Sundhedshysteri...

Vi sad lige og undrede os over, at vi overhovedet er i live i dag - og at menneskeracen overlevede det 20. århundrede...

Vi er begge storrygere, og bare vi kigger på vores nikotinbefængte vægge, ryger der mindst en uge af vores forventede livstid, hvis de nyeste undersøgelser er rigtige.

Vi kom frem til at det faktisk er farligere at have hund end at ryge  Jo, trafikken er et af de farligste steder at opholde sig i, langt de fleste trafikrelaterede dødsfald sker derude, og har man hund, er man tvunget ud i den minimum 2 gange om dagen.

Og tænk bare på, hvad det omvandrende gulvtæppe af en hund i øvrigt er skyld - han slæber støv med ind, han fælder - det er den direkte vej til astma og bronchitis. Han ruller sig i sneen, så skulle han komme til at ryste sig inden døre, står der en sky af dødbringende syreregn og mikropartikler fra diesel-os rundt i hele lokalet.

Madskålen... GYS, den skal desinficeres mindst 3 gange dagligt, hvis den ikke skal være en potentiel dræber

Og så har han dårlig ånde, hver gang han har fået middagsrester med hvidløg i

Nej, hvis vi skal være rigtig sunde, skal vi stort set leve af smeltet indlandsis (mindst 50000 år gammelt, så der ikke er sodpartikler fra stenalerfolkets bål i).

Vi er altså mange, der er vokset op i et hjem, hvor der blev røget, uden at væggene overfaldt os hver aften, som har spist fedtkanten, uden at hjertet er hoppet ud af brystet af den grund, som har leget i sandkasse, selvom sandet ikke blev UV-dræbt hver aften, og som i bund og grund har det godt og ikke gider høre mere hysteri

Selvfølgelig skal vi ikke være blinde for alt, men vi synes, niveauet har nået det latterlige, lige i øjeblikket, hvis alt virkelig var så farligt, havde vi nok ikke haft boligproblemer nu...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Vi sad lige og undrede os over, at vi overhovedet... Vis hele indlægget
58 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er faktisk forbavsende, hvor hurtigt vejrtrækning og lugtesans bliver forbedret, faktisk kan man få det så godt, at det ikke skulle gi' problemer at ryge lidt igen.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Efter 36 år har smøgerne helt klart haft en betydning ja.

Men jeg kan også huske alle de fordele der venter en, mere frisk om morgenen, bedre smag og lugte sans.

Og selvfølgelig bedre energi hele dagen, da man faktisk får mere luft som du også selv siger, og derfor har mere energi.

Men endnu et thumbs up herfra... det er sku godt gået at i har taget valget og holder fast...

Respekt herfra...
Naarrhh, jeg kan skam udmærket være træt, doven og dvask uden overhovedet nogen sinde at have røget!

Mht. økonomi kan jeg da godt bekræfte, at når man stopper med sit "misbrug", ja så kommer der rent faktisk flere penge i overskud. Det har jeg oplevet med mit stærkt ufrivillige spægelsesprogram, hvor øl, vin og rødt kød er lagt på hylden.

Så jo, den er god nok. Klø I bare på! I bliver hovedrige!!

Med venlig hilsen
ktm

 

hovedrige når man er ved at sætte en gammel træbåd istand ? næææææ kan det bare hjælpe lidt til med en ny kaleche er jeg godt tilfreds

der er altid solskin bag skyerne

nå koluda sku' du ikke ta springet.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Jo, hvis i kan så kan vi andre vel også.... det er i hvertfald noget der kraftigt overvejes nu....
En ting, der har virket for mig, er at ha' rygesagerne stående fremme, så der ikke bliver panik, hvis trangen melder sig, men at jeg så tænker, nå ja, sagerne er der, jeg venter lige lidt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
ja bare spring ud i det koluda bliver du meget rastløs er du meget velkommen til at hjælpe med at renovere min gamle træbåd det giver ro i sjælen

der er altid solskin bag skyerne

Rygning bør ikke forherliges bare fordi I ikke har mærket nogle symptomer. Rent statistisk ender hver anden ryger som KOL-patient, med årelange uhelbredelige behandlingsforløb til følge. Det er jo nok de færreste der ender på køl efter et par års rygning, straffen kommer først de sidste år af ens liv, hvor kroppen er svag, man hoster konstant, kan ikke få vejret og kan ikke holde til at gå ned til købmanden efter en is til barnebarnet. Men så kan man jo bare tænke at Ih hvor var det dejligt at ryge 100.000 smøger i de unge dage. Nydelsen vil ingen ende tage.
Hvem forherliger ? Alle der ryger, ved godt det er skidt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også