Erstatning mod konkursramt

Hej
Jeg står i den situation at ønsker erstatning fra et forhandler / importør / byggerådgiver og arkitekt, der har leveret noget reflektiv isolering, der har vist sig ikke at være så godt som ham havde lovet mig.

Han har under montagen været på byggepladsen (mit hjem) for at vejlede mht. den korrekte  montering.

Hans forretning, "Bygogmaterialer" er imidlertid gået konkurs, og manden har nu startet sin forretning op igen, i et nyt firma med et andet navn.

Jeg betragter hans råd og vejledning som potentielt farlige og det er bekymrende at se at han bare fortsætter derudaf.

Hvordan ligger det med erstatning for mit tab, er der en chance eller kan jeg skyde en hvid pil efter nogetsomhest kompensation?.

Mvh.
Hej Jeg står i den situation at ønsker erstatning... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Din alubeklædte reflektive isolering.... Kan den ikke nærmest sammenlignes med fordumstiders "alukraft"?
Ikke isolering, men vel en dampspærre...... Og hvis den var tapet ordentlig osv, så ville det ikke blæse/trække ind.. hvilket har forbedret indeklimaet i et uisoleret hus... vupti, en mærkbar forbedring....
Men ikke noget der kan sammenlignes med voredages effektive isoleringer af fx. papiruld, sten uld, glas uld og nok noget af det mest effektive, en PU skum.. den er bare ikke så nem at håndtere... men den benyttes meget i industri og stald byggeri i form af plade der er beklædt med stål/alu på begge sider... Nok ikke den udformning vi kommer til at se i alm husbyggeri... men jeg gætter på der kommer nogle paneler til brug i dne slags byggeri indenfor få år...

Og nej jeg er ikke en del af bygge industrien....

MVH Njord

MVH Njord
Skrevet af Håndværkeren på 12 sep 2011 07:56
HA HA HA !
Tror der er en der har fået en nyt navn her på LDS.
Nu er han blevet til kunstruktøren Byggemand BOB 

To sjæle, en tanke, Håndværker

Ham vi tænker på, har jo skiftet beskæftigelse/ham nogle gange.
Selv sprogbruget minder stærkt om den samme.

Med venlig hilsen
ktm

 

Man må ikke forstå det sådan at jeg er forhandler af isoleringen, nej vi udfører energimærkninger og rådgiver i isoleringsprojekter i ældre bygninger.

Synes jeg fornemmer noget misundelse/had til alu-isoleringen, det forstår jeg ikke, for det virker usansynlig godt, hvis det er monteret på den korrekte måde.

Hilsen 
Konstruktøren 

Hvis man skal have en seriøs dialog her, så synes jeg ikke man hverken at udlevere en anden persons autorisationsnummer, eller gå ind i muderkastning.

De personer som ikke tror på den slags isolering synes jeg skulle holdes deres mistro for dem selv, for os som ved og har erfaring med alu-isolering ved at det fungerer perfekt.

Hvad angår Porchen, det er ikke nødvendigt har en fortringlig bil i forvejen.

Kommentarer fra POLOBJØRN til ovenstående

Du skriver at "VI" rådgiver - så kan det vel ikke være "andres" autoritationsnummer der udleveres ??? og i øvrigt kan enhver jo selv finde dem på den hjemmeside hvor den slags er opført !!!

Jeg tror at vi er kommet til "at slippe en gammel trold ud af æsken" oh fy -  oh føj - oh  hau oh hau ha da hvis det er rigtigt - man kan jo undre sig over antallet af indlæg  !!!

Hilsner fra Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej
Prøv lige at studer "pev" profilen og derefter "bygmand Bob" profilen
de er mistænkelig ens - bortset fra postnummeret - PEV må være flytter og har fået sig en ny profil
Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej Njord
 
Mineraluld og skum isolerer på konvektion, dvs. at det er luften som holddes varmt.
 
Alu-isolering har en hel anden egenskab som gør at den reflekterer de infrarøde stråler retur. Infrarød opvarmning gør at den opvarmer konstruktioner og legemer.

Den gamle alukraft har også den reflektiv virkning, den er bare ikke så holdbar som Aluthermoen som tåler omkring 1250 kg/m i træk´. Aluthermoen har fire lag aluminium som gør at den virker begge veje og den er ikke opløselig i fugt.

Du må huske på at det er meget svært at konstruere masseisoleringer med en ret meget lavere lambda-værdier end de er idag og skal man have en super lav u-værdi så er det jo nødvendig at have en meget stor dimention af masseisoleringen, det giver store problemer med at den kondenserer nå der blive for stor en dimention, det løser vi idag med at bruge alu-isoleringen kombineret med masseisoleringen, herved spares rigtig meget i arbejds og materialeudgifter.

Sidst vi har lavet beregninger på en let bagmurskonstruktion med 30 mm. luftlag og skalmur, er den konstruktion beregnet til en u-værdi på 0,10 Det må man sige er fantastisk for bygherren får 11,5 m² ekstra ved at gå fra 41 cm. til en 30 cm. ydervæg

Hvis du vi se/høre mere om alu-isoleringen, så skulle der komme et indslag i Dr2 i denne uge.

Hilsen

Konstruktøren

Jeg husker tydeligt min søns mange timer foran Byggemand Bob og hans mantra: "Ja vi kan"
Og hvis ellers tør, vil jeg gerne se det hus der fungerer med de principper du kommer med.... Og naturligvis indenfor de af bygningsreglementes normer, blowdoor test etc.
Når du så kan eftervise det virker vil det jo ikke være et problem at få nogle store ordrer på byggeri af "smal vægs huse" da den øgede indvendig volumen jo vil være rimelig stor......

Kom lig emed tidspunktet for DR 2 udsendelsen......

Mon ikke vi er nogle stykker der godt vil se den!

MVH Njord

MVH Njord
Hej Njord

Alt kan eftervises, det er ingen problem og det kan sagtens organiseres en fremvisning i et af nybygningerne.

Alu-isoleringen bliver allerede brugt i store byggerier i Norge og Tyskland, det er ved at komme her, vi har haft en del interesserede også bland andet tekniske skoler.
Allerede nu er der installeret omkring 5-600.000 m² her i Danmark af Alu-isoleringen

Når jeg ved mere om hvornår udsendelsen er skal du nok blive orienteret om tidspunktet.

efter at have læst en del af dine sjukkers indlæg, så forstår jeg godt at i gerne vil se resultater, bare vent og se, er hel sikker på at der er mange som må sluge en stor kamel

Hilsen

Konstruktøren
Skrevet af Bygmand Bob på 12 sep 2011 21:36
Hej Njord

Alt kan eftervises, det er ingen problem og det kan sagtens organiseres en fremvisning i et af nybygningerne.

Alu-isoleringen bliver allerede brugt i store byggerier i Norge og Tyskland, det er ved at komme her, vi har haft en del interesserede også bland andet tekniske skoler.
Allerede nu er der installeret omkring 5-600.000 m² her i Danmark af Alu-isoleringen

Når jeg ved mere om hvornår udsendelsen er skal du nok blive orienteret om tidspunktet.

efter at have læst en del af dine sjukkers indlæg, så forstår jeg godt at i gerne vil se resultater, bare vent og se, er hel sikker på at der er mange som må sluge en stor kamel

Hilsen

Konstruktøren

Jeg må indrømme jeg har også en kæmpe skepsis omkring aluisolering, lad os nu sige at det virker efter hensigtigen, og virker til den Uværdi i lover, hvad er m² prisen så? Skal det fungere som dampspærre? Er det i så fald muligt at lave de forskellige løsninger uden tabt isoleringevne? 
Hvis der udover aluisoleringen monteres en dampspærre vil der formentlig opstå en uheldig situation hvor der en relativ tæt dampspærre(aluen) og en tæt i selve dampspærren.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også