marstal 4cyl. 24hk

hej er der nogle der kan give et bud på hvad en sådan sag må koste ??????
bemærk !!!! med en defekt koblings plade..........
hej er der nogle der kan give et bud på hvad en... Vis hele indlægget
58 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hjælp hvad vej skal den vende ?????? som man kan se på foto er der en lille hul til olie men er det et dræn hul eller er det der olien skal løbe ind ?????????
det er den brune krage jeg taler om !!!!
Hej.

Uden egentligt at vide det så giver det mest mening at det er til at sikre der komme rolie til lejet. Altså som på dit øverste billede.
Olien skal nok komme væk.....
Ældre lidt simple maskiner og motorer er oftest ret logisk opbyggede.
For en som din Marstal er driftsikkerhed også sat langt højere en høj ydelse og brændstoføkonomi....

Men det er jo også med til at understrege charmen....

MVH Njord

MVH Njord
:-) tænker bare om olien nok kan løbe ind der når den bliver slynget rundt ?????
Det tror jeg ikke er noget problem, olien bliver jo rimelig tynd når den er varm, så det skal nok sjaske der ind også.
så er jeg kommet lidt længer men kommet til et problem med altimer light.......
hvilken pos. skal det øverste tandhjul have????
der er et mærke på krumtappen som skal flukte med det mærke der er på det store tandhjul til ventilløftestangen..... så den er der styrpå men hvad med det andet ????
jeg har prøvet at tage et par billeder så man kan se mærkerne!!!!! måske jeg har ret i der er noget med den slisse der er fræst i akslen man skal måle ud fra????
Annonce
så er jeg kommet lidt længer men kommet til et problem med altimer light.......
hvilken pos. skal det øverste tandhjul have????
der er et mærke på krumtappen som skal flukte med det mærke der er på det store tandhjul til ventilløftestangen..... så den er der styrpå men hvad med det andet ????
jeg har prøvet at tage et par billeder så man kan se mærkerne!!!!! måske jeg har ret i der er noget med den slisse der er fræst i akslen man skal måle ud fra????

så er jeg kommet lidt længer men kommet til et problem med altimer light.......
hvilken pos. skal det øverste tandhjul have????
der er et mærke på krumtappen som skal flukte med det mærke der er på det store tandhjul til ventilløftestangen..... så den er der styrpå men hvad med det andet ????
jeg har prøvet at tage et par billeder så man kan se mærkerne!!!!! måske jeg har ret i det er noget med den slisse der er fræst i akslen man skal måle ud fra????


Jeg tror at den der har det mest korekte svar, bor i Marstal ! Så fat knoglen og ring til Finn
Ja det har han helt sikkert;-)
På min 24'er var der mærker på tandhjulene der matchede mærkerne på blokken (eler også satte jeg dem selv??? ka ik huske helt).

På min 10 hk er det noget med en 90' vinkel fra blokken og op til flangen der driver tændingen (på bagsiden af tandhjulet) når stempel1 er i top.

Lyder det sort????
Ring til Marstal så får du nok den bedste forklaring ;-)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Jeg har prøvet at ringe til Finn men han kan desvære ikke komme med et bud!! :-(
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også