Sundhedshysteri...

Vi sad lige og undrede os over, at vi overhovedet er i live i dag - og at menneskeracen overlevede det 20. århundrede...

Vi er begge storrygere, og bare vi kigger på vores nikotinbefængte vægge, ryger der mindst en uge af vores forventede livstid, hvis de nyeste undersøgelser er rigtige.

Vi kom frem til at det faktisk er farligere at have hund end at ryge  Jo, trafikken er et af de farligste steder at opholde sig i, langt de fleste trafikrelaterede dødsfald sker derude, og har man hund, er man tvunget ud i den minimum 2 gange om dagen.

Og tænk bare på, hvad det omvandrende gulvtæppe af en hund i øvrigt er skyld - han slæber støv med ind, han fælder - det er den direkte vej til astma og bronchitis. Han ruller sig i sneen, så skulle han komme til at ryste sig inden døre, står der en sky af dødbringende syreregn og mikropartikler fra diesel-os rundt i hele lokalet.

Madskålen... GYS, den skal desinficeres mindst 3 gange dagligt, hvis den ikke skal være en potentiel dræber

Og så har han dårlig ånde, hver gang han har fået middagsrester med hvidløg i

Nej, hvis vi skal være rigtig sunde, skal vi stort set leve af smeltet indlandsis (mindst 50000 år gammelt, så der ikke er sodpartikler fra stenalerfolkets bål i).

Vi er altså mange, der er vokset op i et hjem, hvor der blev røget, uden at væggene overfaldt os hver aften, som har spist fedtkanten, uden at hjertet er hoppet ud af brystet af den grund, som har leget i sandkasse, selvom sandet ikke blev UV-dræbt hver aften, og som i bund og grund har det godt og ikke gider høre mere hysteri

Selvfølgelig skal vi ikke være blinde for alt, men vi synes, niveauet har nået det latterlige, lige i øjeblikket, hvis alt virkelig var så farligt, havde vi nok ikke haft boligproblemer nu...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Vi sad lige og undrede os over, at vi overhovedet... Vis hele indlægget
58 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jep som ryger ved du godt af det nok ikke er helt sundt.
Men det er ikke sikkert af det er rygning du dør af.
så hvorfor ikke leve livet mens du kan ingen hved hvornår det slutter..
Journalisten : nå Jens i morgen bliver du så 100 år, hvordan tror du det gik til ?
Jens : det er rigtigt, og jeg tror det skyldes at jeg aldrig har drukket spiritus, aldrig røget, kun spist grøntsager og aldrig haft et fruentimmer, og i morgen skal det fejres !
Journalisten : hvordan ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Spring bare det her indlæg over, idet det kan opfattes som "helligt", men jeg vil alligevel berette en grum historie.

Jeg havde en god ven, en læge og ryger, som altid gjorde grin med "sundhedsapostlene" inden for egen branche.
Min søn og jeg havde besluttet os for at tage på en tur til England ifm et stort bilarrangement.
Min ven spurgte så om der evt. var plads til ham, da han ikke gad køre turen alene. Klart ja, men under forudsætning af at du ikke ryger på turen, var beskeden til ham og det accepterede han.

Det var lidt af et mareridt at dele kahyt med ham på på færgen Esbjerg-Harwich pga hans voldsomme og rædselsvækkende hoste og så også den lugt, der står omkring en ryger, der mærkes i et så lille rum.
Turen gik fint og manden åd tyggegummi og lugten omkring ham forsvandt.
På vejen hjem med færgen havde vi en fin nat med god søvn, pga ingen hoste og lugt. Vi tog afsked og han takkede kraftigt for turen og "terapien", der var lykkedes over al forventning, faktisk næsten uden abstinenser. Han fik så heller ikke stimuli til at ryge, fordi han kom ikke i nærheden af andre rygere.

Nogle få måneder efter var vi igen sammen, men da var han tilbage på sporet med cigaretterne. Hans kone ville ikke følge ham i stoppet.

Kort før den gode mand skulle nyde sin gode pension, sine biler, MC og sit lystlandbrug, blev han sløj og fik stillet diagnosen lungekræft og fik fjernet den ene lunge efter eget lægefaglige beslutning. Det var så ca 5 år efter vores gode englandstur.
Han fik så et år mere at leve i, på en måde jeg ikke vil mene var et liv. Svulmede op så huden flere steder sprak og væskede. Det var faktisk ikke særlig rart ar besøge ham i de sidste måneder og han nød slet ikke situationen og var desværre 100% klar lige til det sidste.
Den sidste gang jeg besøgte ham kom så den skræmmende betragtning: Havde jeg dog bare fortsat med mit rygestop, som I "tvang" mig til, og som gik skide fint, så havde jeg ikke ligget her i en alder af 63 år!
14 dage efter var jeg med til begravelse, som jeg har været det med efterhånden alt for mange gode venner i tilsvarende alder.

Det er sgu træls at miste 5 nære venner på den konto inden for en meget kort årrække.

Med venlig hilsen
ktm

 

KTM jeg læste det.. og det er rigtig og vi skulle alle stoppe med af ryge.. men men kræften er der stadig, mennesker vil stadig få den rædsomme sygdom. hvis det ikke er rygning ja så er det maden vi spiser eller den luft vi indånder, de kloge vil altid finde en årsag til hvorfor mennesker bliver syge af den sygdom.. men rygning er en sikker årsag mener de kloge, jeg ved det ik. Men tror bare af vis ingen røg ville der bare være en anden grund til kræft sygdom. noget som vi så skulle lade være med
Det har du ret i KTM, men danskere er frie fugle, og vil vi ryge så ryger vi. Skræmmekampagner og skrækhistorier har aldrig ændret på det. Jeg tror det skal være ens eget hovede der siger, jeg gider ikke ryge mer ! Ellers går det ikke, og det kan meget vel være så sent, at det er med livsvarige men.
Jeg mener at huske du skrev, du havde urinsyregigt ( podegra ) fik det dig til at opgi' de ting, du vidste var skadelige, vist ikke helt, siden du nu er på en skrap kur.
Det er fandens svært at skippe indgroede vaner.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Nu startede jeg jo også med at skrive, at man skulle se bort fra min beretning, idet den let kan opfattes som "hellig", hviket ikke er tilsigtet, men ikke til at undgå.
Det var blot et jammersminde fra min side!
Jeg har slet ikke en ide om at skulle pådutte nogen noget som helst, men jeg undres blot og ærgrer mig over savnet af så mange, gode venner, som jeg tilbragte rigtig mange gode timer sammen med.

Mht. min egen situation, så kan jeg love dig for, at jeg har lagt livets goder på hylden. Mit væsentligste fødeindtag består af havregrød, hvortil jeg nyder et glas postevand. Når der så rigtig skal være fest, kommer der selleribøffer med kogte gulerødder og kartofler på bordet og undertiden fisk, dog ikke salte ansjoser i olie til et æg.
Der går uger imellem jeg rører en kølig pils, et godt glas vin eller en dejlig snaps.
Det handler om at undgå at få puriner i føden.

Lægen mener at jeg overreagerer og konen serverer så undertiden "normalmad" som jeg faktisk er skrækslagen ved  at æde, hvilket fratager mig en alt for stor del af glæden ved den gode kost.
Faktisk er konen hele ugen på børnebørnspasning inde i den stor by, hvorfor jeg i fred og ro, kan hengive mig til ufarlig havregrødsindtag!

Så jo, jeg har lagt den skadelige kost på hylden, fordi jeg har oplevet de mest skrækkelige konsekvenser af mit "misbrug". Heldigvis dør man så ikke af overdrevent purinindtag!

Det der så undrer mig, er at jeg ikke svinder ind til det rene ingenting med al denne sundhedskost, men det sker ikke. Med i billedet skal det så siges, at jeg pga følgeskaderne af dette angreb, ikke kan bevæge mig særlig meget før der kommer straf.
Bl.a. derfor også så mange indlæg her på forum!!

Med venlig hilsen
ktm

 

nå jeg opfattede den nu på ingen måde, som hellig, var mere inde på, hvor lidt andres erfaringer faktisk har konsekvenser for vores opførsel

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Man vil vel altid helst drage egne erfaringer. I grunden er det vel det, der driver udviklingen fremad.
Det er så bare ærgerligt, hvis den erfaring man selv drager, medfører at man kreperer.
I mit tilfælde vidste jeg jo godt, at indtagelse af god og nærende kost og sprut, kan føre ulemper med sig, men jeg nøjedes så bare med de vildeste smerter jeg end ikke kunne drømme om.
Mødte en kvinde, der havde født børn og også meget undtagelsesvist havde haft et podegratilfælde, dog kun i den klassiske med en storetå, der kundgjorde, hvor min kone var tilstede!! , at det at føde børn, var vand ift. podegra.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også