Ny maskine - krydsbord?

Hej

Jeg er begyndt at tegne lidt en lille kraftig fræser til at fræse i metal.
Rammen skal nok laves af 60x60mm stålrør og 4mm gods og udvendige mål er 430x520 i øjeblikket. Broen bliver nok omkring 400 i højden.

Men sådan et kryds bord eller "T nut plate" eller hvad man kalder det - er det kun noget der kan fås udenfor DK?
Det skal måle 250 x 300 og må godt være lidt tyk, ca  30 - 40mm.

Jeg kan kun tegne 3D til husbehov. Jeg ved ikke hvorfor de ting jeg tegner i Rhino er hule, når jeg f.eks tegner en cirkel og extruderer den.
Kunne godt bruge et godt råd her.
I SW er de massive og man kan udhule dem bagefter.

Mvh Adam

Hej Jeg er begyndt at tegne lidt en lille kraftig... Vis hele indlægget
89 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Når jeg nu tænker over det, så har du garanteret lavet sådan en for mange år siden:-)))

Mvh Adam

BINGO !

Og ja det har jeg lavet for flere år siden, på min første maskine. Og Mach3 kan selvfølgelig styre det hele.  har også en video et sted....

Ja man kan få MEGET store børsteløse motore til meget små penge nu om dage.
1. problemet med at bruge dem som spindel er at de er mest beregnet til levere kraften axialt og ikke radialt, dvs de er bedst som boremaskine  men med et ordentligt leje kan alt jo laves.  
2. problem er at de ikke køre pokkers hurtigt, eller jo med en 22" propel er 8-10K omdr fint, men til at fræse med er det ikke meget...
3. problem er at med de 24-36V eller hvad de nu køre med så vil de altså have noget strøm... og det kræver lidt af en trafo... og med mindre at man lige har adgang til sådan en fætter så løber den hurtigt op i nogle kr..

MEN når det er sagt så kunne jeg da stadig godt finde på at lave sådan et setup hvis jeg falder over en motor der lige passer  Der er jo heller ikke nogen der siger at man kun kan montere én spindel på sin maskine vel?


Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Fandt lige den her:

Model
: HXT80-85-B
Input Voltage : max. 48V 
Kv : 170 rpm/V
Weight: 1230g
Shaft: 10mm
Voltage Range: 20-48v
Non Load Current: 2.6A
Stator Size: 77x80mm
Power: 6000W
Turns: 8
Resistance: 37ohm
Idle Current: 2.6A

Equivalent: 50-70cc Gas Engine

Kv (rpm/v) 170
Weight (g) 1230
Max Current (A) 0
Resistance (mh) 37
Max Voltage (V) 48
Power(W) 6000
Shaft A (mm) 12
Length B (mm) 93
Diameter C (mm) 80
Can Length D (mm) 62
Total Length E (mm) 204


[script removed]

Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Tak

Jeg vidste det:-)

De er ret store, de børsteløse.

Det kan nok lade sig gøre, evt med en tandrem imellem for ikke at belaste motorlejer.
Men med dagens kobber priser er sådan en traffo nok ikke billig, som du selv siger.

Jeg har kigget lidt på 1,1KW Elte med det hele:
http://www.bzt-cnc.de/product_info.php/info/p479_Set-Fraes-Spindel-1KW-230V-24-000-rpm--incl-Fu-.html/XTCsid/ba43776a122d3410fd2e5ee1194e220c

Og kun Elte:
http://www.sorotec.de/shop/product_info.php/info/p1057_hf-spindle-elte-1-1kw-220v-24000rpm--small.html

Og et par ukendte (for mig) mærker:
www.elektromotoren.de/c060.html

http://cnc-office.com/index.php?cat=c163_Fraesmotoren-HSD--Fraesmotoren--Fraesspindeln--WZW--FU--Werkzeugwechsler--Elte--Getriebespindeln.html

Det er måske billigere at købe rigtigt første gang end at ombyge hele tiden bagefter.

Mvh Adam
Var det ikke noget lignende det her tråden startede med ?
http://cnc-office.com/index.php?cat=c139_T-Nutentische.html&XTCsid=2e022ae59226b08bd13278d1fc0154b1




Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Annonce
Hvor fedt - det lige det jeg mangler. De andre typer jeg har set ser lidt for legetøjsagtige ud. Tak.
Øv- jeg kan ikke tysk. Jeg kan ikke få øje på " ALU" i teksten. Er den lavet af alu?

Mvh Adam
jeg tror faktisk det er støbegods

Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Jeg har sendt en mail til dem.

Jeg har kigget på de VLTer. Sådan en Hitachi, kan den tilsluttes direkte til Mach3 på en eller anden måde?
Med en ekstra parallel port eller... ?
www.sorotec.de/shop/product_info.php/info/p1404_hitachi-1-1kw.html

Bare fordi hos BZT har de et sæt med 1,1KW Elte og en hel masse tilbehør. 

incl.Adapterplatte, Spannschlüssel, Spannmutter, Interface für Fu., Frequenzumrichter, Steuerleitung.
- Drehzahlreglung über Software
- Vollwellenregelelektronik für konstante Leistung und Drehzahl
- Sanftanlauf und Anlaufstrombegrenzung

 Det kan være der skal mere til end bare VLT.

Mvh Adam
Hej

Man skal lige passe på med hvilken "VLT" man vælger. De fleste er beregnet til at køre normale induktionsmotorer og de vil formetlig ikke være egnet til børsteløse.

Mvh Lasse
Sådan en frekvensomformer styres normalt via et 0-10v eller 0-5v signal
Hvis dit BOB board ikke kan lave det signal så skal du have fat i et extra board som kan.
Derefter kan Mach3 sættes op til at styre det.

De har også en spindel med frekvensomformer: http://www.sorotec.de/shop/product_info.php/info/p1017_hf-spindle-elte-1-1kw-220v-24000rpm--incl--fu.html


Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Der er yderligere 59 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis