Erstatning mod konkursramt

Hej
Jeg står i den situation at ønsker erstatning fra et forhandler / importør / byggerådgiver og arkitekt, der har leveret noget reflektiv isolering, der har vist sig ikke at være så godt som ham havde lovet mig.

Han har under montagen været på byggepladsen (mit hjem) for at vejlede mht. den korrekte  montering.

Hans forretning, "Bygogmaterialer" er imidlertid gået konkurs, og manden har nu startet sin forretning op igen, i et nyt firma med et andet navn.

Jeg betragter hans råd og vejledning som potentielt farlige og det er bekymrende at se at han bare fortsætter derudaf.

Hvordan ligger det med erstatning for mit tab, er der en chance eller kan jeg skyde en hvid pil efter nogetsomhest kompensation?.

Mvh.
Hej Jeg står i den situation at ønsker erstatning... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af ktm på 06 jan 2011 18:50
Manges erfaring viser, at det bliver at kaste gode penge efter dårlige. Sørgeligt og skide ærgerligt, men glem det hurtigst muligt.

Er også mit råd, har selv spild en masse penge på at forsøge at få penge ud af firmaer som skylder penge her, begge ASP selskaber hvor det ene er gået konkurs, og det andet er stadig under tvangsopløsning.

Det har stået på i snart 1½ år, og bare kostet mig en masse penge og tid.

Men du har da fået masser af indput på dit spørgsmål - sjant.
En eller anden styrelse har forlængst truet forhandlere af refleksiv isolering med politianmeldelse osv. hvis de fortsatte markedsføringen af materialerne.
De firmaer solgte det isolering er forlængst gået konkurs eller afviklet.
Og "Direktøren" er sikkert allerede igang med et nyt fidusprojekt.
Nu skal jeg lige hjælpes lidt på gled!
Er der ikke noget med en, der her på sitet så stærkt anbefaler den form for isolering?
Vil det sige, at det er noget sludder vedkommende fremfører?

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 16 jan 2011 14:33
Nu skal jeg lige hjælpes lidt på gled!

Jamen, det hjælper vi da gerne med...he he

Skrevet af ktm på 16 jan 2011 14:33
Er der ikke noget med en, der her på sitet så stærkt anbefaler den form for isolering?
Jo, men det må være en helt anden isolering.

Skrevet af ktm på 16 jan 2011 14:33
Vil det sige, at det er noget sludder vedkommende fremfører?

Hmmm, det kunne jo virke sådan, men mon ikke det vedkommende vil pointere det er et helt andet produkt vi snakker om her, og at produktet er forkert anvendt, for ellers ville det jo faktisk være sludder vi har hørt på de sidste par år efterhånden af vedkommende, ellers lidt ærgeligt da han jo netop søger efter folk med erfaringer med hans produkt herinde for at overbevise os andre, at når der endelige kommer et indlæg med relevante erfaringer, at det er helt andet produkt der er anvendt helt forkert...

Ja hold da op, den er gået min næse forbi
Og heldigvis for det for værre gang ævl skal man lede længe efter, jeg tror at den mand kun er ude på et, ligesom én hvis anden har det med katte, BALADE.
Hej igen
tak for jeres opmærksomhed. Jeg er klar over at jeg nok ikke får noget ud af at sagsøge tumpen, det er vel også den pris jeg må betale for at have kastet mig ud i noget eksperimentelt med et nyt materiale.
Før jeg hænger nogen ud vil jeg dog meget gerne have kommentarer på nedenstående son jeg har forsøgt at klippe ind som citat (jeg skal nok lære det en dag) idet det foruroliger mig at han stadig fortsætter som rådgiver og arkitekt når han ikke aner en skid.
Det skal igen, retfærdigvis sige at der er en vis effekt i den refletive isolering.
det skal måske nok også passe at den holder på 70% af varmen. Den del der er varmestråling.
Jeg blev opfordret til at montere den imellen mine spær. set i bakspejlet ville jeg have brugt rockwool imellen spærene og så bruge den relektive indvendigt, evt som dampspærre.

Jeg vil her give to eksempler på det som jeg synes lyder fuldstændigt galt:

1- Hvis du sætter reflektiv isolering op, eller syer en jakke af det og tager den på så vil fugt kondensere på den kolde side af isoleringen. En kummefryser med påmonteret Airflex, vil således blive fugtig på ydersiden.........????? Det er ihvertilfælde det han siger der sker hjemme hos ham selv og han mener at det er udtryk for en god isolering.

Jeg tænker, hvad så med den kolde bajer man slæber ind i stuen.......

2- Jeg har altid forstået det sådan, at Airflex skal have en luftspalte på 15-19mm på begge sider af isoleringen, og at disse skal være ventileret sådan forstået at der på dan varme side, altså der hvor jeg vil indrette mig med gipsplader foran isoleringen, skal være åbent for ventilation af hulrummet i top og bund ind i mod denne.

Han siger at gipspladen er en del af konstruktionen og at luften bagved denne skal være lukket inde for at få fuld effekt af isoleringen .

Jeg tvivler ikke på at jeg har ret, og at manden er et farligt fjols, men måske kan I gøre mig klogere.....

Mvh. og tak for jeres altid villige hjælp.


Nåh, ja det er nok 2 helt vidt forskellige produkter.
For det kan vel ikke passe at vi gennem flere år er blevet bombarderet med det rene sludder??


Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 30 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også