Erstatning mod konkursramt

Hej
Jeg står i den situation at ønsker erstatning fra et forhandler / importør / byggerådgiver og arkitekt, der har leveret noget reflektiv isolering, der har vist sig ikke at være så godt som ham havde lovet mig.

Han har under montagen været på byggepladsen (mit hjem) for at vejlede mht. den korrekte  montering.

Hans forretning, "Bygogmaterialer" er imidlertid gået konkurs, og manden har nu startet sin forretning op igen, i et nyt firma med et andet navn.

Jeg betragter hans råd og vejledning som potentielt farlige og det er bekymrende at se at han bare fortsætter derudaf.

Hvordan ligger det med erstatning for mit tab, er der en chance eller kan jeg skyde en hvid pil efter nogetsomhest kompensation?.

Mvh.
Hej Jeg står i den situation at ønsker erstatning... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Cobban89

Skepsis tror jeg de fleste er når de ser alu-isoleringen, vi er jo vant til at se masseisolering.

Isoleringen kan ikke kondensere uanset om den ligge ind eller udvendigt i en konstruktion, den fungerer samtidig som dampspærre da den er fuldstendig tæt.

Prisen ved jeg ikke helt om, men den koster vist omkring 125 m² + moms tror jeg.

Hilsen

Konstruktøren
Hej Bob

Har du mulighed for at henvise til nogle konkrete byggeprojekterher i DK, hvor der er brugt refleksiv isolering.

Måske du kunne vise et par billeder fra nogle af de projekter du/I har været involveret i, så vi kan se hvordan der er blevet anvendt.

Venlig hilsen

Jens

Måtte det, Byggemand Bob, være en semiakademisk nørd tilladt at anmode om en videnskabelig test og tilhørende dokumentation for reflektiv isolerisgs egenskaber. Det jeg selv har kunne finde er desværre meget lidt relevant, ja nærmest at betegne som teknisk skønlitteratur, ja endog fiktion.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej Chr.

Der er lavet utrolig mange tests på materialet, prøv selv at søge.

Det skulle ikke være svært at forstå når der er 97% reflektion i Aluminium og 75% af klodens opvarmning er strålevarme, at isoleringsmaterialet er super velegnet.

Jeg kan opsyse, at der er utrolig meget interesse på isoleringen, selv offentlige institutioner bruger isoleringen.

Hilsen

Konstruktøren.
Annonce
Skrevet af Bygmand Bob på 13 sep 2011 18:14

Prisen ved jeg ikke helt om, men den koster vist omkring 125 m² + moms tror jeg.

Ikke blot er der tale om en isolering der ikke er generelt annerkendt.. de anvender også en helt anderledes møntfod end vi ellers kender her i DK..... Nemlig: m² + moms

Der er en del brugere der har efterlyst referencer til byggeri hvor det anvendes... men det kan der tilsyneladene ikke skaffes konkrete eksempler på... Til gengæld kan man genatgende gange referere til at det anevndes meget og selv det offentlige anvender det... Er det offentlige nu et kvalitets stempel... det er jo også det offentlige DSB der har stået for indkøbet af IC4 togene, med vanlig ekspert assistance af diverse politikere.. de politikere der nu har rigtig travlt ved håndvasken.....

MVH Njord


MVH Njord
Skrevet af Bygmand Bob på 17 nov 2011 07:34
Hej Chr.

Der er lavet utrolig mange tests på materialet, prøv selv at søge.

Det skulle ikke være svært at forstå når der er 97% reflektion i Aluminium og 75% af klodens opvarmning er strålevarme, at isoleringsmaterialet er super velegnet.

Jeg kan opsyse, at der er utrolig meget interesse på isoleringen, selv offentlige institutioner bruger isoleringen.

Hilsen

Konstruktøren.

Det med fed markerede minder om noget der er set før når der er blevet efterlyst dokumentation. 
På samme vis som når PEV anbefalede folk selv at søge dokumentation er det vel på sin plads at påpege overfor Byggemand Bob at det er ham der fremkommer med de kontroversielle påstande... Og derfor er det ham der må dokumentere sine påstande. Indtil Byggemand Bob kommer med troværdige links, vil jeg på bedste gammeldags, bagstræberiske facon, anse dette materiale som værende fup og rådne tomater.
Skrevet af Chr. på 17 nov 2011 03:19
Måtte det, Byggemand Bob, være en semiakademisk nørd tilladt at anmode om en videnskabelig test og tilhørende dokumentation for reflektiv isolerisgs egenskaber. Det jeg selv har kunne finde er desværre meget lidt relevant, ja nærmest at betegne som teknisk skønlitteratur, ja endog fiktion.

Chr.


Byggemand Bob.

Jeg tillader mig lige at citerer mig selv.

Jeg efterspørger en videnskabelig test med tilhørende dokumentation. Som anført har jeg ikke selv været i stand til at finde noget. På den baggrund finder jeg det forbavsende, at du siger at jeg selv skal søge efter det. Jeg gentager lige mig selv for tydelighedens skyld. Jeg har ikke været i stand til at finde noget. Derfor beder jeg dig, som ved at det findes og vel også hvor, om at hjælpe mig med at finde noget.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af Bygmand Bob på 17 nov 2011 07:34
Hej Chr.

Der er lavet utrolig mange tests på materialet, prøv selv at søge.

Det skulle ikke være svært at forstå når der er 97% reflektion i Aluminium og 75% af klodens opvarmning er strålevarme, at isoleringsmaterialet er super velegnet.

Jeg kan opsyse, at der er utrolig meget interesse på isoleringen, selv offentlige institutioner bruger isoleringen.

Hilsen

Konstruktøren.


Lige et par faktuelle korrektioner til ovenstående:
Der er ikke 97% reflektion i aluminium. Det afhænger helt af overfladens beskaffenhed.

Jordens opvarmning kommer helt og aldeles fra strålevarme, nemlig solstrålerne. Det har bare intet med denne sag at gøre, da det ikke er solstråler -kortbølget energi- der skal reflekteres, men varme, som er langbølget energi.

Netop fordi begreberne blandes sammen i en pærevælling er det aldeles svært at forstå.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af Tusse67 på 17 nov 2011 07:53

Det med fed markerede minder om noget der er set før når der er blevet efterlyst dokumentation. 
På samme vis som når PEV anbefalede folk selv at søge dokumentation er det vel på sin plads at påpege overfor Byggemand Bob at det er ham der fremkommer med de kontroversielle påstande... Og derfor er det ham der må dokumentere sine påstande. Indtil Byggemand Bob kommer med troværdige links, vil jeg på bedste gammeldags, bagstræberiske facon, anse dette materiale som værende fup og rådne tomater.

Hej Tudse.

Vedkommende som du du omtaler kender jeg altså ikke noget til.

Jeg har ikke været interesseret i at fremlægge andre personer herpå som referencer, men vi har en reference som vi ved vi kan omtale her, det er Tandland i Aabybro som har bygget nyt praksis for ca to år siden. Gasforbruget det første år på klinikken blev ca. 60% mindre end beregnet med mineraluld i konstruktionerne.
Det skal hertil siges, at Aluthermoen ikke blev beregnet, da arkitekt også var skeptisk som en del af jer her, tror har er overbevist nu hvor forbruget ligger som bevis.

Hilsen Konstruktøren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også