Tråden er låst

Naboens kat....

Hejsa!

Nu har jeg for jeg ved ikke hvilken gang "fanget" naboens kat i at sidde på min spritnye bil. Katten har fået for vane at hoppe op på bilen via moterhjelmen, og kravle op på taget, hvor den sidder og overvåger kvarterets andre katte....!

Jeg har påtalt det overfor naboen 2 gange, og bedt hende om at holde hendes kat væk fra bilen, da jeg ikke synes det er så fedt at få ridser/kattepoter på tag og motorhjelm. Hun siger at hun nok skal gøre noget ved det, men jeg synes bare ikke der sker noget!

Derfor: Når jeg har "advaret" hende 3. gang, hvad må/kan jeg så gøre? Alle forslag modtages gerne!

PS. Jeg har til dels accepteret at denne kat samt kvarterets mange andre bruger et bed rundt om mit hus som offentlig kattebakke (til trods for hjortetaksolie og vandgevær).
Hejsa! Nu har jeg for jeg ved ikke hvilken gang... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Godt med konstruktive forslag!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Sådan!!!

Det er jo lige til en fortsættelse af "Den Store Bastian"

Med venlig hilsen
ktm

 

Må indrømme at denne tråd er lidt grineren pga at folk går i meget små sko...

Til TS vil jeg spørge om en lidt mere kræftig dialog måske var vejen frem! Evt fremsæt forslag til at ejeren af katten giver dig et cover til din bil efter eget ønske og model... :-) Det er et kompromi (eller hvordan det staves) men måske det hjælper, som andre her har skrevet så hjælper det ik at eskalerer en nabostrid og slet ik hvis du ønsker at bo i fred og fordragelighed... :-)

Ang det med fælder så er det ik tilladt at tillokke katte eller andre dyr med det formål at bortskaffe eller direkte aflivning af dem...
Og jev. loven ang jagt og skadedyrsjagt som katte og hunde ik falder ind under hvis du ved hvem katten eller hunden ejes af, så hører det under jagtloven som min. og det betyder at det kun kan forgå 100 meter fra bebyggelse og væk fra bygningen, men det er jo igen ligegyldigt da du ved katten tilhører din nabo... ;-)


Alternativ energi + Økologi = Bedre Miljø & Sunderer Mennesker

Skrevet af IBA2000 på 11 feb 2011 20:58
Må indrømme at denne tråd er lidt grineren pga at folk går i meget små sko...

Til TS vil jeg spørge om en lidt mere kræftig dialog måske var vejen frem! Evt fremsæt forslag til at ejeren af katten giver dig et cover til din bil efter eget ønske og model... :-) Det er et kompromi (eller hvordan det staves) men måske det hjælper, som andre her har skrevet så hjælper det ik at eskalerer en nabostrid og slet ik hvis du ønsker at bo i fred og fordragelighed... :-)

Ang det med fælder så er det ik tilladt at tillokke katte eller andre dyr med det formål at bortskaffe eller direkte aflivning af dem...
Og jev. loven ang jagt og skadedyrsjagt som katte og hunde ik falder ind under hvis du ved hvem katten eller hunden ejes af, så hører det under jagtloven som min. og det betyder at det kun kan forgå 100 meter fra bebyggelse og væk fra bygningen, men det er jo igen ligegyldigt da du ved katten tilhører din nabo... ;-)




forslag til at ejeren af katten giver dig et cover til din bil efter eget ønske og model...
 Ang det med fælder så er det ik tilladt at tillokke katte eller andre dyr med det formål at bortskaffe eller direkte aflivning af dem... (  Jo det er det )
Hvad bliver det næste iba2000 
Annonce
peter1215
Prøv at kikke på de to utrolig gode tegninger, lidt længere oppe i tråden.

Giver det ikke stof til eftertanke??????????

                                          

mvh jens
Lyder lidt overdrevet at hidse sig sådan op over en kat der sidder på bilen, sådan gør katte jo nu engang, og du kan vel ikke seriøst forvente at din nabo tager en alvorlig samtale med sin kat om det ????.
Måske skulle du flytte indtil midten af københavn eller lign, der kan du jo helt undgå dyr og andet djævleskab.
Skrevet af peter1215 på 12 feb 2011 13:01

forslag til at ejeren af katten giver dig et cover til din bil efter eget ønske og model...
 Ang det med fælder så er det ik tilladt at tillokke katte eller andre dyr med det formål at bortskaffe eller direkte aflivning af dem... (  Jo det er det )
Hvad bliver det næste iba2000 
Ved som ik hvad der næste bliver --peter1215-- Men det var måske en løsning... 

Og nej du må ik sætte lokkefælder op på privatgrund når det er tale om katte eller hunde der er kæledyr og er mæsket og man udenmærket ved hvor de hører til...  ;-)


Alternativ energi + Økologi = Bedre Miljø & Sunderer Mennesker

En rigtig god ide med uønskede katte er at anskaffe sig noget ? ? ? i Matas.
'
Kan ikke lige huske hvad det hedder men ophængt i en sok i garagen og kattene kommer der ikke. De kan ikke li lugten i bageriet simpelthen,vi andre 2 benede kan ikke lugte det så det er en rigtig fin løsning.

Og alt det der "katte slå ihjel noget" eller fælder hører ingen steder hjemme.

Folk er sgu så selvoptaget efterhånden,men rart og læse det ikke er alle herinde.

 Mvh Henrik

For det første ville din bil forsvinde hvis det var min kat du slog ihjel...
Nr 2 Så har Søren ryge haft et trick mod Katte og Ræve. Han havde et glas urin stående i hvert hjørne af haven.
Rovdyr skulle ikke kunne fordrage lugten af større rovdyr.
Det er gratis og du har altid rigelige mængder af det....
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis