marstal 4cyl. 24hk

hej er der nogle der kan give et bud på hvad en sådan sag må koste ??????
bemærk !!!! med en defekt koblings plade..........
hej er der nogle der kan give et bud på hvad en... Vis hele indlægget
58 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og du har skilt det ad ?
For eller må det være noget med at slå nogle kørnerprikker i tandhjul og i selve blokken.
nå det var da pokkers!!!!!
Går ud fra at det hjul driver tændingen. Så bliver det noget med at sætte tændspole osv. på og så måle hvornår der kommer gnist. (Du kan også bruge en speciel lampe der monteres på tændhætterne så giver et blink hver gang der er gnist. kan desværre ikke huske hvad den hedder?).

Ps. mener at der skal være 55mm fortænding hvis du måler på svinghjulet (dvs. sæt et mærke på svinghjulet hvor stempel er i top mål så 55mm til venstre og sæt et mærke til, her skal gnisten være. Dette gælder dog ikke med magnet tænding da denne er styret via centrifugal kræften.)

Ps kan du tage et billede fra den anden side så jeg kan se om den driver tændingen på samme måde som på min.

På denne video kan du se min: http://www.youtube.com/watch?v=ElAkpYqlaOs (ved ca. 2.30 min ses tændings systemet ligner det dit?)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Vender lige tilbage i aften så kommer der lidt flere billeder
Måske du kan se det på det billede der er på side i denne tråd????
Hej Andersbr tænding er magetil det der sider på din motor
Og ja der er det der driver tændingen det hjul.....
Hvis du er helt sikker på at der ikke er nogen mærker på tandhjulet. Så er du som sagt nødt til at finde tændingstidspunket (evt med en tændingspistol) så skal du finde top stillingen for stempelerne. Det er lige når indsugningsventilen lukker og lige før udstødningsventilen åbner.

Jeg mener at tændingsrekkefølgen er 1342.

(Det er et MEGET besværligt stykke arbejde at få de to til at matche hvis du ingen indikation har. Ved du tilfældigvis hvilken rækkefølge din fordeler tænder i (har du mærket det op)? hvis du eks. ved i hvilken rekkefølge tændspolen kører så er det nemmere for så skal det "bare" passes sammen med stemplernes rekkefølge.

husk at fortænding skal være 20 gr før top. Dit svinghjul er 320 mm i diameter, hvilket giver en omkreds på 1005 mm.
20 gr svarer til 20/360 = 55,8 mm. (Du kan også evt. bruge en gradmåler)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Jeg må vist igang med måleudstyret og det store arb....... øv øv
Men Et kæmpe tak for hjælpen til at starte med
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også