Absolut billigste opvarmningsmetode?

Nogen som kender den?

Har ikke fjernvarme i nærheden, eller mulighed for jordvarme

Med billigste skal også indregnes el forbrug osv.

Mvh

B. Nielsen

Nogen som kender den? Har ikke fjernvarme i... Vis hele indlægget
58 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det var dog en utrolig lækker indretning du der har Hans. Hvis jeg havde den nødvendige plads, ville jeg helt bestemt være liebhaver. Med den sneglmotor, må man da kunne fyre med alt muligt der kan brænde!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg bor i Mommark. Det er i nærheden af Sønderborg. I er velkommen til at kikke forbi for at se den i drift. Hvad den skal koste? Jeg gav selv 10K for den brugt sammen med kedelen. Hvad er rimeligt? Det halve?
Jeg kommer fra sjælland så det er desværre lige langt nok. så må nok lade det gå til anden side. Men en pris omkring de 3,5 til 5000 kilo kan man vel nok kræve for det. vis det er godkendt. det siger de jo af det skal være.
Hej Hans, ærgeligt den ikke kan bruges, blot til at varme vand om sommeren, det vil jeg gerne have noget der kan. Bor lige omkirng grænsen, så havde været let )

Mvh

B. Nielsen

Annonce
Det er nu sjovt det med hvad der er langt væk, os der bor her i yderkanten af al ting syntes ikke at en tur på et par hundrede km. er noget særligt. Og så er der dem der har det hele tæt på der syntes at alt over fem km. er frygteligt langt.

Hej

Jeg har lige skiftet for en uge siden fra Olie/fastbrænsel til et stoker. Jeg skal varme 180kvm bolig og 110kvm værksted op med ringe isolering. Jeg købte et KL2 combi ved vvs eksperten til 25000,- og ca. 5000,- for at få det installeret. Det har nu kørt i fejlfrit i en uge nu og jeg er så småt færdig med at juster det ind og vil mene jeg bruger ca 45kg piller om dagen. Jeg vil klart anbefale Stoker fyr.

@ B.Nielsen: Har du prøvet at regne på hvor meget det koster at varme brugsvand op med el? Det går jeg om sommeren, selv om jeg også har et gammel oliefyr på en Salamander keddel, som jeg kunne bruge. Jeg tror bare ikke det kan svare sig, når tabet fra keddelen og virkningsgraden regnes med.

Jeg mener at have læst et sted, at en typisk familie på 4 har et dagligt forbrug til opvarmning af brugsvand på 12 kWh.
jeg har et kl combistoker hvor jeg fyre med kul som kan købes i tyskland til 2100 tonset.
1 ton kul svare til 1,8 ton træpiller.
og når det er et combifyr kan man gå og smide en pind på også.
tror ikke det kan gøres meget billiger,men det sviner af h til
Så har vi eksperimenteret lidt.

Som en skrev, kunne vi nok lige så godt bruge briketter som træ, til de priser vi køber til, og det var helt rigtigt.

Savsmulds briketter, 10 kg. poser til 15 kr.  -   vi smider 2 poser i fyret omkring kl.. 15.00 (hvis der er nogen hjemme) og ellers / igen 2 pose ca. kl. 17.

Ca. kl. 19-20 smider vi en klump på 25 kg. stenkulsbriketter (33 kr.)  i fyret, og så er der ellers gløder og varme til næste dag, ca. kl. 14-15 hvor der er nogen hjemme igen.

Dette kan vi gøre for ca. kr. 60-90 kr. om dagen, alt efter hvordan vejret er og hvornår der er nogen hjemme til at starte fyret op.

Vi har kun prøvet dette i 2 dage nu, og jeg glæder mig faktisk til at prøve i weekenden hvor vi er hjemme hele dagen, og se hvordan det kan gøres.

Evt. med 1 x træbriketter + 1 x brunkulsbriketter morgen og aften.


Mvh

B. Nielsen

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis