de bedste vinduer

Vi skal have udskiftet 6 stk vinduer (120x140cm) i vore 1970 parcelhus. Jeg har et tilbud fra et lokalt byggemarked på lidt over 3000, pr vindue (fabrikat Rationel) med 2 x energiglas.
Er der nogen, der har en kommentar til om der evt. er et andet bedre/billigere fabrikat.

På forhånd tak,
Claus Petersen

navigare necesse est
Vi skal have udskiftet 6 stk vinduer (120x140cm) i... Vis hele indlægget
45 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Godt nok en tråd fra sidste år............

Jeg skal have skiftet et større viduesparti i sommerhuset - de sidste vinduer, der skal skiftes

Jeg påtænker at tage en tur ud at besøge " Danske vinduer og døre " i Sunds - ligger kun ca. 15 km væk.

Umiddelbart er priserne rigtig gode - så må vi se om kvaliteten er bedre end prisen antyder.

2 stk 2-fags fastkarmvinduer malet og med alubundstykke + 1 stk 1-fags fastkarm ditto + 1 stk med fast karm foroven,forneden og topstyret i midten - alle ca. 150 cm høje og 175 cm/87cm brede kan fås for ca. kr. 10.000,- leveret - det er billigt, meget billigt   - alle selvfølgeligt med varm kant.

nu må vi se.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det er dem her jeg vil skifte - de to af ruderne er lidt matte i melemmrummet - og ofre nye ruder på vinduer, der alligevel nok snart skal skiftes er spild

Der er nok også lidt energibesparelse i det - ruderne er kun med 6  mm luft mellem glassene - og bestemt ikke lavenergi .


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Helt sikkert, vinduer i den størrelse slipper en hel del varme ud.
Nu har jeg liiiiige lidt Cedertræ, der skal op i påskeferien herhjemme

Men måske til pinse - så lige et par ekstra dage i pinseferien ( der skal jo også være tid til pinsefrokosten i sommerhuset )

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Ja, der skal jo både være plads til at yde og nyde...

Rigtig god valg at vælge Cedertræ...

Vi skal have skiftet ruder på en del af vores vinduer enten i år eller næste år, vinduerne er fra 1999, og er ganske fine, kan dog godt trænge til at blive slibet og malet udvendigt.

Men ved ikke helt hvad der kan sidde af ruder i, det er lydruder vi har i nu, og ruden ser ikke særlig tyk ud, har taget et par billeder.

håber i kan læse det der står i ruderne, og kan sige mig om det er en standard størrelse, Og også kan sige om der relativt kan sættes en lavenergi rude i.

Ja, beskriver proceduren fint i detaljer.

Kan specielt godt lide punktet under hvad man skal bruge der siger:

" En god ven - gerne høj, stærk og fiks på fingrene " 

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også