Absolut billigste opvarmningsmetode?

Nogen som kender den?

Har ikke fjernvarme i nærheden, eller mulighed for jordvarme

Med billigste skal også indregnes el forbrug osv.

Mvh

B. Nielsen

Nogen som kender den? Har ikke fjernvarme i... Vis hele indlægget
58 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
sol energi til opvarmning.
de burte til billigeste opvarmning.
ud over el.!
Med nogle af de priser der der har været oppe, så kan det vist bedre betale sig at fyre med træbriketter

Det giver også mindre rengøring


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

det billigste og mest miljørigtige må være, at købe en woody pillebrænder og montere på din nuværende kedel. Piller koster 18-2000 pr. ton. Hvis din kedel er 15 kW, kan du opvarme 220 kvm + varmt vand.

 

Annonce
Hej Bente/Birgit/Bodil.
Til sammenligning bruger jeg i et hus på 300 m2 + et værksted på 112 m2 10-12 tons træpiller på årsbasis + ca 1 ton træbriketter. Jeg gider ikke alm. brænde og slet ikke at save, flække, stable, flytte og bære ind
Mit hus er nogen lunde isoleret, men gammelt og værkstedet er mindre godt isoleret. Så forbrugsmæssigt ligger vi nok på linie.
Prøv om ikke der kan sættes en faldstoker på din nuværende kedel. Spørg et SERIØST sted!!
En god start er at spørge her: http://www.stokerpro.dk/ Der vil garanteret komme 10-15 forslag inden længe!
Det er for det meste folk, som ikke har merkantile interesse i deres råd. Der er også nogle krejlere imellem, men dem kan du bare se bort fra.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis du har en kedel, hvor en stokerbrænder kan sættes på og du har lyst til at eksperimentere lidt med det, så har jeg een du må købe for små penge, når fyringssesonen er ovre. Jeg har fyret lidt med korn i den og ham jeg købte den af har fyret med flis. Der sidder en omrører i beholderen, som sikre at flisen ikke bliver hængene og kan falde ned til sneglen. Nu fyrer jeg bare med træpiller.

Den sidder i dag på en gammel keddel, som du også kan få med. Men du vil nok kunne løbe ind i problemer med godkendelse, hvis du sætter min gamle keddel op, da der ikke er dokumentation for at den lever op til dagens krav til virkningsgrad og det gør den sikkert heller ikke

Jeg skifter til et mere moderne pillefyr, men vil ikke begynde at rode med det her midt i fyrringssesonen

Så lige at du vil kunne bruge den til at varme vand om sommeren. Der dur mit stokerfyr ikke, da der skal være lidt mere forbrug på  Så der skal oliebrændren sættes på igen.
Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis