trægulv problemer :(

Hej, Har et oliebehandlet trægulv som ikke rigtig er blevet passet da jeg ikke har brugt rummet, og bare brugt det til opmagasinering. Nu opdager jeg til min gru at der har ligget en pose frugt eller et eller andet, som har sivet ud af posen og lavet en ordentlig mørk plamage på gulvet samt noget vådt tøj som har lavet en anden plamage ! Har prøvet at vaske det væk med vand, og brun sæbe men det hjælper ikke det store. Jeg vil gerne prøve så meget som muligt da jeg ikke lige har råd til at skifte gulvet og står og skal leje huset ud Kan i komme med jeres bedste ideer til hvad jeg kan bruge af ting og sager for at se om det kan blive godt/ udbedret ? Findes der ikke noget rigtig kradsbørstigt trærens af en slags ? eller nogle kemikaler man kan bruge ? fik at vide at det var en fordel det var oliebehandlet, dog har det ikke kunne afvise det som er røget ned her. Håber virkelig i kan give mig nogle input til hvad jeg kan prøve, og evt. angiv mærker på de produkter i kan anbefale ?
Hej, Har et oliebehandlet trægulv som ikke... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Hej
Hvis det er olie behandlet træ gulv. så kan du nøjes med af slibe pletterne væk også give ny olie når pletterne er slebet væk.
havde det været lak skulle det hele slibes af.

Da vi købte vores lejlighed med trægulv i alle rum, blev vi især i et værelse nødt til at være ret hårde mod gulvet.

Manden, som havde boet der før, var storryger og havde ”fået lov” til at bruge det rum som rygelokale.

Alt var mørkebrunt af nikotin – selv trægulvet!

Vi rensede simpelthen alt i ammoniak – inden vi begyndte på noget andet.

Jeg ved godt, at det er en hård tur, men ellers ville jeg aldrig kunne ha’ brugt det lokale til noget som helst.

Pletterne forsvandt fra træet, hvorefter vi sleb det øverste lag af og oliebehandlede det igen.

Jeg ved ikke, om det er en god idé i dit tilfælde – men når du har prøvet alt, kunne du måske prøve dette her som et sidste forsøg?

Held og lykke!

Ned i det bedste byggemarked og køb en rimelig okay exentersliber.. eller i bedste fald en rotations sliber.. festool har en den er rimelig dyr. men sådan en kan man altid bruge,, ellers bare en billig.også nogen slibe rondeller i korn 40, 80, og 120,, støvsuge efterfølgende, også olie på.
sidespørgsmål, nogen der kan fortælle mig udfra billeder hvad gulvtype det er ? parket eller træ eller hvordan ?
Det er parket. men om det er lamel eller massiv kan man ikke umiddelbart se.
Start med en exenter sliberkorn 60. tager den ikke nok prøv en korn 40. slut af med korn 80. ellers vil olien ikke suge ordentligt ned. du må ikke slibe intensivt samme sted. maskinen skal bevæges. ellers lukker træet sig og du kan ikke få olien til at suge ned. Hvis det er lamel skal man passe på ikke at slibe igennem top laget.

Jacob
Det er fra 70'erne, men tror ikke det er noget særlig godt gulv.

Hm jeg har prøvet det her oxalsyre og jeg synes ikke jeg kan se nogen som helst forskel ? skal oxalsyren være helt opløst i den blanding man bruger, det var lidt klumper i min nemlig ?

Nogle der har lidt fif til det med oxalsyre ? hvis kemikaler ikke gør forskel så må jeg forsøge med sliberiet.
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis