dvd kopisikret martinhoven 13 6880 30-05-2010 19:33 hej hvordan kan man kopier nye film der er kopisikret?? hej hvordan kan man kopier nye film der er... Vis hele indlægget 42 svar « ‹ 2 3 4 › » Følg tråden Der er 20 indlæg før dette. Annonce Annonce Annonce
maskinsnedker 3075 Halvrimmen 9460 Brovst 01-06-2010 11:35 grandoldmanTak for dit svar så lærte jeg da lidt i dag også.M.vh. maskinsnedker. Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?Med venlig hilsen maskinsnedker. (emeritus)Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hounsou 115 2000 01-06-2010 13:07 Hvis nogle alligevel skulle være i tvivl om de må kopiere deres dvd'er, cd'er osv kan man læse §12 fra dette link om retsinfo: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=12014 Her er så en lidt mere simpel opstillet, en slags håndbog for området: http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/cdbrand/ STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK
MBfan 162 8382 01-06-2010 13:49 Godt ord igen, Maskinsnedker. Jeg kan selv hidse mig op på de både forkerte og rigtige tidspunkter, såe....Hvis nogen til gengeld spørger hvordan man tuner en knallert, skal de få med os at bestille, de ungdomsforbrydere.
maskinsnedker 3075 Halvrimmen 9460 Brovst 01-06-2010 14:58 MBfanIngen grund til at beklage.Jeg var bare ikke vidende om dette og skulle have undersøgt det inden jeg lavede mit indlæg, så fejlen var min og nu har jeg jo fået udvidet min horisont en smule, og det er jo kun godt.Vi kan jo alle gøre noget vi bagefter godt kan se er forkert, og det hører vel også med til at være et menneske ingen er fejlfri.M.vh. maskinsnedker. Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?Med venlig hilsen maskinsnedker. (emeritus)Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
grandoldman 5248 5700 01-06-2010 15:09 Du har jo ret langt hen af vejen Maskinsnedker. Der er ikke mange der køber en film og tager en kopi.. til sig selv.. Jeg bruger tricket en gang om året når vi skal på sejlerferie i båden.. kan jeg godt finde på at lægge en film på min HD.. men i sidste ende ryger originalen nok i tasken i stedet.. Gå efter bolden - ikke manden.Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012 Svendborg Annonce
maskinsnedker 3075 Halvrimmen 9460 Brovst 01-06-2010 18:30 grandoldmanJo måske lidt, men er det ikke tilladt at lave en kopi af noget jeg har købt, bare det ikke er med salg for øje, mener hermed til eget brug.Men det er vel et skrå-plan det her.Men en spærring er en spærring, har godt nok ikke læst de to adresser der henvises til, måske kan man blive klogere hvis man satte sig til at læste alt som er skrevet herom.M.vh. maskinsnedker. Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?Med venlig hilsen maskinsnedker. (emeritus)Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
grandoldman 5248 5700 01-06-2010 19:24 jo du må godt lave en kopi.. du må bare ikke låne den ud eller give den væk.. men du må godt kopiere hele din dvd samling og have kopierne i dit sommerhus eller båd.. Gå efter bolden - ikke manden.Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012 Svendborg
Mathiasen 407 9800 01-06-2010 20:19 Jeg mener faktisk det er grænseoverskridende for forbrugerne at de ikke kan benytte den ret de har til at se en film, på alle de medier de vil. Hvis jeg køber en dvd-film, og egentlig gerne vil se den på min Iphone, eller netbook, kan jeg ikke det. I bund og grund bliver man betragtet som kriminel af pladeselskaber og film selskaber, selvom man køber en lovlig dvd, man kunne jo potentielt finde på alt muligt ulovligt... som denne illustration så fint beskriver, giver de mange gode undskyldninger for ulovlighederne...
grandoldman 5248 5700 01-06-2010 21:25 Det her må du:Lovlige kopier Du må gerne: Kopiere et værk, som kunstneren eller ophavsmanden selv har givet tilladelse til at kopiereKopiere en cd og spille den til en privat fest (også hos andre)Kopiere en cd og lytte til den på kontoret på din arbejdspladsKopiere en cd/dvd til bilen, sommerhuset, båden, og til din discman, pc eller mp3-afspillerKopiere en lånt cd/dvd/lp/mc, hvis kopieringen sker på et analogt medie (kassettebånd eller videobånd)Kopiere værker til personlig brug hentet på nettet, når værket er lagt ud med ophavsmandens samtykkeOmgå eller bryde en kode, kryptering eller kopisikring, hvis det er nødvendigt for at kunne se filmen eller lytte til musikken privat. Det kan f.eks. være tilfældet for at kunne se en dvd-film på din private Linux-pcBryde en dvd-regionskode.Næst sidste regel giver dig lov til at bryde en kode hvis du vil se den på din mobil.. Gå efter bolden - ikke manden.Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012 Svendborg
Jacob Antenne 1861 01-06-2010 21:45 Jeg har gjort mig lidt i mediecentre. de der kopisikringer er noget fanden har skabt i vrede. DVD er rimeligt at gå til men blueray det er vildt. mediecentret SKAL have internet andgang for at man kan afspille de nyeste film da den skal hente nøglen til kopibeskyttelsen. Jeg kan abnefale any dvd HD til at gøre det af med kopi beskyttelsen. har man et medie center kan man bare smide filmen op i rårip på den eller en delt mappe på netværket. så kan man afspille der fra. det er det jeg syntes virker bedst. så slipper man også for at høre på drevet. det er dog en lidt kluntet løsning. Jacob