Ny maskine - krydsbord?

Hej

Jeg er begyndt at tegne lidt en lille kraftig fræser til at fræse i metal.
Rammen skal nok laves af 60x60mm stålrør og 4mm gods og udvendige mål er 430x520 i øjeblikket. Broen bliver nok omkring 400 i højden.

Men sådan et kryds bord eller "T nut plate" eller hvad man kalder det - er det kun noget der kan fås udenfor DK?
Det skal måle 250 x 300 og må godt være lidt tyk, ca  30 - 40mm.

Jeg kan kun tegne 3D til husbehov. Jeg ved ikke hvorfor de ting jeg tegner i Rhino er hule, når jeg f.eks tegner en cirkel og extruderer den.
Kunne godt bruge et godt råd her.
I SW er de massive og man kan udhule dem bagefter.

Mvh Adam

Hej Jeg er begyndt at tegne lidt en lille kraftig... Vis hele indlægget
89 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok, så hedder det Inverteren - det er jo mange bogstaver jeg skal skrive hver gang:-)

Der er et felt som hedder: set motor poles (2,4,6,8). Hvordan kan jeg finde ud af det?
Dengang jeg havde ombyget CD rom motorer til børsteløse modelfly motorer med neodym magneter måtte jeg lime mange magneter på - hvis det er antal af magneter de mener.
Hvis det lykkes at få liv i den motor manuelt og justere omdrejninger med potentiometeret, så tror jeg jeg opgiver forsøg på at få mach3 til at styre den. Det er håbløst.
Der står også et eller andet sted at motoren skal helst stå og køre 15 min med 6000omdr uden belastning for at få arbejdstemperatur op på 35 grader, ellers holder den ikke så længe. Det er en rigtig arbejdshest:-)
Mine små projekter plejer ikke at vare længere end 15 min.

Mvh Adam
Set fra den positive side så belaster dine projekter sikkert ikke spindlen mere end at den så er vamet op til det næste projekt
Hvis det er en 400Hz spindel så er det sikkert med keramiske lejer og derfor er det en god idé at varme dem op inden man belaster dem da nye lejer koster ca det samme som en ny spindel...

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Hej Adam

Jeg håber det er en 2 pols motor(og er ret sikker) ellers får du problemer med at få den til at køre 24000rpm ved de 400Hz der er maks for VFD'en(variable-frequency drive) formerly known as VLT:-).

Mvh Lasse
Hvis den køre ca. 2900 o/m ved 50 hz er det en topolet
1400 o/m 50 hz firpolet.

Hvis 400 hz ikke er nok, må du jo ud at investere i en ægte VLT, den Danfoss jeg har kan da klare 1000 hz

mvh jens
Motoren kan kun klare 400Hz - sådan har jeg forstået det.

Jeg har prøvet at programmere efter denne her vejledning
http://www.esco-da.be/Download/Docu...NB675X.pdf

Fra side 73. (2-27)
Jeg har valgt at potentiometeret skal bruges til at styre speed.
RUN knappen til at starte motoren.
Motor Base Frequency - 50Hz.
AVR Voltage setting - 220V  Der står 220V på motoren.
Set the motor current - 4,3Amp
Number of motor poles - 2

Det sidste punkt som hedder Monitoring parameters with the display, kunne jeg ikke få til at vise de 50Hz og har måske misforstået det med Program mode og Monitor mode. Hvis lampen PRG ikke lyser, så må det være monitor mode? Jeg synes ikke jeg kan finde en switch hvor der stå monitor mode.

Det med Output frequency (speed) monitor har jeg så også tastet ind som i vejledningen. 00 på displayet.

Det lykkedes at starte motoren med RUN og skrue motor opmdrejninger op med potentiometeret lille smulle, så sagde den "klik" og kode E05. Det er Overload Protection.
Og hvad har jeg gjort forkert?

Der står også mange andre parametere på motoren som jeg slet ikke har tastet ind. F. eks 400Hz - er det ikke et meget vigtigt parameter?

Mvh Adam

Annonce
Hej

Jeg vil tror din Motor base frequency er 400Hz og ikke 50Hz. Med induktionsmotor reguleres lidt forsimplet med Volt/hertz. Dvs. ved full speed for din motor er 400Hz,her er spændingen 230Vrms. Det er det maksimale VFD'en kan gi. Ved at sætte motor base frequency til 50Hz får den fuld spænding allerede ved 50Hz hvor den kun skulle ha haft 30V. Det er nok det der trigger strømgrænsen.

mvh Lasse
Tak. Jeg må prøve at ændre det.

Der står det her i vejledningen, som forvirer mig.
Og det er i Base Frequency jeg havde skrevet 50Hz.

Mvh Adam
Hej

Jeg tror de skriver 50/60Hz fordi det er langt de fleste motorer. De er jo typisk lavet til at blive slutte direkte på nettet(50/60Hz). Når de skriver at output frequency er en indirekte indikator, er det fordi motorhastigheden er lidt langsommere(få hertz) end udgangs-frekvensen dette kaldes slippet. Glem alt om carrier frequency den skal du formentlig aldrig pille ved.

mvh Lasse
Jeg har forsøgt at ændre de 50Hz i menu A003 - Set the motor base frequency. Jeg kan kun vælge et tal imellem 50 og 30 Hz.
Men første gang kunne jeg godt vælge 60Hz - det kan jeg ikke mere.

Mvh Adam

Det er nok fordi du først skal øge A003(Maximum frequency setting) til 400Hz

Jeg har linket til den tidligere, men http://www.clrwtr.com/PDF/Hitachi/Hitachi-L200-VFD-Drives.pdf er god til at gi overblik.

mvh Lasse
Der er yderligere 29 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis