Ny maskine - krydsbord?

Hej

Jeg er begyndt at tegne lidt en lille kraftig fræser til at fræse i metal.
Rammen skal nok laves af 60x60mm stålrør og 4mm gods og udvendige mål er 430x520 i øjeblikket. Broen bliver nok omkring 400 i højden.

Men sådan et kryds bord eller "T nut plate" eller hvad man kalder det - er det kun noget der kan fås udenfor DK?
Det skal måle 250 x 300 og må godt være lidt tyk, ca  30 - 40mm.

Jeg kan kun tegne 3D til husbehov. Jeg ved ikke hvorfor de ting jeg tegner i Rhino er hule, når jeg f.eks tegner en cirkel og extruderer den.
Kunne godt bruge et godt råd her.
I SW er de massive og man kan udhule dem bagefter.

Mvh Adam

Hej Jeg er begyndt at tegne lidt en lille kraftig... Vis hele indlægget
89 svar
 Følg tråden
Der er 80 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har fået en ide. Har ændret A004 Maximum frequency til 50Hz og det var lidt bedre. Bare fordi jeg fandt noget der hedder F001 Output frequency setting - og her kunne jeg skrue op for frekvensen fra 0 til 400 på displayet med potentiometeret - og der skal ikke stå 400Hz to steder, vel?

Men motoren har accelereret i hele 5 sekunder inden Fejl E05 kom igen.

Mvh Adam
På den Danfoss jeg har kan man stille min og max frekven, eks 50 og 100 hz
Så starter den jo på 50 hz.
Men den skal selvfølgelig køre langsomt op i frekvens, ellers slår vlt'en fra.
På Danfoss hedder det rampe op (når den køre ned i frekvens rampe ned)
Du har vel fået sat de tider ind i din? lav den evt høje, sålænge du døjer med den slår ud på overload.

mvh jens
Ja, Lasse havde skrevet at jeg skulle prøve at ændre acceleration fra 10sek til 30 sekunder, så det er det den står på nu.

Men jeg har læst/set flere gange at Base frequency skal stå på 400Hz. Min kan kun reguleres fra 30 til 60 Hz medmindre jeg har overset noget.
Der er noget med at hvis Base frequency stå på 50Hz, få motoren fuld spænding ved 50Hz. Den burde få omkring 40V men få 311V. Motoren burde få 311V ved 400Hz. Det er ikke noget jeg selv har regnet ud - det har jeg ikke forstand på.

Jeg må heller skrive til sælgeren om det er den rigtige inverter jeg har.

Mvh Adam
Ok, jeg tror der er sket en misforståelse, som jeg skrev tidligere:
A004 sættes til 400Hz
Derefter kan du sætte:
A003 til 400Hz, hvis den er sat til mindre end 400 får motoren for høj spænding og tripper

F001 er frekvensreference som du kan bruge stedet for dit potmeter.

Jeg går du fra du har sat A001 til 02

/Lasse
Så kører det :-)

Som du skriver skal A003 og A004 stå på 400Hz.
Base frequency A003 kan ikke sættes højre end 60 Hz før man tillader det i menu A061 - Frequency upper limit setting.
Det var bare det. Det står under Frequency - related functions. Underlig manual.

Jeg håber den bliver ved med at køre.

Mange tak for hjælpen og tålmodighed:-)

Mvh Adam

Annonce
Kanon at det køre:-)!

Jeg vil påstå at softwaren har en fejl hvis det er A061 der dikterer maks for A003. Uanset hvordan jeg læser det er A004 der bestemmer den maksimale frekvens. A061 bruges, hvis den er aktiveret, til at begrænse referencen. A061 er jo også begrænset af A004. Alene det at den kan deaktiveret gør jo at det ikke giver mening.

/Lasse
Jeg syntes stadig du skal prøve at måle strømmen på motoren(ubelastet) og se om den passer med det VFD'en viser. Hvis ikke den passer sådan nogenlunde så bør du justere b032. Ellers kan du ikke være sikker på at de beskyttelses funktioner der er i VFD fungere optimalt. Hastighedsreguleringen vil formentlig heller ikke fungere optimalt.

/Lasse
De beskyttelses funktioner fra B012 til B023 kan jeg ikke forstå, det er lidt for teknisk.
Det er første gang jeg roder med vekselstrøm og frekvens.

Det jeg kan finde ud af er at få inverteren til at vise Ampere og måle om det passer, men kan man bruge et multimeter til at måle strøm på frekvensomformeren? Det er det eneste jeg har.

Mvh Adam
Det afhænger af dit multimeter, det skal kunne klare at måle ampere i vexelstrøm.
Så skal det sættes i serie, med den ene fase.

Det nemmeste er et tangamperemeter, hvis du har mulighed for at låne sådan et.

Men hvis du holder spændingen, så den ikke overstiger det tilladte for motoren, burde det ikke give problemer.

Dejligt du fik den til at snurre

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis