Pixmania #@%&*#¤..... !!

Har lige en oplevelse jeg vil dele.
Bestilte d. 13-9-2010 en GPS dims ved Pixmania.

Man kan vælge mellem:
 
- 4-5 dages levering, det koster 78 Kr.
- Levering indenfor 10 dage, det koster 44 Kr.

Da det ikke fylder mere, end at det kan være i postkassen, mente jeg, at 44 Kr. var passende for forsendelsen.
Altså skulle jeg have varen leveret ikke senere end d. 23-9-2010....troede jeg??

Men så let er det ikke. Når firmaet hedder Pixmania, giver d. 13 september + 10 dage = 28 september??

Her er Pixmanias forklaring:
Altså, leveringstidsfristen gælder først fra de får nusset sig sammen til at få afsendt varen!  Dernæst er det kun hverdage der tælles... og vupti bliver 13+10=28.

Fremgår det klart og tydeligt af deres hjemmeside?? Nej det gør det ikke. Jeg har ikke kunnet finde, at leveringstiden først starter når de afsender varen, hvilket jo er uanstændigt. Dernæst står der, at deres transportør leverer fra mandag til lørdag, hvilket i forhold til leveringstid, efter min mening, er fuldstændigt irellevant.

Jeg har betalt 44 Kr. for at få en vare leveret senest d. 23-9-2010.
Det har de ikke overholdt.
Finten med at tælle fra de afsender, betyder reelt, at de kan levere lige præcis hvornår det passer dem uanset hvad der står på deres hjemmeside.
Det var da heldigt, at de ikke først fik den sendt i december....

Aldrig mere Pixmania.......... BØVS

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Har lige en oplevelse jeg vil dele. Bestilte d. 13... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@GOM:

Hvis vi skulle vælge ud fra andre folks bedømmelser, kunne vi slet ikke handle på nettet. Der er altid nogen, der har haft dårlige erfaringer med et firma. Og ja, vi går efter det billigste - Når vi har sparet 300 kr på at købe en dims på nettet kontra i en butik (og handlen vel at mærke er gået godt), griner vi da hele vejen hen til sparegrisen.

Det pis... mig lidt af, at fordi der har været nogle uheldige episoder, så er firmaet straks totalt upålideligt, og vi skal alle gå i en stor bue udenom.

Ingen gider skrive om alle de handler, der gik godt. Men så snart der er sket en fejl, blæses det stort op. Men det kunne man såmænd lige så vel have oplevet hos den lokale Fona, Expert eller Lidl...

De firmaer, vi har handlet hos, og som har givet os den service, vi har forventet, vil vi i hvert fald ikke tøve med at handle med igen. og heller ikke undlade at anbefale til andre.

Seneste eksempel er blækpatronerne fra EuroPix og blitzen fra Wupti - begge lige efter bogen, leveret dagen efter med posten.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

@ Albino. Når man køber og BETALER, må man som alt overvejende hovedregel kalkulere med, at man får den købte vare ganske få dage efter.

Hvis sælger ikke har varen disponibel, må han ikke hæve pengene på købers konto, før varen kan afsendes. Når sælger så alligevel hæver pengene f.eks. l eller 2 uger før, der er nogen udsigt til at sende varen er det ganske simpelt fup og svindel.

Hvis man skriver, som et salgsargument i sine annoncer, at varen sendes i løbet af 3-4 dage, men det så ikke sker, samtidig med at pengene alligevel er hævet, er det falsk markedsføring, hvor man lover mere end man kan og vil holde. Det er fup og svindel.

Når man så fylder køber med løgn og latin om grunden til at man ikke får afsendt vare, er man også ude i fup og svindel. Hvis man kigger lidt grundigere i TrustPiloten vil man se at mange af de tilfredse kunder har fået varen ned til 3-4 dage efter ordren. Der har man så ikke brugt 48 timer på at validere køber og transportøren har ikke været uger om at køre fra Paris til DK.

Det er disse og en række andre forhold, der for et par år siden, får kæden til at hoppe af for mig og fik mig til at droppe Pismania.
Ikke mindst den utroligt arrogante optræden som de lægger for dagen, tænder mig helt af.
Det er ikke kun lige denne sag, der får mig til tastaturet. Ad flere omgange for år tilbage har jeg oplevet det samme, og som man ser på TrustPilot, har noget forbrugerværk meldt firmaet til myndighederne, dog de franske. Det vil vanen tro ikke føre til noget, idet en fransk myndighed aldrig vil skride ind over for en af deres egne ift. udlændinge.

Netop fordi vi som danske forbrugere står 100% magtesløse over for dette franske foretagende, er jeg på dupperne for at være med til at advare mod foretagendet.
Ja, jeg ser også, at der er tilfredse brugere, inkl. min egen broder. Den tilfredshed er dog kun det, der burde være en naturlig følge af en indgået handel. Det er faktisk det man betaler for!!

Det er ikke bare nogle få uheldige tilfælde der går galt for Pismania, det er en helt generel politik fra deres side. De oversælger simpelthen for at rage forretninger til sig hele tiden på bekostning af langt mere ærlige sælgere. Og det er fup og svindel.


Med venlig hilsen
ktm

 

Albino nu er alt jo ikke sort og hvidt.. og det er jo ikke det jeg skriver..
Man bruger bl.a. trustpilot til at finde den røde tråd i et firmaes moral.

Men folks grådighed er alt for tit grunden til de handler et sted.. Jeg handlede i vistaprint.dk lidt grebet at "billigt, billigt og billigt"
Jeg var gået til den lokale bogtrykker og handlet billigere hvis jeg havde læst lidt om vistaprint først.

Det samme med dem der klikker på "du har vundet i email-lotteriet" eller den afrikanske bankdirektør der lover dig guld og grønne skove hvis du lige låner han 20.000 kr.. Det er grådighed når folk reagerer på det..

Pixmania er et #cut to the bone" virksomhed - dvs alt er skåret væk - og især service så når det går galt, går det galt.

Og det er jo i bund og grund ens egen grådighed der gør at man handler der... og ja, der er mange der laver gode handler der, men så skal man jo heller ikke pive når det går galt..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

@ GRAND.... grådighed og grådighed?
Jeg har tidligere i tråden forklaret, at El Giganten var der jeg havde bestilt først, men at de ikke kunne levere, indenfor en overskuelig fremtid, i forhold til hvornår jeg skulle bruge GPS´en.
Jeg faldt derfor, ved et uheld, over Pixmania, som jeg desværre ikke kendte til. Uheldigvis kendte jeg heller ikke TrustPilot, som ktm introducerede i denne tråd... ærgerligt.
En kombination af disse ting gjorde, at jeg bestilte ved Pixmania, ikke grådighed.
Når jeg normalt handler på nettet, går jeg selvfølgelig efter at få så meget for pengene som muligt. Når jeg kan købe et TV hos El Giganten til 6300 Kr. og skal betale 8500 Kr. hos Expert for et tilsvarende TV, ja så er det naturligt, at handlen kommer til at ligge hos El Giganten. Hvis man så lige konsulterer TrustPilot, kan man se, at det ikke nødvendigvis er grådighed der gør, at man handler billigst.

@ Albino....  hvis du lige går ind på TrustPilot, kan du se, at nogle af de firmaer du nævner figurerer på "værst bedømte" listen.
Som ktm skriver er handler der er gået godt, i princippet, ikke interessante. Det er jo udgangspunktet, at det skal gå godt! Når man betaler for en vare og der er indgået aftaler om handlen, skal tingene bare virke. Når de, som i Pixmanias tilfælde, gang på gang ikke virker, mener jeg, at det er i alles interesse, at advare andre forbrugere, og dermed evt. gøre det urentabelt for diverse udenlandske fupfirmaer at drive useriøs postordresvindel i Danmark.

@ tkm.... jeg er helt enig i dine betragtninger om handel generelt og om Pixmania i særdeleshed.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Pixmania er ok at handle med. Man skal bare være grundig som kunde. Det øje blik de ikke lever op til aftalen ophæver man den.
Det havde jeg gjort for længst i dit sted.

Jacob
Annonce
Du behøver ikke trustpilot. Du skriver bare pixmania i google og så kommer deres egen hp øverst og nr 2 link er kontant der har har sortlistet pixmania.
Hvis ingen kun købte billigst og samtidig lige googlede firmaet man er ved at handle ved, ville pixmania slet ikke overleve.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

"Pixmania er ok at handle med. Man skal bare være grundig som kunde"...
Kun en enkelt kommentar... Vorherrebevares

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jbr, jeg er sikker på, at Nina kommer med din vare i dag.
Ninapigen har selvfølgelig sørget for at en specialtransport har været i Frankrig og hente det manglende og lige som Peter fra Leasy, kører kun ikke før det virker!!

Med venlig hilsen
ktm

 

 ktm... hvis du fortsætter sådan der, ender du i stand-up.dk i TV... og så må jeg referere til dig som "Maraton-komikeren"

Næh, du.... jeg er så småt ved at brygge på min skrivelse til ordensmagten. Den skal være klar til afsendelse på fredag.

Har i øvrigt en skummel mistanke om, at en vis Hr. Spiegelhauer kunne have interesse i sagen. Altså ikke min sag alene... nej, her tænker jeg på de ting vi allerede har skrevet om, med planlagte sene leveringer, pakker der evt. bliver "beregnet" borte, trækning af penge på kundernes konto, uden at have afsendt varerne, måske endda uden overhovedet at have dem på lager osv.

Nu må vi se hvad ugen bringer, eller ikke bringer.....

P.S. Det er da lidt for mærkeligt, at en GPS bliver væk, den burde da vide, hvor den selv er, ikk´?

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Nå, men så fik vi afsluttet den sag.

Som tidligere nævnt, oplyste jeg skriftligt, Pixmania om, at jeg ville politianmelde dem for bedrageri, hvis de ikke, enten fremsendte GPSen, eller tilbagebetalte mig mine penge.

Det fik dem til at reagere, ved at de tilbød, at betale pengene tilbage.
Jeg fremsendte så efterfølgende en "tro og love" erklæring på, at pakken ikke var fremkommet.
Det var nu efterhånden blevet d. 9 oktober.
Pixmania prøvede at trække tiden lidt mere, ved at forlange IBAN nummer osv. til brug for bankoverførslen, selvom de allerede havde fået oplyst mit pengeinstitut og kontonummer. Jeg havde alle de oplysninger de ønskede parat, så dem fik de umiddelbart.
Og her kunne historien så ende.... men nej

Efter at de har modtaget min erklæring, går der et par dage, så fremkommer der en mail fra Pixmania, at de har haft kontaktet deres transportør, DHL, og at firmaet kan bekræfte, at pakken er gået tabt.
Den får jeg d. 12 oktober. kl. ca. 1100.
Samme dag, leverer DHL en pakke i min indkørsel, mens vi ikke er hjemme. Transportøren stiller den ved bryggersdøren, uden at få en kvittering. Min hustru har været på indkøb og kommer hjem igen, efter 1 time, kl. 1230. Da står pakken i indkørslen. 
Altså har DHL leveret pakken, indeholdende den bortblevne GPS, ca. samtidig med, at Pixmania bekræfter at DHL har mistet pakken???? FLOT!!
Det er det mest elendige amatørnissefirma jeg nogensinde har handlet med
Jeg modtager i de pågældende dage mails fra flere personer i Pixmania, og hvis man sammenligner dem, kan man tydeligt se, at den ene ikke aner hvad den anden laver i det firma.

Nå, men jeg kunne jo så vælge at beholde pakken og dermed gøre mig til svindler... men sådan spiller klaveret ikke hjemme hos os, så jeg kontakter lige Pixmania, for at udnytte håneretten .
Samtidig skriver jeg at de passende kan give mig en kompensation for den ulejlighed de har påført mig ifm. handlen, men det er de naturligvis ikke til sinds. Der er jo nul komma nul kundepleje hos dem.
Dog slap jeg for at betale forsendelsesomkostningerne på 44,- Kr. og det er jo vildt
formidabelt.

Kære med-lav-det-selv´ere..... hold jer langt fra dette franske fupfirma.
Fra nu af vil jeg konsekvent referere til dem, på samme måde som den gode ktm gør det.... PISmania!!!

P.S. GPS´en virker


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis