Pixmania #@%&*#¤..... !!

Har lige en oplevelse jeg vil dele.
Bestilte d. 13-9-2010 en GPS dims ved Pixmania.

Man kan vælge mellem:
 
- 4-5 dages levering, det koster 78 Kr.
- Levering indenfor 10 dage, det koster 44 Kr.

Da det ikke fylder mere, end at det kan være i postkassen, mente jeg, at 44 Kr. var passende for forsendelsen.
Altså skulle jeg have varen leveret ikke senere end d. 23-9-2010....troede jeg??

Men så let er det ikke. Når firmaet hedder Pixmania, giver d. 13 september + 10 dage = 28 september??

Her er Pixmanias forklaring:
Altså, leveringstidsfristen gælder først fra de får nusset sig sammen til at få afsendt varen!  Dernæst er det kun hverdage der tælles... og vupti bliver 13+10=28.

Fremgår det klart og tydeligt af deres hjemmeside?? Nej det gør det ikke. Jeg har ikke kunnet finde, at leveringstiden først starter når de afsender varen, hvilket jo er uanstændigt. Dernæst står der, at deres transportør leverer fra mandag til lørdag, hvilket i forhold til leveringstid, efter min mening, er fuldstændigt irellevant.

Jeg har betalt 44 Kr. for at få en vare leveret senest d. 23-9-2010.
Det har de ikke overholdt.
Finten med at tælle fra de afsender, betyder reelt, at de kan levere lige præcis hvornår det passer dem uanset hvad der står på deres hjemmeside.
Det var da heldigt, at de ikke først fik den sendt i december....

Aldrig mere Pixmania.......... BØVS

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Har lige en oplevelse jeg vil dele. Bestilte d. 13... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Pixmania og den her Wupti.com og den her easypix.eu

Hele lortet i samme skodkategori af nar-hatte. .. Har heldigvis undgåetden slags indtil videre ihvertfald. Men de 3 jeg skriver om er af og til oppe at vende i aviser eller på tv.

 Mvh Henrik


Men det var da en sørgelig læsning, man kan finde om Wupti på TrustPilot.

Det kommer meget bag på mig, men jeg havde nu heller ikke undersøgt dem før.


Det viser bare, at den TrustPilot er guld værd for os forbrugere, og vi skal være tilbageholdende med at stole på et firma, blot fordi de har nogle sjove reklamer.

Med venlig hilsen
ktm

 

Umiddelbart ser det ud som om wupti's dårligste sag er om de vil bytte et gammelt batteri.. ?? Tror jeg man oplever mange steder.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja, så er det blevet d. 29..... venter stadig på pakken fra Pixmania.
Benyttede lige ventetiden til at ringe til Pixmania, her fik jeg, som i mandags, fat i "Mie".

I mandags fortalte Mie, at pakken skulle komme i går, d. 28. Nå, men som bekendt udeblev den jo .
Her, 2 dage senere, mener Mie, at pakken måske er blevet væk.....

Jo, det går fint med søforklaringerne..... nu er det så så heldigt for os stakkels forbrugere, at Pixmania "tilbyder" os at efterlyse pakker der angiveligt er blevet væk. Det ville jeg så gerne have gjort, fortalte jeg Mie.
- "Ja, men så må du lige ringe igen på mandag, for jeg kan ikke efterlyse den de første 4 dage, efter den skulle være kommet"

Nå, da, da, .... så blev der yderligere lige lagt 4 dage på leveringstiden. Forklaringen er, at den jo kan være blevet forsinket lidt  Lidt!! Den er sgu´ da forsinket meget i forvejen
Som bekendt skulle der have været leveret, d. 23 september. Pixmania mener d. 28,  ved at jonglere med verificeringstider, afsendelsestidspunkter og weekender. Nu kan de så først efterlyse pakken d. 4 oktober!!!
Det bliver mere og mere amatøragtigt det her.

Vil i øvrigt lige skrive lidt om verificeringstider her:
Pixmania fortæller vidt og bredt om, at grunden til at de først kan afsende en ordre efter op til 48 timer er, at de skal sikre kunden, ved at kontrollere om det er rette bruger af det kreditkort man betaler med on-line, som foretager handlen.
Det er jo vås fra ende til anden!
Det eneste de sikrer er deres egen røv. Lovgivningen pålægger banker og firmaer der handler on-line, at bære tabet, hvis der foregår svindel med et kreditkort.
Kunden kommer aldrig til at betale. Det betyder dog ikke, at både banker og firmaer ikke prøver at bilde folk ind, at det er dem der skal bære et evt. tab..... men det er pure opspind.

Jeg er ved at få et mistænksomt billede af, hvad det reelt er der kunne foregå i firmaet Pixmania.
Billedet handler om indtægter på baggrund af rentedage, tidlige pengeoverførsler fra kunderne, beregnede sene leveringer, beregnede for sene leveringer (forsvundne pakker) samt indkøb af produkter fra deres leverandører, samt kredittider hos disse.
Når man skruer disse ting sammen på den rigtige måde betyder det store indtægter på verdensplan på baggrund af førnævnte rentedage.
Om de gør som skitseret, det ved jeg ikke. Men man kan da ikke se bort fra, at det kunne være baggrunden for deres måde at drive forretning på.

Laver nu et indlæg på http://www.trustpilot.dk/review/www.pixmania.com med et link til denne tråd, gider ikke skrive det hele igen.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Angående Wupti så har jeg kun en oplevelse med dem, og den var meget positiv.

Købte et Canon EOS 550D der kom 2 dage efter bestilling. Bestilte samtidig et ekstra batteri (uorginalt). Dette passede dog ikke helt til kameraet - jo måske hvis jeg ville tvinge det i, men det havde jeg ikke lyst til i et kamera til næsten kr. 6.000.

Skrev derfor til dem pr. mail, at jeg ønskede at returnere, da det ikke kunne gå i kameraet. Få dage efter dukkede der en boble-kuvert op til at returnere batteriet i og 2 dage efter var penge for batteriet sat ind på min konto.

Jeg har handlet mange gange på nettet, men dette var første gang med Wupti. Sammenlignet med andre af mine handler, er handlen med Wupti absolut forløbet som blandt de bedste. Men jeg kan selvfølgelig have været heldig!

Pixmania, som tråden jo handler om, ville jeg aldrig handle med begrundet i andres erfaringer.

Elgiganten har jeg handlet med en enkelt gang over nettet - også en fint forløb og hurtig levering.

Ellers har jeg også gode erfaringer med Proshop og Happii (der vist har samme ejere).
Jeg tror ikke Mie kender hele sandheden omkring forretningsgangen.
Det er nok ikke så meget rentespekulationerne, der i disse lavrentetider gør sig så meget gældende.
Derimod er det nok mere er spørgsmål om at vente til en bestemt dag med at købe for Pixmania. Hvis d. 1. er skæringsdag for beregning af kredittiden, ja så er der en måned mere at have kredit i, og så passer leverancen 4-5 i næste måned jo helt fint.
Kreditfaciliteter er som bekendt indsnævret betragteligt i disse krisetider, og er man lidt behændig kan man jo forøge sin kredit på kundernes bekostning. Gad vide om det var det, der førte til Getmore.dk's sammenbrud?

Jeg ville i dit sted nok efterhånden være blevet en smule irriteret, ja ligefrem til det opbragte grænsende!!

Med venlig hilsen
ktm

 

@ ktm.... lige præcis, det er sådanne spekulationer jeg sidder med.

Og jeps, jeg forstår ironi... det er lige præcis der jeg er nu.... til det "opbragt grænsende"

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

.... @ Lars ON... undskyld men jeg overså dit indlæg.
Tak for linket, jeg kigger lige derind også.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jeg tror vi er nogenlunde ensartet indrettet mht sådanne fidussager, der er fyldt meg løgn og latin, hvor man regner med at forbrugerne er dummere end en dør.
Ødelæg nu ikke dit helbred med forhøjet blodtryk!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis