dvd kopisikret

hej hvordan kan man kopier nye film der er kopisikret??
hej hvordan kan man kopier nye film der er... Vis hele indlægget
42 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej lige lidt info, hvis man tager en kopi til eks. sit mediacenter af en lovlig købt dvd skal man indsende en ansøgning ifølge pagraf 77 til antipiratgruppen og jow den er go nok, jeg samler på film som jeg efterhånden har fået lagt over på mit mediacenter ( 1031 stk )
her skulle jeg ansøge om tilladdelse til at kopier hver enkel dvd
mvh/peter
Skrevet af pml36 på 01 jun 2010 23:13
hej lige lidt info, hvis man tager en kopi til eks. sit mediacenter af en lovlig købt dvd skal man indsende en ansøgning ifølge pagraf 77 til antipiratgruppen og jow den er go nok, jeg samler på film som jeg efterhånden har fået lagt over på mit mediacenter ( 1031 stk )
her skulle jeg ansøge om tilladdelse til at kopier hver enkel dvd
mvh/peter

APG er ingen steder nævnt i lovteksten.
APG optræder ikke nødvendigvis med rettighedshavers accept.

Det er fra Rettighedshaver man skal have denne accept. (hvis man mener den er nødvendig. der findes ikke en teknisk effektiv måde at forhindre en kopi af et digitalt materiale med den hastighed udviklingen har.)
og egentligt kan man stoppe den op hvor der aldrig kommer lys. du er i din ret til at tage en kopi af din film og slide på kopien for at beskytte originalen. om den er lagret på en dvd eller en hdd er vel underordnet.

Man må meget mere end de fleste går rundt og tror.

paragraf 77 er angående straf.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=129901

Jacob
ja ja sener idag skal jeg finde det frem
nå men så må jeg heller komme med lidt dokumentation (kilde comon.dk) citat:
I orden at bryde kopispærring på egne dvd-film
De danske filmrettighedshavere giver grønt lys til at bryde kopispærringen. Men du skal spørge om lov, inden du kopierer dine dvd-film  læs resten her.
 
ellers kam man læse hen hel del mere her
 
jeg skal så lige tilføje at jeg husket pagrafferne forkert det er §75c ophavsretloven jeg beklager
mvh /peter
 
 
Annonce
Skrevet af pml36 på 02 jun 2010 17:53
nå men så må jeg heller komme med lidt dokumentation (kilde comon.dk) citat:
I orden at bryde kopispærring på egne dvd-film
De danske filmrettighedshavere giver grønt lys til at bryde kopispærringen. Men du skal spørge om lov, inden du kopierer dine dvd-film  læs resten her.
 
ellers kam man læse hen hel del mere her
 
jeg skal så lige tilføje at jeg husket pagrafferne forkert det er §75c ophavsretloven jeg beklager
mvh /peter
 
 

Der er kun TO kilder til juridisk dokumentation. den ene er de gældene love som findes på retsinfo.dk og der er de domme som de danske domstole har dømt. disse domme skulle kunne findes på domstol.dk

Som jeg skrev tidligere skal man have rettighedshavers tilladelse til at omgå effektive tekniske foranstaltninger. APG er og bliver aldrig andet end en interesse organisation, hvor alle ikke er medlem. og selv om den pågældende rettigheds haver er medlem har rettighedshaver ikke nødvendigvis givet APG samtykke til at de kan give disse tilladelser.
og igen må man vende tilbage til at med den hastighed udviklingen har, findes der ikke en effektiv teknisk foranstaltning til kopi beskyttelse af dvd'er. Men jeg vil give dig ret i at det er et gråt område, da definitionen af teknisk effektiv beskyttelse ikke eksisterer. der findes low level programmer som laver en rå kopi med alt. den er for dum til at gå i eventuelle fælder som kopi beskyttelsen består af, i den anden ende er der avancerede programmer som enten kender beskyttelses måden på forhånd eller selv opdager at der er noget galt.

Skal man omgå den beskyttelse af filmen der er for at se den er der slet ingen tvivl. Her må du gøre det der er nødvendigt.


Jacob
hej du er lidt galt på den her er lov testen og den er godt nok glædene desværre § 75C Paragraf fra Ophavsretsloven Lovbekendtgørelse nr 164 af 12/3/2003 Kapitel 6: Tekniske foranstaltninger m.v. Det er ikke tilladt uden samtykke fra rettighedshaveren at foretage omgåelse af effektive tekniske foranstaltninger. Stk. 2. Det er ikke tilladt at fremstille, importere, sprede, sælge, udleje, reklamere for salg eller udlejning af eller i kommercielt øjemed besidde indretninger, produkter eller komponenter, der 1) er genstand for salgsfremme, reklame eller markedsføring med henblik på omgåelse af effektive tekniske foranstaltninger, 2) kun i begrænset omfang har andet kommercielt formål eller anden kommerciel anvendelse end omgåelse af effektive tekniske foranstaltninger eller 3) primært er udviklet, produceret, tilpasset eller ydet med henblik på at muliggøre eller befordre omgåelse af effektive tekniske foranstaltninger. Stk. 3. Bestemmelsen i stk. 2 finder tilsvarende anvendelse på tjenesteydelser. Stk. 4. Ved effektive tekniske foranstaltninger i stk. 1 og 2 forstås enhver form for effektive tekniske foranstaltninger, der under deres normale funktion har til formål at beskytte værker og andre frembringelser m.v., som beskyttes i henhold til denne lov. Stk. 5. Bestemmelserne i stk. 1-4 gælder ikke for beskyttelse af edb-programmer. Stk. 6. Bestemmelserne i stk. 1-4 er ikke til hinder for forskning inden for kryptering.
Folk burde tage at læse Denne inden de siger meget mere, 80% af det der står i denne tråd er direkt BAVL ..... læs før i taler, det er sq så dumt at sidde og "kæfte" om når man ikke aner en hatfis om ting....

bare en tanke


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Velbekomme.. godt det ikke var en mandag morgen du skrev indlægge.. så kunne det jo være du var kommet til at lyde en anelse gnaven.

Men hvem definerer hvad "effektive tekniske foranstaltninger" er. ???


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej

Jeg tænkte noget lignende!!

God aften til jer alle.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis