Min lille cnc overfræser.

Jeg er ny her på siden så jeg skal lige lære det med at ligge ting ind på siden.

Når men her prøver jeg.

Jeg har lavet mit cnc bord som er kommet til at se sådan ud.

Det er lavet i 3*3 og 5*5 rør.

Her kan i se min over dele som er lavet af 10mm og 15mm alu plade

Her kan i se min Aksel som det hele køre på med Lineær Kuglelejer.

Min cnc kort som i kan se her har jeg købt i kina og mine stepmotor fra rs danmark

Nu kom der lidt på men skal nok komme med mere snart.

Jeg er ny her på siden så jeg skal lige lære det... Vis hele indlægget
234 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Men jeg kan ikke få y til at ramme samme sted når jeg trykker gotoz når jeg har brugt x og y på samme til så er det kun x der passer
Hvordan får du dine værdier for X og Y? Værdierne for X og Y burde teoretisk set ikke afvige fra hinanden.

Rammer den samme sted hvis du i MDI skriver G00 X0 Y0 ?
nej den rammer ikke samme sted når jeg taster G00 X0 Y0

X gør men ikke y

jeg bruger axis calibration til at fin still
Lyder nok dumt men kan det være min power som der ikke er nok af til alle 3 motor for når jeg kun rykker y selv så kommer den hjem
gav den lige lidt mere power hjalp ik
Annonce
Nu har jeg også at sætte alt tilbage som du sage igen uden at stille mere 28.294212105225837470023780155114 1000 100 men y vil bare ikke som os når den skal køre med x vi snakker om få mm den ikke rammer med 3mm ca men nogen gange er det på den ene side og så på den anden side af 0
Passer de afstande som X og Y bevæger sig helt nøjagtigt hver for sig, med den afstand du skriver? Hvis du for eks. skriver G00 Y100, flytter den sig så 100mm? Med en microstepping på 1/8 og steppere på 200 steps/rev kan jeg ikke få S til at stemme overens med det du har.

Hvor meget er Y-aksen ude af tur fra f.eks. X100 Y100, når du kører tilbage til 0,0? Er det den samme fejl hver gang eller afviger det lidt?

Hvilken strømforsyning, drivere og steppere var det du havde?
Det tyder på at du måske har noget støj i systemet. Har du nogle billeder af styreboksen og kablingen til din maskine?
Når y køre selv kommer den på 0 altid

og sammen med x snakker vi om 2 til 4 mm på y alle de gange jeg har prøvet

når jeg køre g00 y100 x100 og tilbage til 0 så har jeg lige set at y gik over 0 med 1 mm
Metalsnedker er det sådan man kunne få lov til at ringe til dig for tror jeg har svært med at forklar
Der er yderligere 164 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også