Pixmania #@%&*#¤..... !!

Har lige en oplevelse jeg vil dele.
Bestilte d. 13-9-2010 en GPS dims ved Pixmania.

Man kan vælge mellem:
 
- 4-5 dages levering, det koster 78 Kr.
- Levering indenfor 10 dage, det koster 44 Kr.

Da det ikke fylder mere, end at det kan være i postkassen, mente jeg, at 44 Kr. var passende for forsendelsen.
Altså skulle jeg have varen leveret ikke senere end d. 23-9-2010....troede jeg??

Men så let er det ikke. Når firmaet hedder Pixmania, giver d. 13 september + 10 dage = 28 september??

Her er Pixmanias forklaring:
Altså, leveringstidsfristen gælder først fra de får nusset sig sammen til at få afsendt varen!  Dernæst er det kun hverdage der tælles... og vupti bliver 13+10=28.

Fremgår det klart og tydeligt af deres hjemmeside?? Nej det gør det ikke. Jeg har ikke kunnet finde, at leveringstiden først starter når de afsender varen, hvilket jo er uanstændigt. Dernæst står der, at deres transportør leverer fra mandag til lørdag, hvilket i forhold til leveringstid, efter min mening, er fuldstændigt irellevant.

Jeg har betalt 44 Kr. for at få en vare leveret senest d. 23-9-2010.
Det har de ikke overholdt.
Finten med at tælle fra de afsender, betyder reelt, at de kan levere lige præcis hvornår det passer dem uanset hvad der står på deres hjemmeside.
Det var da heldigt, at de ikke først fik den sendt i december....

Aldrig mere Pixmania.......... BØVS

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

44 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der har i radio og tv (bl.a. Kontant) været en hel del advarsler mod at handle i Pixmania - alligevel handler mange der fordi de er så billige at det er umuligt at få noget der bare minder om service..
Det samme hvis noget går i stykker.. og man sender det til rep. så ser man det aldrig igen..
Og så kan du åbenbart smile for du her modtaget varen og det er den rigtige. .så heldig er alle ikke derfra.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Og hvis der er noget i vejen med det leverede, og det skal repareres, skal det sendes til Frankring og repareres af franske klågskaber.

Man bør ikke indlade sig på den slags handler uden først at have konsulteret
http://www.trustpilot.dk/review/www.pixmania.com. Her er megen opbyggelig læsning.

Der vil du se, at du ikke er alene i verden, hvis det kan trøste dig!
Det er vist lidt af et skodfirma, men sikkert som man kan forvente sig af et fransk firma. Men har man tålmodigheden til at have med franskmænd og franske produkter i almindelighed at gøre, tjae så skulle det jo være så charmerende!!!
I min famile er der nogle, som har handlet heldigt og uproblematisk med firmaet.
Jeg har for længst slettet det af listen over seriøse firmaer.

Med venlig hilsen
ktm

 

Man har jo læst mange historier om at folk bestiller en vare og så får en vare i samme mærke med en billigere model.. når de så sender den retur for at få den byttet, sker der ikke mere i den sag..


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Har heller ikke rigtigt hørt noget positivt om pixmania, men også kun hørt personer der ikke var helt tilfredse med den service eller mangel på samme de fik hos Pixmania desværre...
Nu skal jeg jo ikke smile for tidligt. Varen er ikke fremkommet endnu. Det skal så ske i dag.  Gad vide hvorfor jeg ikke stoler på, at det også sker?

Indenfor de seneste 10 år, har jeg handlet vel nok 300 gange på nettet. Jeg har kun 1 gang tidligere været ude for noget lignende. Det var med en musikforretning i USA. Dengang fik jeg mine penge tilbage via et sagsanlæg mod firmaet. Sagsanlæget foregik vha. den service der følger med PayPal.

Jeg har handlet med både små og store firmaer i det meste af verden, inklusive en skiltemaler i Australien... som sagt, har stort set 100% af disse været reelle at handle med.
At man så løber ind i et bondefangerforetagende som Pixmania, det er da uheldigt.

Nu skriver GRAND, at de er meget billige. Ja, men så er det heller ikke billigere. Jeg havde egentlig først bestilt hos Elgiganten, hvor jeg plejer at købe den slags og hvor min erfaring er at der leveres som aftalt, men de kunne ikke levere den første måneds tid.
Så fandt jeg den samme GPS (Garmin Etrex H) hos Pixmania. Pris hos Elgiganten 609 Kr. inkl. levering indenfor 3-4 dage.
Hos Pixmania 633 Kr. inkl. levering indenfor 4-5 dage. Eller 599 Kr. inkl. levering indenfor 10 dage.
Så fakta er, at Pixmania er rent faktisk er dyrere, hvis man vil have leveret forholdsvis hurtigt.
Om deres "4-5" dage så også beregnes som deres "indenfor 10 dage", ja det tror jeg godt man kan regne med, så det er samme historie om igen, hvor de kan levere når det passer dem

Normalt undersøger jeg markedet nøje, inden jeg handler. Ofte også firmaerne jeg handler ved. I denne situation skulle jeg have fat i en anden GPS, fordi Elgiganten ikke kunne levere. Det gjorde at jeg havede lidt for meget fart på da jeg bestilte og ikke fik undersøgt Pixmania... havde jeg gjort det, havde jeg aldrig handlet med dem.
Man skal lære så længe man lever.... denne historie har jeg lært af

Nu kan den nysgerrige spørge hvad jeg vil med sådan en halvgammel model GPS?... Den er perfekt til Geocaching... det er det den skal bruges til. Lige nu bruger jeg et lånt GPS ur, men det er bestemt ikke optimalt. Alt for lille display.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Du kunne jo gå ind på Trust Pilot og beskrive din situation.
Jeg ser, at firmaet engang imellem blander sig i kritikken og angiver, at de vil kigge hurtigt på sagen, men om det rent faktisk sker ved jeg ikke. Men et slag over snuden til dem, kan jo kun være til gavn?

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeps... det gør jeg også.
Nu venter jeg lige på at sagen slutter, så laver jeg lige et "hygge-indlæg" om Pixmania derinde.

P.S. Pixmanias leverandør har endnu ikke været på besøg

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Imens jeg stadig sidder og venter på en leverance fra Pixmania, spekulerer jeg på, hvilke fora m.v. på nettet der ville have godt af en hilsen fra en vældig utilfreds kunde og høre om vedkommendes dårlige erfaringer med firmaet:

1. Min egen www.solussiden.webs.com , naturligvis
2. En www.Facebook.com gruppe hvor der kan skrives om Pixmania, og vel at mærke ikke en reklamegruppe oprettet af firmaet selv, dem er der nok af. Pudsigt nok er der pt. kun 102 danskere der synes godt om den danske Pixmania reklamegruppe.
3. http://www.trustpilot.dk/review/www.pixmania.com
4. www.Geocaching.com
5. www.Citronik.dk

Det var så bare lige de sider jeg umiddelbart kom i tanke om.

Yderligere er det vel passende med en advarselsmail til de ca. 260 venner jeg har på Facebook. De skulle da nødigt gå i Pixmania fælden. 

Gad vide om Pixmanias transportører kører ud om aftenen?... de har ikke været her endnu


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jeg tror at en hilsen på TrustPilot er det mest virksomme.
Meget af det andet, du er inde på, kan måske virke lidt komisk for 3.mand??

Jeg ville i dit sted ikke stille mig ud til vejen for at vente på vognamnden her til aften. Tror det måske vil være spild af tid.
Hvornår kan man lade handlen gå tilbage og kræve pengene retur i banken og så nægte modtagelsen efterfølgende? Det vil være noget irriterende og omkostningsbefængt for skodfirmaet!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af jbr på 28 sep 2010 17:15
Imens jeg stadig sidder og venter på en leverance fra Pixmania, spekulerer jeg på, hvilke fora m.v. på nettet der ville have godt af en hilsen fra en vældig utilfreds kunde og høre om vedkommendes dårlige erfaringer med firmaet:
du kunne også slå et slag forbi her:

https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/Ch...Start.aspx
Der er yderligere 34 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis