Ideér til nyt loft

Hej.

Går med planer om at isolere loftet i min entre, da der kun er 10cm betondæk som tag, og så ikke mere. så varmen forsvinder lige op gennem loftet.
Isoleringen er kun en midlertidig løsning over en 5 årig periode da bygningen så vil blive lavet helt om, men mener godt dette kan betale sig i varme, eller hva mener i?

Men der nogen forhindringer i loftet som i kan se på billederne:

Fra loft til overkant kobberør er der 7cm
Fra loft til overkant bue ved dør der der 9cm.

Min plan var så at lave et skillet af lægter og så isolere med 50mm og så dampspærrer og så loft derunder. Da jeg så ik kommer i kambulage med rør og dørhul.
Og Mener da selv bare 50mm vil isolere en hel del? Eller hva mener i?
Har i nogen gode ideer ?

Se evt på billed

Mvh
Philip

Hej. Går med planer om at isolere loftet i min... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu har jeg over tid fundet ud af, at byggemøder og retssale er der hvor de fleste og hurtigste tjente penge kan tjenes bla. ved at spotte projekteringsfejl - og bosos anbefalinger er penge lige ned i foret.
Konstruktionen skal virke 100% af tiden og ikke BLOT 80% af tiden som bosos forslag ville gøre.

Der findes ganske få tilfælde hvor dette ikke er gældende, men pågældende konstruktion er IKKE en af dem.

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Beton er pr. definition særdeles permeabel !
At du betragter beton som en ekstra dampspærre kan måske tilskrives din manglende intellektuelle tilvirkning?

"Lad falde hvad ikke kan stå"

hmm vil nu ellers formode at det er din afsluttende kommentar der understreger hvem der mangler intellekt....
Mon ikke vi bare skulle afslutte den her.

Tror thedjh har fået svar på sit spørgsmål, ingen grund til at diskutere videre med alle de spydige bemærkninger.
Skrevet af Koludabyg på 22 nov 2010 19:11
Mon ikke vi bare skulle afslutte den her.

Tror thedjh har fået svar på sit spørgsmål, ingen grund til at diskutere videre med alle de spydige bemærkninger.

Jeg gir dig ret i, at denne tone ikke hjælper Thedjh, men om han har fået svar er jeg ikke helt enig i

Om der skal dampspærre i er jo svært at sige, uden at vide hvordan resten af konstruktionen er. HVIS resten af huset er uden dampspærre og isolerings tykkelsen er tilsvarende lav som loftet, så ville jeg ikke sætte dampspærre op i loftet når der nu kun isoleres med 50 mm.

Begrundelse:
Det damptryk der er i dag i huset bliver ledt væk igennem loft og vægge. Med dampspærre i loft så vil væggene få ekstra damptryk som skal ledes væk. Spørgsmålet er så om de kan det og det afhænger af isolerings tykkelse i væggene.

Desuden er det også det med at der kun isoleres med 50 mm. For at der skal opstå noget kritist skal vandet på sin vej igennem den nye isolering nå at miste så meget energi at luften ikke længere kan holde på vandet og derfor kondencere inde i isoleringen. Men med kun 50 mm. isolering så bliver forskellen ikke stor nok til at vandet kondensere inden det slipper ud (påstand uden dokumention, desværre).

Havde han valgt at isolere med 100 og opefter, så vil jeg mene der skal dampspærre pga. at temperaturen vil falde for meget mellem inde og ude, sådan at luften IKKE kan holde på den samme mængde vand og derfor vil den kondensere i isoleringen.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også