Erfaring med trempelspær

Er ved at planlægge en ny 1. sal på et eksisterende 1 1/2 planshus. De eksisterende spær skal fjernes, for at løse et problem med et gennemgående støbt etagedæk, som giver kuldebro, så der skal nye spær på. For at få mest muligt plads på 1. salen har jeg overvejet at sætte trempelspær på i stedet for hanebåndsspær, så jeg kan flytte skunken helt ud til muren. Jeg har lavet et par tegninger, men jeg synes umiddeltbart at huset kommer til at se lidt klodset ud. Jeg kan ikke helt pege på hvorfor, men på tegningen ser det "sjovt" ud.

Er der nogen der har erfaringer med trempelspær, eller har set dem brugt ved husrenoveringer? Billeder er meget velkomne!

Mvh. Rasmus

Er ved at planlægge en ny 1. sal på et... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville bare forlænge det med spærtræ direkte ende mod ende, også laske nogle krydsfiner på siderne af spærtræet, der er jo dårligt plads til det forlænge dem ved at sømme spærtræ direkte på siderne af spærene, da disse er meget tæt på din facadevæg.
..Jeg er den glade ejer af et hus med mansard-tag.. Huset er ca 10 meter bredt.. Dette kan du få nogle billeder af, eller komme forbi, hvis du gerne vil se det. (7362)
Den absolutte fordel jeg ser i dette, er at der ingen skråvægge er på første salen, og der er minimal spildplads ifht til skunk.
Derudover syntes jeg det giver en god kosmetisk effekt, fremfor at hæve ydervæggen, som det sker med trempelvæg.

-Jeg er IKKE uddannet håndværker.. ALT er derfor skrevet med forbehold for ALT..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis