Min lille cnc overfræser.

Jeg er ny her på siden så jeg skal lige lære det med at ligge ting ind på siden.

Når men her prøver jeg.

Jeg har lavet mit cnc bord som er kommet til at se sådan ud.

Det er lavet i 3*3 og 5*5 rør.

Her kan i se min over dele som er lavet af 10mm og 15mm alu plade

Her kan i se min Aksel som det hele køre på med Lineær Kuglelejer.

Min cnc kort som i kan se her har jeg købt i kina og mine stepmotor fra rs danmark

Nu kom der lidt på men skal nok komme med mere snart.

Jeg er ny her på siden så jeg skal lige lære det... Vis hele indlægget
234 svar
 Følg tråden
Der er 150 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så må det være sådan her men hvordan finder jeg ud af hvad modstand jeg skal bruge på mit kort.

men kan man ikke bare bruge pin10 og ground og en modstand på pin10 for kan ikke rigtig finde den 5v pind på mit stik
Har godt nok ikke målt om der er 5v i stikket
Vi starter lige forfra. Jeg kan se at andre har loddet en ledning direkte på loddeterminalen fra pin 15 på kortet til proben. Vi tager den lige lidt senere...
Annonce
Hej Brian ville lige høre hvor du har læst det med at de loder på pin 15 så kan jeg da prøve
Går og venter på dele til den store maskine så skulle få tiden til at gå med noget så gik igang med at bygge en lille maskine 500*300*150 som kan stå på mit bord og lave små opgaver

Metalsnedker tror du man bare kan bruge det uden den modstand
Hej, kom lige fra det igen. Du skal ikke bruge nogen modstand, da det bare er en kontakt der skal sluttes (kom i sin tid til at blande det sammen med output), men det er muligt at du ska bruge en 0.1 uF film kondensator parallet over den pågældende input pin og GRD, da den måske ellers trigger pga. støj. Du kan godt prøve uden kondensatoren til at starte med.

Hilsen Brian
Der er yderligere 74 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også