Sundhedshysteri...

Vi sad lige og undrede os over, at vi overhovedet er i live i dag - og at menneskeracen overlevede det 20. århundrede...

Vi er begge storrygere, og bare vi kigger på vores nikotinbefængte vægge, ryger der mindst en uge af vores forventede livstid, hvis de nyeste undersøgelser er rigtige.

Vi kom frem til at det faktisk er farligere at have hund end at ryge  Jo, trafikken er et af de farligste steder at opholde sig i, langt de fleste trafikrelaterede dødsfald sker derude, og har man hund, er man tvunget ud i den minimum 2 gange om dagen.

Og tænk bare på, hvad det omvandrende gulvtæppe af en hund i øvrigt er skyld - han slæber støv med ind, han fælder - det er den direkte vej til astma og bronchitis. Han ruller sig i sneen, så skulle han komme til at ryste sig inden døre, står der en sky af dødbringende syreregn og mikropartikler fra diesel-os rundt i hele lokalet.

Madskålen... GYS, den skal desinficeres mindst 3 gange dagligt, hvis den ikke skal være en potentiel dræber

Og så har han dårlig ånde, hver gang han har fået middagsrester med hvidløg i

Nej, hvis vi skal være rigtig sunde, skal vi stort set leve af smeltet indlandsis (mindst 50000 år gammelt, så der ikke er sodpartikler fra stenalerfolkets bål i).

Vi er altså mange, der er vokset op i et hjem, hvor der blev røget, uden at væggene overfaldt os hver aften, som har spist fedtkanten, uden at hjertet er hoppet ud af brystet af den grund, som har leget i sandkasse, selvom sandet ikke blev UV-dræbt hver aften, og som i bund og grund har det godt og ikke gider høre mere hysteri

Selvfølgelig skal vi ikke være blinde for alt, men vi synes, niveauet har nået det latterlige, lige i øjeblikket, hvis alt virkelig var så farligt, havde vi nok ikke haft boligproblemer nu...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Vi sad lige og undrede os over, at vi overhovedet... Vis hele indlægget
58 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har aldrig haft problemer med at stoppe, problemerne kommer, når man har glemt hvorfor, og så tror man kan administrere et mindre omfang af rygning, og her er det, man virkelig lyver for sig selv, for man ved bedre. Men jeg er sgu ked af at jeg ikke bare kan ta' en pibe en gang imellem, men det går desv. ikke.
Rygestopgruppe ? man har en formodning om at alt kan ordnes i grupper, men det er jo een selv, der skal klare det.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Når Kaptajn Haddoch kan holde op med at ryge, drikke og bande i alfabetisk orden, kan du sikkert også klare i hvert fald 1/3 af det

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Ja, man savner altså hyggen hvis man ikke har tobakken.

Derfor er det også vigtigt man er beskæftiget konstant når man skal holde op med at ryge, da man tidligere jo bare kunne tage sig en smøg hvis man lige havde 10 minutter, er det vigtigt man har andet at foretage sig i de 10 minutter, jeg har altid faldet tilbage netop fordi man ikke var beskæftiget hele tiden.

Men set udfra at man faktisk betaler godt 13.000,- om året efterhånden for at ryge, ville det måske være en rigtigt god investering af holde op.

Om 10 år kunne man jo faktisk have betalt 130.000,- mere af på huset, eller have tage en rejse mere om året, og stadig have penge til flere bøffer og rødvin i weekenderne.

Dette samt de helbredsmæssige problemer i forbindelse med rygning, burde være nok for os alle til at kvitte tobakken en gang for alle, men så overser man lige hyggen med at ryge, som faktisk er den største årsag til at man ryger, det er ikke altid fordi folk er afhængig af nikotinen det går galt, men tit fordi folk simpelthen savner hyggen omkring rygningen.
Det er ikke bare rygestop, det er også et stop for mit image, som ham med piben, og farvel til hyggen med at stoppe og kradse pibe ud, tilsvine sofabord og brænde mærker i tastaturet, huller i skjorter og gulvtæppe mv. Men det må man så undvære.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af lynæs på 21 feb 2010 09:34
Rygestopgruppe ? man har en formodning om at alt kan ordnes i grupper, men det er jo een selv, der skal klare det.
Nej, overhovedet ikke.

Dette var bare for at inspirere andre til at gøre det samme, nogle gange er det faktisk succes historier om andre det er lykkedes for, der giver andre modet til selv at forsøge sig.

Om man holder op med at ryge, er faktisk kun muligt hvis man selv er 100% opsat på det, dette kan ingen gruppen, tyggegummi og plaster hjælpe med.
Annonce
Skrevet af lynæs på 21 feb 2010 09:46
tilsvine sofabord og brænde mærker i tastaturet, huller i skjorter og gulvtæppe mv. Men det må man så undvære.
Ja, dette må du erstatte af andet der kan irretere konen...

Skrevet af Koludabyg på 21 feb 2010 09:55
Ja, dette må du erstatte af andet der kan irretere konen...



I skal bare begynde at lave pladearbejde i gamle biler!
Det giver røg i rigelige mængder, og huller i alt tøj, også i det man ikke måtte bruge, brændemærker i alt i 5 meters omkreds, man lugter fælt bagefter og det skulle angiveligt være usundt og konen er vældig irriteret når hun fremviser de opdagede skader.

Med venlig hilsen
ktm

 

Albino , jeg kender desv. ikke meget til bemeldte kaptajn, ud over det har med Tin Tin at gøre. i øvrigt er vi nok ret enige om hundehold og hvad deraf følger.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Vi har lige siddet og snakket om det - tror også, vi er røgfrie om et par år, om ikke andet så fordi det er ved at være for dyrt. Vi ryger for en halv bådmotor om året

Men når vi hører at man nu nærmest stiller træskoene, så snart man kigger på et stykke tapet, der engang har siddet i et rum, hvor nogen har tændt en smøg, så bliver vi sgisme trodsige

Ingen tvivl om at det ikke er særlig sundt, men det er ikke blevet mere usundt de seneste år, folk er bare gået totalt i selvsving, derfor går vi lidt i baglås.
Citat fra Albino.
Hvis du egentlig ville stoppe så går din baglås jo ikke ud over dem, der er efter rygere, de er sgu ligeglade, men dig selv, og vil du stoppe om 2 år, hvorfor så ikke nu ?.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
er stoppet med at ryge for 14 dage siden syntes det er gået forbavsende let har ellers røget i 36 år. allerede nu er min morgenhoste forsvundet har fået meget mere luft og min lugtesans er allerede øget, så noget betyder den satans røg . min drøm er at flytte i båd om 4 år og at sejle euoropas kanaler tynde om 8 år det er svært når man skal trække vejret igennem et iltapperat så stoppet skulle være nu.

der er altid solskin bag skyerne

Der er yderligere 28 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også