PARTY TØMMERFLÅDE

Hej Hej,

Jeg skal i gang med en tømmerflåde! Ha læst de tidligere forums, men tænkte lige jeg ville starte en ny.

Tømmerflåden skal bruges til sommer vi alle vennerne kan chille ud på vandet. Lig med nogle øl og grille lidt derude og så bade.
Jeg vil først og fremmest høre om nogle regler. Må tømmerflåden godt ligge ned ved vandet? Altså uden en form for tilladelser? Må der komme en mindre motor på? Og kan der komme sådan en på?

Tømmerflåden skal ca være 4x5 meter. Og der skal muligvis være en bænk, grill og andre små ting. Den skal også kunne bære +10 personer. 
Hvor mange liters tønder skal jeg bruge? For at den kan ligge MEGET stabilt og tæt på vand?

Jeg vil lave nogle tegninger når jeg er klar til det.

Regnede meget med et svar fra Dr_Lynn!

Hej Hej, Jeg skal i gang med en tømmerflåde! Ha... Vis hele indlægget
187 svar
 Følg tråden
Der er 90 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej hjulene var skam på den. Og nej der var ikke lavet noget noget ved campingvognen. Den var meget stabil og vi kunne sagtens være 10 personer i den. Vi kunne også sidde på taget med en skøn udsigt.

Topfarten var 8 km/t og med ½ gas ca. 6 km/t

Vi var på en ca 20 km tur i den med overnatning
Det lyder Fanme godt jeg syns det er imponerende at du kan side på taget af den uden at den vælter
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Så drenge! Så er der nyt! Hvordan sætter jeg et billede ind?

For pokker NiklasH... det har JørgenE jo forklaret i tråden om LDS:

Et billede eller en tegning kan tit forklare mere end ord.
Når du skriver et indlæg kan du indlægge et af dine billeder eller tegninger i indlægget.
Du gør følgende:

Skriv dit indlæg, og der hvor du vil lægge billedet trykker du nederst på siden på knappen
"Vedhæftede filer"
Du kan nu trykke på "gennemse" for at finde den fil (billede) du vil lægge ind. Et godt råd er, at finde billedet inden, og kopiere det til dit skrivebord. Så er det nemt at finde, når du skal lægge det ind.

Nu kan du se, at filen er kommet frem i feltet til venstre for "gennemse".

Du trykker nu på knappen "upload" for at tilknytte billedet til dit indlæg. Efter lidt tid, hvor LDS skalerer og retter størrelse til, kvitteres med et nyt felt, hvor du har et par valg.
Billedet er nu gjort klart til at sætte ind i dit indlæg, men heller ikke mere.

Trykker du på "indsæt billede" kan du straks se, billedet i dit indlæg. Ønsker du at ændre størrelsen, kan du slette det igen ved at pege på det i indlægget og højreklik og vælg "klip". Så er det taget væk fra indlægget igen. Tryk i stedet for på "Thumbnail" og vælg en anden størrelse. Det tager lidt tid for LDS at ændre det, så hav tålmodighed og vent. Når det er klart, er der kommet en ny linie med en ny billedstørrelse du kan bruge ved igen at trykke på "indsæt billede" ud for den ny Thumbnail.

Husk at billedet kommer ind, der hvor din cursor står i indlægget. Brug højreklik og klip, hvis du vil fjerne det og indsætte det et andet sted.

Du kan sætte flere billeder ind, ved at uploade dem alle (enkeltvis), og så vælge indsæt hvert sted du vil have et billede fra dine uploadet oversigt.

Når du er tilfredst med resultatet trykker du på "Send" som normalt, og dit indlæg med billeder eller tegninger er nu offentliggjort.

PS: Du har måske lagt mærke til, at der ved siden af  "vedhæftede filer" er en mappe der hedder "Mine filer". Det er en oversigt over de billeder du har lagt ind i andre tidligere indlæg. Du må endeligt ikke slette disse eller ændre dem, da det ødelægger dit oprindelige indlæg. Desværre har vi ikke kunnet fjerne denne mulighed for at slette.

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jeg er ik helt retardo gerth altså Men kan bare ik finde knappen vedhæftede filer...

Annonce
Helt nede under rammen i svarruden er der to "bjælker" hvor der på den ene står: vedhæftede filer, under den står der : oversigt over tråden. Du klikker på pilen ved vedhæftede filer, så kommer der er nu lille rude op hvor du kan "gennemse" dine filer / billeder.

Nårhh. Det er fordi jeg bare scroller helt ned og skriver der. Men ja. her kommer der et billede af min start.

Som i kan se kommer den til at bestå af 12 paller. mangler 2 i midten. Der kommer en 200L's tønde under hver palle. Den sorte ramme i kan se der skal ligge rægler(staves(bjælker)) imellem, ved så ikke om jeg også lige skal he en i midten også. eller måske 2. Men sådan er den, gulvet er jo irrelevant. Jeg håber på at de 12 tønder er nok opdrift. Ellers vil jeg skaffe en masse 10l's dunke og binde sammen, så man kan spænde dem nemt og hurtigt under flåden. sådan 20x2 rækker i gennem midten. Det er ekstra 400liters opdrift.
Kommentér!

Det ser lovende ud, men jeg vil anbefale at sætte flere bræder på tværs af den korte lede, den skal helst ikke , men en tønde under hver Palle skulle give lidt over 2 tons opdrift, hvilket burde være nok til flåden plus 10 af de lokale det ser godt ud! Bare en ide: har du mulighed for at leje et svejseapperat og svejse de bjælker du snakker om i vinkel metal, for det er meget stærkt, og ikke så dyrt det rigtige sted.....
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Niklash

Det bliver en stor konstruktion - til et større party.

Jeg har lavet et regnestykke til dig, med tal som jeg bare har anslået, for vægten.
Du kan jo selv sætte de helt nøjagtige tal ind i regnestykket.

Det bliver en tung sag, at få i vandet, og tung at bakse med + du skal dælme ha en solid forankring.

Du kan jo selv regne ud hvor mange du så skal invitere :-) hvis du ved hvor meget dine venner vejer.
Hilsen A

To ulykker kommer sjældent alene.
Der er yderligere 87 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også