Tråden er låst

Naboens kat....

Hejsa!

Nu har jeg for jeg ved ikke hvilken gang "fanget" naboens kat i at sidde på min spritnye bil. Katten har fået for vane at hoppe op på bilen via moterhjelmen, og kravle op på taget, hvor den sidder og overvåger kvarterets andre katte....!

Jeg har påtalt det overfor naboen 2 gange, og bedt hende om at holde hendes kat væk fra bilen, da jeg ikke synes det er så fedt at få ridser/kattepoter på tag og motorhjelm. Hun siger at hun nok skal gøre noget ved det, men jeg synes bare ikke der sker noget!

Derfor: Når jeg har "advaret" hende 3. gang, hvad må/kan jeg så gøre? Alle forslag modtages gerne!

PS. Jeg har til dels accepteret at denne kat samt kvarterets mange andre bruger et bed rundt om mit hus som offentlig kattebakke (til trods for hjortetaksolie og vandgevær).
Hejsa! Nu har jeg for jeg ved ikke hvilken gang... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
MBfan, det handler jo ikke om, om man spiser griser, køer, får, kalkuner osv til aftensmad. Eller om det du køber i køledisken har haft et usselt liv. Det er en fuldstændig anden debat.

Dit indlæg kan jo lige skrives lidt om, hvis man twister den lidt:


Hvad er der galt i at klippe hovedet af naboens unge med hækkesaksen? Jeg kan ikke forstå alle de sølle kommentarer. I køber sgu da tøj og andre varer lavet af mindre årige børn i Indien. Hvis I køber jeres tøj på tilbud i supermarkedet kan i være stensikre på børnene har haft et mere end usselt liv.Og det støtter i aktivt hver dag. Føj for pokker. Så drop flæberiet, da naboens unge garanteret har haft et bedre liv, end dem i Indien.

Manden vil ikke have den lorte unge til at spille boldt eller strinte på sin grund og det er hans ret uanset årsagen. Hvad I iøvrigt mener om den sag er ligegyldigt.

Jeg ville måske starte mildt ud med uddrivelsen. Det er sgu lige strengt nok at kyle ungen i en gylletank. En paintball pistol måske. Eller et hagl i røven fra et luftgevær når ungen er der, men det ville jeg ikke bruge for meget tid på. Hvis det ikke hjælper så indfang bæstet og afliv det effektivt. Lad være med at sig noget til naboen for at bevare freden. Læg den evt. i vejsiden så han tror den er kørt ned, så er du ikke under mistanke, som hvis den bare forsvinder.


Selvfølgelig er det ikke i orden at aflive naboens unge! Men pointen forstår du sikkert ganske udemærket.

Det er fuldstændig åndsvagt, at starte en nabokrig pga at en kat vælger at sidde på en varm motor. Jeg har sgu også af og til naboens pis køter til at rende inde på vores græsplæne, men jeg kunne ved Gud aldrig finde på at slå dyret ihjel, uanset hvor irriterende det er og uanset hvor lidt jeg bryder mig om min nabo. Nu har jeg ikke kat, eller nogen andre dyr. Men hvis jeg havde en kat, og jeg fandt ud af at naboen havde aflivet den, pga den sad på hans bil, så kan jeg love dig for jeg kunne finde på mange gode tricks, der kunne gøre livet MEGET mere irriterende for ham, end en kat på en varm bil.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Skrevet af MBfan på 13 feb 2011 18:36
  Lad venligst være med at skrive hvad du føler her, for jeg er ærligt talt ligeglad.


Hvorfor deltager du i en debat hvis du ikke er interesseret i svar ?
Normalt synes jeg debatten på lds er saglig og fornuftig, men når man læser en tråd som denne, kan man godt blive meget i tvivl om debattørernes åndelige habitus.

Eller alder?
Det minder jo ind imellem om børnehavesnak.
Jeg har fået mange klager over denne tråd og er helt enig i, at den IKKE har noget at gøre her på LDS.

Jeg låser tråden nu og sletter den senere i aften (så I kan nå at læse det her og ved hvorfor den er væk).

Mvh. AllanE
Ok, jeg har nærlæst tråden og kan se at der rent faktisk er nogle fornuftige indlæg imellem (der ikke handler om død og ødelæggelse). Jeg fjerner de mest usaglige og lader resten stå.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis