de bedste vinduer

Vi skal have udskiftet 6 stk vinduer (120x140cm) i vore 1970 parcelhus. Jeg har et tilbud fra et lokalt byggemarked på lidt over 3000, pr vindue (fabrikat Rationel) med 2 x energiglas.
Er der nogen, der har en kommentar til om der evt. er et andet bedre/billigere fabrikat.

På forhånd tak,
Claus Petersen

navigare necesse est
Vi skal have udskiftet 6 stk vinduer (120x140cm) i... Vis hele indlægget
45 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Koludabyg på 29 mar 2011 19:51
Rigtig god valg at vælge Cedertræ...

Ja, jeg fik jo et tilbud jeg " ikke kunne sige nej til "

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Så er jeg klar til at bestille.

Havde min lokale sommerhustømrer med ude for at måle op i går - det er ikke helt det samme som at opmåle et murhul .

Vinduerne bliver så leveret hos ham og han og jeg sætter dem så i på en dag når de kommeer om ca. 1 md. Der er en del tilpasninger ved at udskifte så gamle vinduespartier ( fra 1973 ) med nye - så er mere tryg ved at have ham med .

Nu er spørgsmålet så om jeg skal vælge rent træ eller træ/alu.

Den umiddelbare fordel er udseendet - men hvad ellers ?

Jeg vil under alle omstændigheder købe færdigmalede - træ/alu er ca. 20 % dyrere end rent træ.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Om man vælger træ-alu eller rent træ er mere et valg udfra om det passer ind på huset, og selvfølgelig hvad man selv foretrækker, der er jo udseende mæssigt en forskel på træ-alu og rene trævinduer.

Jeg ville ikke vælge træ-alu frem for trævinduer i eget hus, skulle jeg vælge noget med alu kappe ville det også blive med Komposite kerne, så der opnåes både bedre isolering evne og lang holdbarhed, da alt der er udsat for vejr og fugt påvirkninger, er udført af ikke organisk materiale.

Holdbarheden på de alu-træ vinduer kender vi ikke endnu, men set udfra det bare en en tynd alukant der monteres direkte på de malede vinduer, beskytter det jo mod solen og selvfølgelig slagregn, men holdbarheden af den overfladebehandling der er udført at træet under kapperne, vil selvfølgelig være afgørende for levetiden på vinduet, der vil jo efter min vurdering stadig forekomme en fugtbelastning af vinduerne overflade i form af kondens på bagsiden af alukapperne.

Alu-træ skal bare vaskes ned præcis som alle andre lakerede flader, men skal selvfølgelig ikke males fremover, så her er en fordel frem for trævinduerne, men så alligevel ikke da man jo nemmere kan friske sine vinduer op med ny farve, eller ligefrem skifte farve nemmere på disse frem for på aluen, og behandles/vedligeholdes dine trævinduer fremover med god maling, så holder de også i rigtigt langt tid.

Tak for svaret, Renè.

Tror nu også at rene trævinduer passer bedre til et rent træhus - så det bliver det

Og............. de er jo også billigere

( Har aftalt en tid tirsdag eftermiddag til at se danske-vinduer.dk og deres udstilling på fabrikken )

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Ja, personligt er jeg altså også mere til trævinduer, også gør det selvfølgelig heller ikke noget at prisen er lavere.

Hvis ikke det bliver danske-vinduer.dk der skal levere vinduerne til dig, så kan jeg varmt anbefale dig at købe dem fra KPK i stedet for.
Skrevet af Koludabyg på 02 apr 2011 12:40
Ja, personligt er jeg altså også mere til trævinduer, også gør det selvfølgelig heller ikke noget at prisen er lavere.

Hvis ikke det bliver danske-vinduer.dk der skal levere vinduerne til dig, så kan jeg varmt anbefale dig at købe dem fra KPK i stedet for.

Ja, dem anbefaler du jo tit

Min tømrer får en pris fra Vrøgum vinduer også - så må vi se om de kan matche de priser jeg allerede har.

Det bliver en af de to ( Vrøgum eller Danske vinduer ) - sandsynligvis - jeg har tidligere rost Vrøgum vinduer for at være noget af det bedste jeg har set ( har dem i de andre vinduer i sommerhuset )

Men jeg tvivler på de kan være med - sidst var de dyrere, men valgte dem alligevel

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Så er vinduerne bestilt.

Det blev hos danske-vinduer.dk.

Var derude i dag - en automatiseret produktion, hvor der var rent og pænt og opryddet overalt.

Selve produktet virker som en rigtig god kvalitet - så jeg var ikke betænkelig ved at bestille selvom prisen er lav - det virker som om at i dette tilfæde hænger pris og kvalitet ikke sammen

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Super, så får vi lige en tilbagemelding når du har modtaget dem ikk´..


Kunne sagtens finde på at lægge en lille billedserie sammen med kommentarer i galleriet ;

De bliver monteret i uge 18 eller 19 - så må jeg lige tage en fridag

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også