Ny maskine - krydsbord?

Hej

Jeg er begyndt at tegne lidt en lille kraftig fræser til at fræse i metal.
Rammen skal nok laves af 60x60mm stålrør og 4mm gods og udvendige mål er 430x520 i øjeblikket. Broen bliver nok omkring 400 i højden.

Men sådan et kryds bord eller "T nut plate" eller hvad man kalder det - er det kun noget der kan fås udenfor DK?
Det skal måle 250 x 300 og må godt være lidt tyk, ca  30 - 40mm.

Jeg kan kun tegne 3D til husbehov. Jeg ved ikke hvorfor de ting jeg tegner i Rhino er hule, når jeg f.eks tegner en cirkel og extruderer den.
Kunne godt bruge et godt råd her.
I SW er de massive og man kan udhule dem bagefter.

Mvh Adam

Hej Jeg er begyndt at tegne lidt en lille kraftig... Vis hele indlægget
89 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak. Jeg må finde ud af hvad mit BOB kan.
Min mail til cnc office er kommet retur. Der er noget galt på netværket/deres server. Jeg kunne ellers godt bruge et par af deres "iørefaldende lange nødder" :-)

Hvis jeg husker rigtigt, har du (Børge) efterlyst en mega stor, 150kg, Ø30mm aksel til din fræser, fordi der er kommet mærker på overfladen.
Det du kan gøre er at dreje akselen et par grader hvor der ikke er nogen mærker - så er den som ny igen:-)

Mvh Adam

Hej Adam

Nok er min maskine elforcromet og lavet i sort jern, men ligefrem 150Kg tunge Ø30 aksler er den dog ikke bygget af. Tror akslerne til de 3 akser vejede 28Kg Kan ikke huske hvor mange Km den har kørt, og ja der er nogle ridser i akslerne, men det har ikk noget at sige på det færtige resultat overhovedet (arbejder i træ og måler ikke i 1/100mm :o) Maskinen har også stået stille i et års tid efter jeg har bygget den store som jeg køre med nu. Overvejer faktisk om den skal sælges og gøre plads til nye projekter...


Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

En 150 kg tung ø 30 mm aksel, det må jo være ca 25 meter i længden

mvh jens
Man ved aldrig hvad Børge kan finde på :-)
Han siger altid "den store"

Mvh Adam
OK...
Den grønne som jeg kalder den "store" vejer mere end min bil, så syntes næsten ikke den kan hedde andet


Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Annonce
Så er mit T nut bord kommet - dog ikke fra cnc office. Mine mails kan ikke modtages i den anden ende.
Det ser lidt kraftigere ud end de helt tynde. Hvis der kommer en aluplade nedenunder, så bliver det godt.

Mvh Adam

Hej Adam

Det ser sgu godt ud. Hvod fik du det så fra og hvad måtte du slippe?

mvh Lasse
Der er en lille ændring i projektet. Rammen kommer til at se sådan ud i stedet for. 10mm stål plader og rør. Den har fået en omgang "glødning" - som er varme behandling for at fjerne spændinger efter svejsningen og alle anlægsflader er blevet fræset.

Nu tænker jeg på hvad der skal på. Er det ikke overkill at montere kuglegevindstænger på en fræser som skal bearbejde 300x300mm?
Den må gerne kunne fræse mindst i alu.
Er 3Amp motorer nok til det uden udvæksling? - sammen med hobbycnc elektronik? 
Den må gerne kunne gnæve sig igennem alu uden at jeg skal vente en halv dag på det:-)

Mvh Adam
Det er ikke nemt at vælge den rigtige spindel til alu.

www.youtube.com/watch?v=ZNvi_OJV_20

1,1 KW Elte har næsten de samme dimensioner som Kressen men vejer næsten 1,5 kg mere. Og det lyder som om den også støjer mere.

Hvorfor er Elte bedre en Kress og Suhner? Er det lejer?

Så har jeg endelig fundet et Tnut bord ude i den store verden :-)
Det er stål, men desvære 10cm for langt, så der må skæres. Det vejer ca 10kg.

Mvh Adam

Der er yderligere 49 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis