... @ albino... er enig i, at handler på nettet i de fleste tilfælde går godt. Jeg har i de seneste 10 år handlet meget på nettet. Ca. 300 handler i DK og resten af verden.
I langt de fleste tilfælde går det gnidningsfrit.
Visse firmaer, i Tyskland, har endog for vane, at sende små "gaver" med deres leverancer. Det er ikke det store, sådan i stil med en pose vingummi, nøgleringe, kuglepenne, og senest, da jeg købte er servopumpe ved et bilfirma, var der en lækker dåse peanuts med leverancen. Det er småting, men noget der gør at man føler sig værdsat, som kunde.
Og ja, jeg er kar over, at det er det der er formålet med at firmaerne gør det....
og det virker
!
Jeg handler meget på eBay og har der den personlige regel, at dem jeg handler med skal have minimum 97% positive tilbagemeldinger fra kunderne.
Mindre end det, og jeg dropper firmaet/personen og finder et andet sted at handle.
Med den politik er det næsten lykkes mig at få mine eBay handler til alle at være vellykkede.
1 gang er det dog gået galt, men da fik jeg mine penge igen, via PayPals indbyggede "retshjælp".
Pudsigt nok er det danske firmaer jeg har haft vrøvl med, når det har givet problemer, at handle på nettet. bl.a. COOP der prøvede at narre mig for ca. 3500 Kr. ved at beskrive en ting på Nettorvet og rent faktisk levere noget helt andet. Det drejede sig om medfølgende rustfri stige til en pool. Yderligere har jeg lige været rodet ind i en sag med lavpriskoekken.dk, der efter min mening ikke arbejder med fair metoder... men det kan der læses yderligere om, på TrustPilot, hvis man er interesseret.
... @ djaydjay... jeg synes du skal ringe til Pixmania... ligesom alle os andre, der ikke får vores varer leveret. De vil så komme med samme syge forklaring til dig som til alle andre:
"Vi har op til 48 timers verificeringstid, for at sikre kunden (vås fra ende til anden, se tidligere indlæg),
dernæst tæller vi arbejdsdage og det betyder, at din pakke først skal være fremme d. 1 oktober. Hvis pakken er blevet væk, kan vi tilbyde at efterlyse den, men så må du ringe igen, når den har været væk i 4 arbejdsdage. Den kunne jo være blevet forsinket! Det vil sige at du kan ringe igen på torsdag i næste uge. Tak fordi du ringede.... kan du have en god dag"
Men regn nu ikke med at pakken kommer i dag. Som jeg, og en masse andre kunder oplever det, er der gået "dårlig karma" i ufatteligt mange leverancer fra det amatøragtige franske firma Pixmania. Pakkerne forsvinder på mystisk vis i hobetal
Og nej, jeg har naturligvis ikke set skyggen af Pixmanias leverandør...endsige min GPS