Absolut billigste opvarmningsmetode?

Nogen som kender den?

Har ikke fjernvarme i nærheden, eller mulighed for jordvarme

Med billigste skal også indregnes el forbrug osv.

Mvh

B. Nielsen

Nogen som kender den? Har ikke fjernvarme i... Vis hele indlægget
58 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil tages seriøst, skal du komme med priser på sammenlignelige produkter. Der er dog fa'ens til forskel på at få leveret en 6 meter lang træstamme med en diameter på måske 1 meter og så nogle tårne med tørt brænde klar til brug!!

Det svarer jo til at nævne prisen på en kalvemørbrad ved slagteren og sammenligne kiloprisen med et levende kreatur ude hos bonden. Fuldstændig værdiløs sammenligning og ikke et råd der kan bruges af nogen til noget som helst.
Hvis du bruger samme fremgangsmåder i al anden oplysning du bruger over for dine kundeemner, forekommer det mig at være meget lidt tilrådeligt at handle med dig.


Med venlig hilsen
ktm

 

Få styr på den udsivende varme. Med andre ord få hytten isoleret til en bare nogenlunde rimelig standart. Det betaler sig at gøre det inden der skiftes til ny varmeinstalation

Den billigste varme er den man ikke bruger.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

For faen.

At nogle vil betale fuld pris for produkter forstår jeg godt. Så lige en annonce i googles topbanner herinde.

Brænde brændesalg
Import Billig Brænde Fra 995 kr./tårn incl levering
www.dongsted.dk/Pejsebraende

Så bliver det heller ikke billigere eller hvad?

Når nu man fyrer med fastbrændselsfyr, så er det den billigste måde man kan varme huset op på.

Men kun billig hvor man kan købe brændslet til den rigtige pris. Men hvis man har penge nok, og vil betale, så koster det kassen. Fint nok, men lad være med og være sure over at brænde og andet brændsel, kan købes til den rigtige pris hos andre.

Klart at en hel ko er billigere end det bedste stykke kød, målt pr kg. Sjovt du nævner det, for vi har limousine køer til at gå på marken, og jeg giver noget mindre for kød, end hvad det koster i butikken. Men sådan er det jo. Det er vel ikke min skyld. Det er vel de vilkår som man har valgt at indrette sig under som forbruger.

Men når nu man har den billigste form for opvarmning, hvorfor skal det så være den dyrest, når man køber dyrt ind.

Det kan vel ikke være min skyld.

Et socialpædagoisk projekt i nærhden af mig, sælger brænde: kløvet, og leveret i den mængde som man ønsker. Til en pris af kr. 250,- incl moms og levering.

Det er vel heller ikke min skyld.?

Jeg bor i nordjylland, og min adresse kan findes på altona-bioenergi.dk. Det var lige gratis reklame, som jeg heller ikke må, men det er vel heller ikke min skyld.



ejer og driver www.altona-bioenergi.dk

Salg af scotte pillefyr, Benekov stokerfyr og Atmos brændefyr.

Til danmarks billigste pris. kr. 5000 så er anlægget tilsluttet eksisternede system.

http://www.altona-bioenergi.dk/SCOTTE%20PILLEFYR.html

Annonce
Ja og sådanne socialpædagogiske projekter ligger jo også alle vegne til evig tid, så man som forbruger kan løbe an på det til sin fremtidige varmeforsyning.
De leverer vel til hele landet???

Med venlig hilsen
ktm

 

Desværre har vi heller ikke mulighed for at opsave store længder træ.

Altså, vi er ude i at købe savet/kløbet træ hvis vi skal fyre i vores vigas fyr. Vi kan bare ikke fyre over, så vi har varme nok til næste morgen, og tro mig, 15 grader er ok, men ikke i længden. For det er PISSE koldt at stå op til.

Måske vil isollering hjælpe, men det er samtlige vinduer og døre i huset (og der er mange) og det er dyrt, og må tages hen ad vejen.

Træpiller er vel også lettere at skaffe (altid) hvor træ let slipper op rundt omkring.

Altona: De 995,- pr. tårn leveret er godt nok hvad de reklamerer med, men det findes ikke på deres side. Dengang det gjorde var det hvis du købte flere tårne ad gangen. kan ikke huske hvor meget.

Er godt ca. 5 rm meget at bruge pr. mdr? taget i betragtning at det ikke brænder natten over, og dermed er rimeligt koldt om morgenen!

Jeg må sige at jeg er utrolig meget fristet af et pillefyr, hvor arbejdet er minimalt.
Kan sådan et evt. indstilles så varmen sænkes om natten (på tid)

(PS: Jeg er en HUN ikke at det har den store betydning)

Mvh

B. Nielsen

Forresten er der nogen af jer, som har en ide om, hvad et vigas fyr 25Kw ca. kan sælges til?

Mvh

B. Nielsen

Hej B. ved ikke om 5 rm om måneden er meget. jeg bruger ca 20 rm i hele fyrings perioden ca nov- marts. det er mit normale i år er jeg nok oppe på mere. brænde skuret er næsten tomt jeg opvarmer 150 kvm gammelt hus fra 1923 ikke færdig isoleret.
med mange dårlige vinduer.
NJL: Det lyder noget billigere end vores.
ca. 350 M2 gammelt hus fra 1897 med MEGET dårlige vinduer, hvoraf nogle er lukket til med flamingo (virker fint men er ikke særligt kønt)
Vores forbrug i Egetræ vil komme til at ligge på omkring 35-40 rm.

Mvh

B. Nielsen

Der er yderligere 28 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis