Ny maskine - krydsbord?

Hej

Jeg er begyndt at tegne lidt en lille kraftig fræser til at fræse i metal.
Rammen skal nok laves af 60x60mm stålrør og 4mm gods og udvendige mål er 430x520 i øjeblikket. Broen bliver nok omkring 400 i højden.

Men sådan et kryds bord eller "T nut plate" eller hvad man kalder det - er det kun noget der kan fås udenfor DK?
Det skal måle 250 x 300 og må godt være lidt tyk, ca  30 - 40mm.

Jeg kan kun tegne 3D til husbehov. Jeg ved ikke hvorfor de ting jeg tegner i Rhino er hule, når jeg f.eks tegner en cirkel og extruderer den.
Kunne godt bruge et godt råd her.
I SW er de massive og man kan udhule dem bagefter.

Mvh Adam

Hej Jeg er begyndt at tegne lidt en lille kraftig... Vis hele indlægget
89 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Der er noget der hedder A004. Her kan jeg godt taste 400. Er det ikke i A004 det skal ændres?

Mvh Adam
Jeg har ændret det og prøvet at køre. Den har kørt i 1 sekund. Nu siger den Error E03 - Over current event during acceleration. ØV.

Mvh Adam
Kan du sende fejl informationen(beskrevet i linket fra tidligere s 11 - nederst)

Jeg har prøvet en gang til og nu siger den Error 05 i stedet for. overload protection.

Jeg ved ikke helt hvad det går ud på, men når jeg trykker på pil op, under E05 viser den:

10,4  og Hz lampe lyser
11,0  og Amp lampe lyser
312  - ved ikke hvad det er( men det må være spænding imellem P+ og N- )?
0
1

Mvh Adam

Ps. Men det er sgu smart at den ikke bare brænder af pga mine fejl:-)

Annonce
Prøv at øge F002 til f.eks 30sek.
evt. A097 til 01
Kan du ikke finde en lille asykron 3 x 240 volts motor, til at teste med, den burde kunne findes ret så billigt

mvh jens
Jeg har ændret acceleration F002 til 30sek. Jeg ved ikke om det er det. Når jeg trykker på RUN kører motoren ikke før jeg drejer lidt på potentiometeret.

Men med F002 på 30sec, havde den forsøgt at komme meget lidt op i omdrejninger (måske 5 omdr/sek) og stope 3 gange og sadge kode E05 til sidst.
Jeg synes motoren er blevet håndvarm eller måske 40 grader.

Denne fejl rapport viser 11Amp strømforbrug. Der står 4,3 på motoren og det var det jeg havde tastet ind.
Når jeg drejer motorakslen med fingerne er den næsten lydløs, men når motoren forsøger at køre med strøm på, brummer det lidt og lyder ikke rigtig, som en slidt cykel krank.

Det ville være dejligt med en test motor.

Mvh Adam
Jeg er ved at løbe tør for ideer. Måske hvis du øger b083 Carrier frequency setting til maks (14Khz)

Ja men, mange tak Lasse. Jeg er nået langt:-)
Jeg læser og læser og kan hellere ikke finde noget relevant.
En af mine kammerater siger at motorer bruger mest strøm under accelerationen, så i stedet for at dreje potentiometeret langsomt, skulle jeg måske prøve at skrue lidt op inden jeg trykker på RUN - jeg ved det ikke. Acellerationen er 30 sec nu.
Sådan en børsteløs motor til modelfly er hellere ikke så vild med at komme i gang hvis den få for lidt spænding. Den hopper lidt frem og tilbage, bremser osv.
Jeg har lige målt modstanden i motoren. Den viser 4 Ohm på hver spole, så det må være ok.

Mvh Adam
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis