trægulv problemer :(

Hej, Har et oliebehandlet trægulv som ikke rigtig er blevet passet da jeg ikke har brugt rummet, og bare brugt det til opmagasinering. Nu opdager jeg til min gru at der har ligget en pose frugt eller et eller andet, som har sivet ud af posen og lavet en ordentlig mørk plamage på gulvet samt noget vådt tøj som har lavet en anden plamage ! Har prøvet at vaske det væk med vand, og brun sæbe men det hjælper ikke det store. Jeg vil gerne prøve så meget som muligt da jeg ikke lige har råd til at skifte gulvet og står og skal leje huset ud Kan i komme med jeres bedste ideer til hvad jeg kan bruge af ting og sager for at se om det kan blive godt/ udbedret ? Findes der ikke noget rigtig kradsbørstigt trærens af en slags ? eller nogle kemikaler man kan bruge ? fik at vide at det var en fordel det var oliebehandlet, dog har det ikke kunne afvise det som er røget ned her. Håber virkelig i kan give mig nogle input til hvad jeg kan prøve, og evt. angiv mærker på de produkter i kan anbefale ?
34 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har haft spildt rødbedesaft på et ludbehandlet trægulv.
Det kunne tages med Klorin, som er stærkt blegende, men ok, det var med frisk spildt farvestof.
Prøv med forsigtighed, i stedet for totalt at bade gulvet i Klorinen!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Thorma

Er der tale om plankegulv, eller massivt parket, eller noget helt tredje?
Kan du evt. supplerer med et billede, så tror jeg det er nemmere og guide dig

MLB-Entrepriser

Vi bygger med erfaring - Vi er ikke tilfreds før du er...!

www.mlb-entrepriser.dk

Jeg ville prøve forsigtigt med klorin. Jeg har selv samme erfaring fra et gulv i et fadebur, så prøv dig frem lige så forsigtigt.


God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Hej tak for jeres svar, har ikke forsøgt noget endnu fordi jeg gerne ville vise jer billeder. Det har taget lidt tid, men her har jeg taget 2 af de to pletter. PS: Ved ikke lige hvilket træ det er gulvet er, måske kan i se hvad det er ? Men hvad vil i mene man kan gøre med sådanne pletter har forsøgt at vaske det i brun sæbe, ikke rigtig nogen forskel, forsøgte også at skure med lidt triptrap trærens, men det virkede heller ikke. håber virkelig i kan give nogle gode fif til om det kan fikses eller om jeg skal skifte det hele
Annonce
billederne:
Mener det er Oxalsyre man bruger til at blege pletter på træ.

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Selvfølgelig er det Oxalsyre! Undskyld - det havde jeg fuldstændig glemt i farten - tak for reminderen.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Jeg er bange for at du får meget svært ved at få det væk.

Vores hund brækkede sig engang på vores trægulv mens vi ikke var hjemme. Det havde trukket ned i træet og vi kunne ikke få det væk.

Ud fra dine billeder synes jeg det ligner at det også er sket her. Hvis trægulvet har "fået lov" til at suge væsken, så tror jeg umiddelbart kun en afslibning kan afhjælpe problemet.

Husk at mit råd ikke er dokumenteret, men bare et mit syn på sagen.

Men prøv da nogle forskellige midler- det kan jo nærmest ikke blive værre.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Ok men tror i at en afslibning kan løse det hvis det er sivet ned ? og er der nogen der tror at oxalsyre eller lignende kan afhjælpe det ?

Man kan ikke gøre noget hvor man "åbner træet" eks med vand så rensningsmiddel kan sive ned også ? ( ja nok et dumt spørgsmål men det var bare en tanke ).
Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis