Absolut billigste opvarmningsmetode?

Nogen som kender den?

Har ikke fjernvarme i nærheden, eller mulighed for jordvarme

Med billigste skal også indregnes el forbrug osv.

Mvh

B. Nielsen

Nogen som kender den? Har ikke fjernvarme i... Vis hele indlægget
58 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikke billigere endnu, hvis I bare holder jer til brunkulsbriketterne? Med en kg pris (1,32) der er lavere end savsmulsbriketterne (1,5) og en brændværdi der er højere (Efter hvad jeg har kunne google mig til 1,3 gange højere).
Hans123456789

Det kan du have helt ret i, men jeg synes de er sværre at tænde op i, og derfor har vi brugt træbriketterne til at lave et lag af gløder til at smide brunkullene ind på..

Hvis nogen ved, hvordan vi evt. bedre bruger brunkullene, er vi meget interesserede i at høre...

Mvh

B. Nielsen

Du ved vel at brunkul er noget af det mest forurenende du kan fyre med
Nej det ved jeg ikke, men jeg har fundet ud af, at det giver vildt meget aske

Som min økonomi er lige nu, må jeg tænke på den, før forurening desværre.

Mvh

B. Nielsen

Hi there  !
Vi er flyttet i et 140 m2 stort hus incl. 1sal , det har i denne vinter dvs . 1/2 og intil 21/3 2010 kostet 1 rm træ og  12 sække ´a 25 kg ekoks .
Koksen har vi brugt over nat fyring og de seriøse kolde dage . Træet er brugt til at få temperaturen op med ,derefter , som skrevet , har koksen taget over . 
Vi har en Salamander brændselsfyr og er godt tilfreds
                                                                        carl otto

co

Annonce
Jeg skiftede så min gamle kedel og oliebrænder ud med et woody sæt til træpiller, og det har jeg bestemt ikke fortrudt, dog er den ikke lige glad for alle piller, men det kan man jo prøve sig frem til hvad der kører bedst.
Jeg fik så det råd at sætte en timer på om sommeren, der slukkede både fyr og cirkulationspumpe, så om sommeren kører mit fyr ca. 3x1 time og der er altid varmt vand for ca. 4-7 kg piller om dagen
Det er jo KUL KRAFTVÆRKERNE der skal tænke denne tanke !

co

Vi har også tænkt på koks, men har fået at vide at vores Vigas fyr ikke har så godt af det, jeg kan forestille mig, at det er beklædningen indvendig, som skulle kunne lide overlast

Mvh

B. Nielsen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis