Sundhedshysteri...

Vi sad lige og undrede os over, at vi overhovedet er i live i dag - og at menneskeracen overlevede det 20. århundrede...

Vi er begge storrygere, og bare vi kigger på vores nikotinbefængte vægge, ryger der mindst en uge af vores forventede livstid, hvis de nyeste undersøgelser er rigtige.

Vi kom frem til at det faktisk er farligere at have hund end at ryge  Jo, trafikken er et af de farligste steder at opholde sig i, langt de fleste trafikrelaterede dødsfald sker derude, og har man hund, er man tvunget ud i den minimum 2 gange om dagen.

Og tænk bare på, hvad det omvandrende gulvtæppe af en hund i øvrigt er skyld - han slæber støv med ind, han fælder - det er den direkte vej til astma og bronchitis. Han ruller sig i sneen, så skulle han komme til at ryste sig inden døre, står der en sky af dødbringende syreregn og mikropartikler fra diesel-os rundt i hele lokalet.

Madskålen... GYS, den skal desinficeres mindst 3 gange dagligt, hvis den ikke skal være en potentiel dræber

Og så har han dårlig ånde, hver gang han har fået middagsrester med hvidløg i

Nej, hvis vi skal være rigtig sunde, skal vi stort set leve af smeltet indlandsis (mindst 50000 år gammelt, så der ikke er sodpartikler fra stenalerfolkets bål i).

Vi er altså mange, der er vokset op i et hjem, hvor der blev røget, uden at væggene overfaldt os hver aften, som har spist fedtkanten, uden at hjertet er hoppet ud af brystet af den grund, som har leget i sandkasse, selvom sandet ikke blev UV-dræbt hver aften, og som i bund og grund har det godt og ikke gider høre mere hysteri

Selvfølgelig skal vi ikke være blinde for alt, men vi synes, niveauet har nået det latterlige, lige i øjeblikket, hvis alt virkelig var så farligt, havde vi nok ikke haft boligproblemer nu...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Vi sad lige og undrede os over, at vi overhovedet... Vis hele indlægget
58 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja han vælter ikke i stille vejr

Vi bor jo i Istanhøj. Ikke at det er meget værre end alle mulige andre steder i DK, men befolkningssammensætningen her i byen gør, at man oftere render ind i en gruppe unge mennesker, som man normalt ville gå i en bue udenom.

Men med Balto ved siden går man bare lige igennem, folk skal nok gøre plads, og ingen kommer med sjove tilråb. Han er på ingen måde aggresiv, går i reglen bare og snuser til alle de beskeder, andre hunde har skrevet, men kommer folk for tæt på, 'smiler' han til dem, så er sagen som regel afgjort.

Vi har ham som familiehund, han er glad og kærlig, men han høster 'street credits' hver gang han er med ude. Og så er han vel det hele værd

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

I øvrigt - min far, som hele sit liv kun havde drukket 3 øl, som kun røg en cigar ind imellem, og som i den grad glædede sig til efterløn efter mange års knoklen på sukkerfabrikken... han fik 1½ år, så blev han ramt af blodpropper i benene og endelig af én i hjernen, som sendte ham i kørestol i 10 år, inden han visnede bort. Min mor fik nyt hjerte efter alt dette, levede nogenlunde i 5 år, indtil en fejl på Riget gav hende hjertestop, så hun også lå 3 måneder som grøntsag, inden vi slukkede for hende.

Så lev livet, mens I har det - det gør vi. Vi laver alle de skæverter, man med nogenlunde fornuft kan nå, spiser og ryger. Ingen takker os for at have ladet være, den dag vi ligger under en spritbillist.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

den med bugtaler dukken er det fordi du bare smiler nikker og sammentykker hver gang swambo åbner munden

men din bjørn kunne godt tåle at tabe sig så vil du have glæde af den i flere år

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Hvis jeg var dig ville jeg nok droppe smøgerne. Tænk på hvor meget bacon og øl du kunne have fået for pengene.

Mvh. T. Krølfedt
Annonce
@Høvl:

Det er ikke rigtigt, jeg får ALTID det sidste ord i enhver diskussion ("Ja, skat, det har du ret i")

Tabe sig? Han er da bare et par måneder foran med det, der kommer ind i den farlige ende, i forhold til det, der kommer ud i den anden. Men når cyklerne på et tidspunkt dukker frem af snedriverne, og 'Havnemutter' åbner igen, skal vi da så absolut have nogle konditure ned til båden. Problemet med Balto er, at han tonser derudaf den første kilometer, så bliver han træt, og den sidste bid vej skal man nærmest smide ham op i cykeltaskerne

@MBFan:

Der har aldrig manglet bacon og øl på grund af smøgerne her på matriklen  Vi har til tider ikke haft salt til ægget, men det har som regel faldet nogenlunde sammen med at vi ikke havde æg til saltet, så det har ikke forstyrret vores rygning

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

På mig virker det lidt forkert at forherlige rygning. Som ryger gennem mange år og med en del forsøg på at stoppe, har jeg gjort den erfaring, at der ikke går længe fra man er stoppet, til man får det betragteligt bedre, og når man så har fået det rigtigt godt, har man glemt grunden til, man holdt, og så er der ikke langt til tanken, jeg kan vist godt ta' en pibe efter maden ( hygge ) og hurtigt er man tilbage til fuld røg igen. Da jeg har problemer med luften, håber jeg at det denne gang lykkes, indtil videre 14 dage uden røg. Så blir det måske til længere ture med Fine.
Men jeg er ikke hellig, og andre må da gøre, som de synes, men en oplysning om tobakkens skadevirkninger bør der være. Og lad os være ærlige, vi ryger ikke for smagens skyld, vi er ganske enkelt hooked på det.
I øvrigt er jeg ganske enig med Robert i hans fremstilling af vores barndom, hvordan gik det til at børns liv skulle forvaltes af pædagoger ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det er dæleme godt gået.

Vi har lige siddet og snakket om det - tror også, vi er røgfrie om et par år, om ikke andet så fordi det er ved at være for dyrt. Vi ryger for en halv bådmotor om året

Men når vi hører at man nu nærmest stiller træskoene, så snart man kigger på et stykke tapet, der engang har siddet i et rum, hvor nogen har tændt en smøg, så bliver vi sgisme trodsige

Ingen tvivl om at det ikke er særlig sundt, men det er ikke blevet mere usundt de seneste år, folk er bare gået totalt i selvsving, derfor går vi lidt i baglås.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Skrevet af lynæs på 21 feb 2010 08:50
 Da jeg har problemer med luften, håber jeg at det denne gang lykkes, indtil videre 14 dage uden røg.
Som ryger ved jeg selv hvor svært det kan være, tager hatten af for du har holdt den indtil videre, og håber det lykkedes for dig at holdet det.

Skrevet af albino på 21 feb 2010 09:10
Det er dæleme godt gået.

Vi har lige siddet og snakket om det - tror også, vi er røgfrie om et par år, om ikke andet så fordi det er ved at være for dyrt.
Vi har her i huset samme overvejelser, både pga. prisen men også fordi Heidi når hun får et arbejde, gerne ville have barn nummer 2 her i huset, og det derfor ville være bedre vi begge er helt røgfrie denne gang.

Skrevet af albino på 21 feb 2010 09:10

Men når vi hører at man nu nærmest stiller træskoene, så snart man kigger på et stykke tapet, der engang har siddet i et rum, hvor nogen har tændt en smøg, så bliver vi sgisme trodsige

Ja, de skramme kompagner samt prisstigninger har altså også den modsatte effekt, at de hæver prisen endnu engang, er jo bare endnu et forsøg på at presse folk til at holde op med at ryge, og dette giver altså ikke ligefrem motivationen at noget forsøger at presse en til det, også fortsætter man lidt endnu.

Kan være vi skulle lave en LDS rygestopgruppe herinde...
Der er yderligere 38 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også