dvd kopisikret

hej hvordan kan man kopier nye film der er kopisikret??
hej hvordan kan man kopier nye film der er... Vis hele indlægget
42 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor vil du ind i maskinen??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nemt og nemt, kommer nok an på hvem man er.. Men det er ikke synderligt svært, man skal bare være hamrende forsigtig ikke at få bøjet, knækket eller ramme nogle komponenter. Sker det først, så er den computer færdig (rep. ville ikke kunne betale sig pga. alder)

Citat "Hvorfor vil du ind i maskinen??"

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

Skrevet af maskinsnedker på 30 maj 2010 20:32
martinhoven

Det gør man ikke der er jo en grund til at den er sikret ikke sandt.

Og det er ikke for at være smart jeg skrive sådan, her opfordres ikke til sådanne handlinger, som i bund og grund er ulovligt.

M.vh. maskinsnedker.

Det er hvad pladeselskaberne gerne vil have dig til at tro.

Jeg syntes det er forkert at antage spørgeren vil kopiere ulovligt. Viden kan bruges rigtigt eller forkert. Viden i sig selv er ikke forkert. Manden vil sandsynligvis bare lægge et par af hans yndlingsfilm over til sommerferien eller lign.

Hvis nogen spørger dig hvordan man skifter dæk på en bil, siger du så til dem, at det vil du ikke fortælle, da den viden kan bruges til at køre for stærkt på offentlig vej?
Hvis din yndlingsfilm er svær at få ind på din pc med dvdshrink som jo laver din film mindre så den kan shrinkes til en alm. dvd. så kan du bruge dvdfab som laver en kopi på i samme størrelse.. gem den i iso og afspil med vlc player.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Lads nu bare se først om han kan finde ud af at samle computeren igen.

Martin! En tip til dig! Find en magnet og sæt alle skruer til den, så de er ET sted. Og sørg for at magneten er et sikkert sted (så du kommer ikke til at smide den på gulvet med hånden, ved en fejl).
Skrevet af MBfan på 01 jun 2010 08:41

Det er hvad pladeselskaberne gerne vil have dig til at tro.

Jeg syntes det er forkert at antage spørgeren vil kopiere ulovligt. Viden kan bruges rigtigt eller forkert. Viden i sig selv er ikke forkert. Manden vil sandsynligvis bare lægge et par af hans yndlingsfilm over til sommerferien eller lign.

Hvis nogen spørger dig hvordan man skifter dæk på en bil, siger du så til dem, at det vil du ikke fortælle, da den viden kan bruges til at køre for stærkt på offentlig vej?
Hej Alle.

Jeg undskylder naturlig vis mit indlæg, og skal nok for fremtiden tænke mig noget bedre om inden jeg skriver noget sådan.

Ja det med pladeselskaberne var nok det jeg tænkte på for der er vel en årsag til at de beskytter deres ting lidt ala Copyreigth (i ved den med c i en ring) af bøger og artikler og sådanne ting.

Men når jeg alligevel er i gang et ? til i andre som ved mere om emnet: Hvorfor laver man så denne spærring? som det jo er, for at blive klogere på lige netop dette. Jeg vil jo også gerne lære også af mine fejl.

Jeg håber i tager mod min u-forbeholdne undskyldning, jeg vidste ikke bedre.

Jeg vil jo også gerne værne om den generelle gode form og tone der er imellem os her på lds.

M.vh. maskinsnedker.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Man lægger kopibeskyttelse på for at forhindre dig og mig i at lave en filmklub hvor jeg får en kopi at dine film og du får af mine.
Der er så nogen der laver det noget større.. De køber en film.. ripper den og lægger den på nettet.. og alle de andre der har købt en film og rippet den lægger også den på nettet.. og så henter de film fra hverandre.

og så er der dem der bare henter det andre har rippet og deler videre ud..

Men det er jo en helt anden diskussion.. i hvert fald så lægger man kopibeskyttelse på for at prøve at undgå det..

Men jeg fatter ikke filmselskaberne..

Jeg kom ikke i biffen og så Sherlock Holmes.. Film går ikke så længe i biografen mere. Men jeg vil stadig meget gerne se den og skal så vente på den kommer på dvd i L A N G tid...
Den kommer først her i både købe og leje version.. Men til ofte 200 kr.

Ergo skal man vente længe og så bare betale prisen.. Hvis de satte prisen ned, og smed den på gaden noget før så ville jeg købe den.. men nu er det lidt lige meget.. så hvis jeg falder over en lejekopi på tanken en dag kan jeg da finde på at leje den.

Det koster 40 kr.. Det tjener de jo ikke meget på... og så vil nogen sige jo de lejer den ud mange gange.. Hmm til 40 kr. minus hvad tanken skal tjene. hvis nu de samme mennesker havde købt den til 100 i stedet så havde de tjent det dobbelte..

Nå men når man så kan leje 3 film for 70 kr er der jo nogen der bliver fristet til at leje 3, se den ene og kopi'er de to andre og se dem en anden dag.. Men det må man IKKE.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis