeg sad lige og tænkte på, gad vide hvor knægten bor og kan så se du bor i Tranekær på Langeland. Så kunne du sikkert, hvis du spørger havnemesteren i Rudkøbing få lov til at stå på pladsen bag værfterne og bygge din flåde. Og så vidt jeg husker så har selv samme havn også en mobilkran så med en ramme øl og lidt snak skal det nok lykkedes for dig.
Hahaha Ja måske Ellers kunne den jo bare bygges ved den lokale strand

Der er yderligere 67 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også