marstal 4cyl. 24hk

hej er der nogle der kan give et bud på hvad en sådan sag må koste ??????
bemærk !!!! med en defekt koblings plade..........
hej er der nogle der kan give et bud på hvad en... Vis hele indlægget
58 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det er jeg ret sikker på man kan har talt med ham den flinke mand :-) og som han siger de har næsten alt til de motore.......
efter snak med finn fra marstal ! vil jeg høre om der er her nogle der kan hjælpe men en farve kode da det lød til det var lidt op til en selv hvad farve man brugte men vil jo godt så tæt på org. som muligt :-)og som han sage var han ikke hel klar over det.... er det blå ? eller grøn? og farve kode????
Skibsmotor spørgsmål kan ofte svares på hos www.skibsmotor.dk
Måske de har en farvekode....
Kan kraftigt anbefale maskin emalje fra Esbjerg... den er bare super at male med... tykt lag der løber ordentligt sammen´. Det skal dog være lidt varmere i vejret.....

MVH Njord

MVH Njord
Skrevet af thomashh på 07 feb 2011 22:03
efter snak med finn fra marstal ! vil jeg høre om der er her nogle der kan hjælpe men en farve kode da det lød til det var lidt op til en selv hvad farve man brugte men vil jo godt så tæt på org. som muligt :-)og som han sage var han ikke hel klar over det.... er det blå ? eller grøn? og farve kode????
Stort set alle gamle Marstallere påstår at motorene skal være mørk græsgrøn, det giver en HK. mere, påstår de

24 hk er blå i hvilken præcis nuance ved jeg ikke helt tror den er lidt mere metalic end den du har der. på min hjemme side kan du under restaurering/motor finde min 24 hk'er:

http://www.wix.com/andersbr/shakti

Men ellers er det rigtig at de er bedst når de er grønne selvom de første modeller var røde og de sidste var blå nå... Jeg mener jeg brugte en blå hammerlak

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Annonce
I øvrigt sjovt at se at din motor og min (før jeg solgte den) begge er lavet i 1980 din er nummer 7 og min er nummer 18 (af Aage Hansen him self) ved ikke hvor mange der blev lavet i alt men det er i hvert fald ikke ret mange. Nå bare lidt nørderi...

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
smider liget et foto af en rengjørt kaburator sys sku selv det er utroligt man lavet sådan noget kram dengang :-)
Dengang kendte man ikke til aluminiums støbeteknik, og havde nok heller ikke tanker om at det max. måtte holde en årrække så de kunne sælge mere.
er ved at være godt igang med projektet nu men mangler flg. 1stk. udstødnings ventil 1stk. komprationsring 1stk. oliering til stempelet 1stk laderelæ til dynastart 1stk. tændstope
men ville lige høre her i forumet om der er nogle der har noget tilsalg????? inden der bliver bestilt nyt :-)
Der er ofte reservedele på dba el. gul & gratis.
Stempelringe samt olieringe køber du hos als cylinder service der er ca. en besparrelse på 300% og det er de 100% originale.(men shhhhh)

Ca midt på denne side er der en der har laderelæ til salg både 6v og 12v skriver han (det er selvfølgelig 12v du ska ha):
http://www.lfvk.dk/k%C3%B8b_&_salg.htm (dog er annoncen fra 2009)

Her er også en:
http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=18504 (denne er dog temlig gammel og medtaget)

Ham her har måske også dine reservedele: [email protected]
(de er fra en 10 hk'er, men det er "same same, though difrent")

Ps. Hør selvfølgelig om prisen hos Finn først men vil tro der er MEGET at sparre ved at søge lidt rundt omkring.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også