Erstatning mod konkursramt

Hej
Jeg står i den situation at ønsker erstatning fra et forhandler / importør / byggerådgiver og arkitekt, der har leveret noget reflektiv isolering, der har vist sig ikke at være så godt som ham havde lovet mig.

Han har under montagen været på byggepladsen (mit hjem) for at vejlede mht. den korrekte  montering.

Hans forretning, "Bygogmaterialer" er imidlertid gået konkurs, og manden har nu startet sin forretning op igen, i et nyt firma med et andet navn.

Jeg betragter hans råd og vejledning som potentielt farlige og det er bekymrende at se at han bare fortsætter derudaf.

Hvordan ligger det med erstatning for mit tab, er der en chance eller kan jeg skyde en hvid pil efter nogetsomhest kompensation?.

Mvh.
Hej Jeg står i den situation at ønsker erstatning... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Jeg forstår ikke at der er så stor modstand mod den reflektive isolering, da aluminium reflekterer 97% af den infrarøde stråling retur.

Dagligt har vi bygherre som bygger med Aluminiums isolering, der har ingen rekamationer været overhovedet på isoleringsmaterialet i de fire år vi har brugt den.

Jeg læste i et indlæg her på tråden at man havde melde importør/sælger til politiet, det kan jeg bekræfte ikke er korrekt.

Min undring her, er at den form for isolering bliver gjort til grin. Vi ved det virker utrolig godt og holder alle de testede data, så hvorfor alt den kretik til ingen nytte.

Måske har nogle en dårlig erfaring med alu-isoleringen, det kan være at den ikke har været brugt korrekt i konstruktionen, eller at den ikke har været tapet/fuget korrekt.  Læste en her på tråden havde fået oplyst at alu-isoleringen kondenserede på ydersiden, den kan ikke kondensere, hverken på yder eller inderside.

Mange nye bygherre spørger tit om alu-isoleringen er godkendt, det er den ikke efter dansk standard, det er forståeligt for Rockwoll godkender ikke en ny konkurrent på markedet, men isoleringen er EU-godkendt mon ikke det er ok. Et land som Tyskland har noget af de strengeste krav til bygningskomponenter, ikke mindst til isolering som bruges i enorme mængder i byggesektoren.

Hilsen  
Konstruktøren
Skrevet af Håndværkeren på 11 sep 2011 09:06
Reklame for egen virksomhed ! OH-FY OH-FØJ
Hej.

Man må ikke forstå det sådan at jeg er forhandler af isoleringen, nej vi udfører energimærkninger og rådgiver i isoleringsprojekter i ældre bygninger.

Synes jeg fornemmer noget misundelse/had til alu-isoleringen, det forstår jeg ikke, for det virker usansynlig godt, hvis det er monteret på den korrekte måde.

Hilsen 
Konstruktøren 

Hej bygmand BOB 
Hvad er jeres autoritations nummer til energimærkninger ??????
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Nope, vi har ingen bagtanker med vores indlæg....
Hmm.. syntes bare at jeg kan erindre et eller andet om en særdeles ivrig debatør her på forumet vedr. reflektiv isolering, men jeg husker nok bare forkert
Nej, din hukommelse fejler ikke noget...

Ja, ham har vi ikke set noget til længe..
det er nok fordig at han hville købe en porche.
på denne måde at han opretter "byggefirma" efter "byggefirme"
med mellemligende konkurs.
ud af intet andede ofrer.
Hej.

Hvis man skal have en seriøs dialog her, så synes jeg ikke man hverken at udlevere en anden persons autorisationsnummer, eller gå ind i muderkastning.

De personer som ikke tror på den slags isolering synes jeg skulle holdes deres mistro for dem selv, for os som ved og har erfaring med alu-isolering ved at det fungerer perfekt.

Hvad angår Porchen, det er ikke nødvendigt har en fortringlig bil i forvejen.

Hilsen

Konstruktøren
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også