Tråden er låst

Naboens kat....

Hejsa!

Nu har jeg for jeg ved ikke hvilken gang "fanget" naboens kat i at sidde på min spritnye bil. Katten har fået for vane at hoppe op på bilen via moterhjelmen, og kravle op på taget, hvor den sidder og overvåger kvarterets andre katte....!

Jeg har påtalt det overfor naboen 2 gange, og bedt hende om at holde hendes kat væk fra bilen, da jeg ikke synes det er så fedt at få ridser/kattepoter på tag og motorhjelm. Hun siger at hun nok skal gøre noget ved det, men jeg synes bare ikke der sker noget!

Derfor: Når jeg har "advaret" hende 3. gang, hvad må/kan jeg så gøre? Alle forslag modtages gerne!

PS. Jeg har til dels accepteret at denne kat samt kvarterets mange andre bruger et bed rundt om mit hus som offentlig kattebakke (til trods for hjortetaksolie og vandgevær).
Hejsa! Nu har jeg for jeg ved ikke hvilken gang... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af peter1215 på 18 jan 2011 12:41
Hvis man bruger eks. en rævefælde, må man så smide lokkemad i den? JA det må du Du skal se til den en gang i døgnet
Grunden til jeg spørger, er at man måske kan diskutere om det er "unfair spil", at "lokke" katten fra naboparcelgrunden ind til den fælde man har sat op...
Jeg synes det er helt ude i hampen at snakke om at begynde at indfange og skyde naboens kat(te). Katten laver jo ingen ridser på bilen. Men det kan den sikkert komme til i det øjeblik den bliver opskræmt med vand e.lign og skal væk i en fart! Som en nævnte, skal vi skyde alle fuglene også, fordi de skider på bilerne? Eller hvad med når naboen parkere sin mercedes på mit nyrevede grusstykke, så der kommer dækaftryk??? Skal jeg, når jeg har nævnt 3 gang til ham, og han stadig ikke fatter det, gå ud og lave en lang ridse i hans bil??? Han var jo advaret om at jeg ikke ville havde hans dækaftryk på mit grusstykke. Eller hvad med alle de hundeejere, der lader Deres køtere skide foran min bolig? (Ja de har sågar for vane og gå helt ind på vores græsplæne!) Skal jeg næste gang jeg ser en gøre det, lige hive jagtriflen frem og skyde hunden? Altså hvad er det for en mentalitet??

I den lille vestfynske landsby hvor mine forældre bor, blev der for et halvt års tid siden et ramaskrig. Igennem de sidste 15 år, er der flere hvis familiekatte er forsvundet sporløst. Somregel hvis en kat bliver kørt ned, er man i stand til at finde den. Mine forældres gode kat, forsvandt også sporløst for 10 år siden. Nu dummede en af de lokale landmænd sig så. Han fik nævnt for en som, han TROEDE også hadede katte at han igennem mange år havde gjort kort proces med katte på hans grund, uanset om det var venners katte eller ej. Han havde simpelthen indfanget dem og smidt dem i gylletanken levende. Sagen er meldt til politiet. Og hvad har idioten fået ud af det? At halvdelen af byen ikke vil havde noget med ham at gøre mere.

En kat er et levende væsen, lige så vel som hunde og andre dyr. Og selvom det er lovligt at aflive dyr der kommer på ens grund, synes jeg stadig det er noget fis at begynde på det. Hvad skader det at katten har siddet på den bil? Der er kommet lidt poter... Og hvad så?? Hvis man ikke kan tåle at bilen bliver beskidt, bør man nok lade være med at købe en bil. Men igen, hvis man er så obs på det, gør det nok ikke den store forskel med en pote fra eller til, da bilen sikkert bliver kørt i vaskehal efter hver køretur alligevel.

§11: Jeg kan overdrage pasningen af katten til sognefogeden, alternativt politiet.

Du mener ikke politiet har vigtigere ting at tage sig til, en at tage sig af katte som overfølsomme bilejere indlevere til dem?
Jeg synes i hvert fald det er langt vigtigere at politiet bruger ressourcer på mere presserende opgaver.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Det var godt at se tråden bragt tilbage til et fornuftigt spor!

Ja godt naboskab er jo løsningen på det meste. En af de første grundregler hertil må være at træffe aftale med naboen, hvis man ønsker at benytte hans grund. At lade husdyr gå frit omkring - herunder på andres grund - er af indlysende årsager også omfattet.

Hvis naboen - uanset årsag - ikke måtte ønske, at ens hamster, hest, kat, kælegris eller andre af ens husdyr går løs på hans grund, så er der ikke en aftale. Længere er den sådan set ikke. Det er en udbredt "misforståelse", at man har ret til at lade sine dyr boltre sig frit hos andre uden aftale, "for den er jo så sød, og gør ikke nogen fortræd". Ja muligvis, men det giver stadig ikke ret til at påtvinge andre den.

Man kan diskutere sanktionsformerne og formuleringen i mark- og vejfredsloven. Men grundlæggende har jeg svært ved at forestille mig, at der er nogen i denne debat, der er uenig i, at man skal respektere andres grund og ejendom, hvilket jo er sagens kerne.

Jeg synes stadig at mit bud er det bedste. Hvis det er muligt så byg en lukket garage og få evt. katteejeren til at betale noget til. Tag evt et billede af katten på bilen. Virker overbevisende hos katteejeren. Afliver du katten kan du hurtigt blive upopulær blandt naboerne.

M.v.h  Mads / Maskinarbejder

Annonce
Citat Jacko: Du mener ikke politiet har vigtigere ting at tage sig til, en at tage sig af katte som overfølsomme bilejere indlevere til dem? Jeg synes i hvert fald det er langt vigtigere at politiet bruger ressourcer på mere presserende opgaver.

Jo, klart.

Men jeg har raslet med sablerne/gjort det meget klart for min nabo, at jeg ikke længere gider at vedkommendes kat skal sidde og lune sig og overvåge kvarteret, mens den sidder på min bil. Jeg kan simpelthen ikke se det rimelige i, at jeg på min egen grund skal træffe alle mulige foranstaltninger for at naboens kat kan holde sig væk, eller ihvertfald væk fra bilen.

Jeg er selv opvokset på landet, og mine forældre har altid haft dyr, også katte. Jeg har altid været glad for katte, og er det stadigvæk, men jeg synes bare naboens kat er gået over stregen - specielt set i lyset af, at naboen ikke rigtig gør noget for at holde den hjemme. Hvorfor er det mit job at holde den væk fra min bil?

Jeg accepterer, at denne kat og mange andre bruger mine bede som offentlig kattebakke - det er lidt svært at holde dem alle væk! Jeg gider heller ikke gå og være en gnaven gammel mand! Men der må være lidt rimelighed til!
Hvis man nu vil have nabostridigheder, kan man jo med fordel eskalere situationen og tage et par trin op ad konflikttrappen.

Hvis man har hund er det rimeligt let.

Aftenturen med vovsen går selvfølgelig ind i naboens have, hvor vuffi får lov, at afpisse territoriet og lægge duftende visitkort på plæne og terrasser.

Så er den jo ligesom betalt tilbage.
På vejen hjem, kan man, hvis konflikttrappen skal forceres i voldsom fart,  jo så også lige løfte vuffi op på taget af naboens nye VW... der er garanteret en fed udsigt deroppe fra

Nå, spøg til side... jeg kan da også godt synes det er træls med en kat på bilen, men tænk så på dem der har en hest, eller jaguar

I stedet for ovenstående... som man måske kunne have lyst til at gøre, har jeg fået for vane, at lade vuffi løbe ud i haven og hilse på ubudne gæster... det virker fint. Efter et stykke tid lærer kattene, at finde en anden have at opholde sig i.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

HMM Skal man nu have en ( vovsen Eller er det en vuffi eller er det en hund ??? )
På grund af naboen Kat Katte
Hvad bliver det næste ???

Det er det sorte der er bogstaverne:

"Hvis man har hund"

Der er altså tale om et løsningsforslag.

Så peter1215... stik bare piben ind

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Skrevet af jbr på 25 jan 2011 18:58

På vejen hjem, kan man, hvis konflikttrappen skal forceres i voldsom fart,  jo så også lige løfte vuffi op på taget af naboens nye VW... der er garanteret en fed udsigt deroppe fra


Hahahaha Alt for sjovt........

Mvh Mærsk

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis