PARTY TØMMERFLÅDE

Hej Hej,

Jeg skal i gang med en tømmerflåde! Ha læst de tidligere forums, men tænkte lige jeg ville starte en ny.

Tømmerflåden skal bruges til sommer vi alle vennerne kan chille ud på vandet. Lig med nogle øl og grille lidt derude og så bade.
Jeg vil først og fremmest høre om nogle regler. Må tømmerflåden godt ligge ned ved vandet? Altså uden en form for tilladelser? Må der komme en mindre motor på? Og kan der komme sådan en på?

Tømmerflåden skal ca være 4x5 meter. Og der skal muligvis være en bænk, grill og andre små ting. Den skal også kunne bære +10 personer. 
Hvor mange liters tønder skal jeg bruge? For at den kan ligge MEGET stabilt og tæt på vand?

Jeg vil lave nogle tegninger når jeg er klar til det.

Regnede meget med et svar fra Dr_Lynn!

Hej Hej, Jeg skal i gang med en tømmerflåde! Ha... Vis hele indlægget
187 svar
 Følg tråden
Der er 100 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg går ud fra at du vil have et ærligt svar på dit forslag Nicklas, det er en ualmindelig klumset måde du vil bygge den flåde på.
Den bliver alt for stor og enormt tung.
Om den er for stor eller for klumset er da 2 forskellige ting. Den skal være så stor. Men hvilket et klumset ? : )

Altså det lyder sjovt, men hvordan du vil få den i vandet ved jeg ikke.... Måske du skulle overveje at bygge den i 3 eller 4 dele som så samles med torv efter de er i vandet, så bliver den også mere flexible hvis den ligger i havet med bølger... Hvis den er helt "stiv" kan du risikerer at den flekser voldsomt og i værste fald blive beskadiget, men det er selvfølgelig kun hvis der er bølger....
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Niklas ! Har du tænkt på hva det vil koste bare i krydsfiner plader at dække så stor et flåde, en 10 mm. vandfast plade koster ca. 350,00 kr. den har målene 122 x 244 cm.
Thomas: Indten bliver den bygget hjemme og så fragtet ned til vandet og så sættes tønder og alt inventar på. Eller så bliver den bygget i 2 halvdele og så fragtes ned.
Håndværkeren: Den jeg bygger her er bare til min familie og lidt venner. Har en ny plan nemlig. Vi er nogle drenge der går sammen og deler omkostninger til den anden. På den her bruger jeg ikke krydsfiner, da det er for dyrt. Derfor bliver det her af alle de stumper og rester jeg kan anskaffe. Og har faktisk brædder til det. Så kan de få lidt tjære for at holde længere.

Annonce
Så skal du nok blive populær hos pigerne, hvis du bruger Tjære
Det er mere til pallerne

Du skal nok satse på deted to dele, den skal være meget stærk hvis du vil løfte den fra siderne i den størrelse...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Den bliver jo også stærk

Ja endda meget stærk, at lugte til når der kommer tjære på pallerne
Der er yderligere 77 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også