Ny maskine - krydsbord?

Hej

Jeg er begyndt at tegne lidt en lille kraftig fræser til at fræse i metal.
Rammen skal nok laves af 60x60mm stålrør og 4mm gods og udvendige mål er 430x520 i øjeblikket. Broen bliver nok omkring 400 i højden.

Men sådan et kryds bord eller "T nut plate" eller hvad man kalder det - er det kun noget der kan fås udenfor DK?
Det skal måle 250 x 300 og må godt være lidt tyk, ca  30 - 40mm.

Jeg kan kun tegne 3D til husbehov. Jeg ved ikke hvorfor de ting jeg tegner i Rhino er hule, når jeg f.eks tegner en cirkel og extruderer den.
Kunne godt bruge et godt råd her.
I SW er de massive og man kan udhule dem bagefter.

Mvh Adam

Hej Jeg er begyndt at tegne lidt en lille kraftig... Vis hele indlægget
89 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det hele se større. Dengang jeg var i staterne der byggede vi de stoore fræser:-)))

Sådan en Elte ting kører vel på mere end en fase? Den kasse der følger med sådan en Elte, er det VLT? Jeg har slet ikke forstand på det.

Mvh Adam Ps. Der er også kommet en BZT forhandler i DK, men de ved hvad de skal have for dem. http://www.mhengineering.dk/9218/Priseksempel
Kan den køre 220VAc så kan du vel bare købe den derovre ?


Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Den fås i DK  og hedder GMF 1400 CE Proffessional. den er på´!400W. værktøjsholder er fra 8-12,7 mm.

Jeg har kun lidt forstand på strøm, men overvejer at købe sådan en Suhne overfræser på 1500W eller Elte med den tilhørende kasse - det må være til at justere omdrejninger med. Jeg ved ikke hvordan det virker, men jeg vil gerne spørge om nogen ved hvor mange Watt der skal til, før jeg knalder sikringer i lejligheden eller nede i kælderen. Der er vist kun en sikring på 10Apm.

Kan en Elte eller Suhner overfræser køre sammen med PC, styrebox, støvsuger på samme tid? Kressen på 1050W kan godt.

Mvh Adam
Annonce
P=U x I

Omskrevet:
I x U = P

10A x 230V = 2300W

Så dine sikringer skulle være i sikkerhed :o)


Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

fordi der står 1050W på en fræser er det ikke det samme som at den ren faktisk trækker det. Din bil bruger jo heller ikke alle sine HK når du bare tøffer rundt nede i byen. Det er et udtryk for hvad den ca max kan levere.
Normalt kan du også trække mere end de 10A over en kortere periode uden at sikringen går. Skulle sikringen gå så er det jo heller ikke så farligt da du har det hele på samme sikring og det derfor slår det hele fra. Jo mere posen bliver fuld i din støvsuger jo mere strøm vil den sikkert trække (hvis den er med pose ihvertfald) Prøv om du kan låne et wattmeter et sted, de er ikke så dyre længere.

Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Man må godt bruge 13 ampere sikringer i dag, så sæt sådan en i, så er der da lidt extra, at gøre godt med...

mvh jens
Mange tak. Jeg har fattet det, tror jeg :-)

Mvh Adam

Ps. man kan finde et par ideer på videoen mht moderniseringen af maskinen.
http://www.youtube.com/watch?v=hMK7g_PpCv8

Jeg tror jeg har fattet noget andet også.
Elte bruger en børsteløs motor, dvs denne VLT kasse er ligesom en regulator til børsteløse motorer indenfor modelflyvning - har jeg ret  Børge? :-)

Man kan godt få ret store børsteløse til modelfly som koster kun 1/5 del af hvad en Elte koster. Kan det betale sig at bygge sådan en selv?  Et par lejer, en aksel, kobling, motor,regulatoren, strømforsyning.
Det er ikke den største men Elfly har en halvstor aussenlaufer.  Den er større i diameter end min Kress. Og hvis man var god, kunne man måske få mach3 til at styre den?

Mvh Adam

Der er yderligere 69 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis